    From: MarcinF <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: WLAN i bezpieczeństwo
    Date: Mon, 22 Dec 2008 20:59:03 +0100

    Szymon wrote:
    > Ostatnimi czasy poruszam się sporo po okolicy z laptopem z WLANem. Często
    > łapie mi jakieś sieci i spokojnie można korzystac z netu... Trudno mi jednak
    > często ustalić cóż to za sieci - pewnie w dużej mierze prywatne. Stąd moje
    > pytanie: czy korzystanie z usług bankowych przy połączeniu szyfrowanym
    > (czyli które jest zawsze w przypadku serwisów transakcyjnych) poprzez sieć
    > bezprzewodową niepewnego pochodzenia naraża mnie na przejęcie haseł czy też
    > nie jest to możliwe z uwagi na szyfrowanie?

    laczac sie do przypadkowych sieci wifi niebezpieczenstwo jest
    napewno wieksze niz w przypadku dedykowanego lacza po kablu,
    ale mozesz sie nie matrwic jesli:

    - masz bezpieczny system (czyli bez trojanow, wirusow,
    ale przede wszystkim na liscie zaufanych certyfikatow znajduja sie
    wylacznie te ktore powinny tam byc), dbasz o latanie dziur w systemie
    i przegladarce ktorej uzywasz
    - w serwisie transakcyjnym do wazniejszych operacji uzywane sa
    przynajmniej hasla jednorazowe
    - zwracasz uwage czy po nawiazaniu polaczenia w pasku adresu wyswietla
    sie wlasciwy adres interfejsu transakcyjnego (a nie np. taki ktory
    jest tylko podobny), oraz czy polaczenie jest szyfrowane