  • 1. Data: 2007-11-30 11:06:20
    Temat: W co inwestować - 25000 PLN/mies. przez 2 lata...
    Od: "Jarek" <j...@e...com>

    Cześć!

    Załóżmy że ktoś zarabia 25000 PLN miesięcznie przez 2-3 lata. W co to
    najlepiej - na bieżąco inwestować (tj. każda wypłata - od razu inwestycja) -
    cel jest jeden: żeby oczywiście po tych np. 2 latach mieć jak najwięcej -
    przy minimalnym ryzyku....

    Ktoś doradzi? Jakieś agresywne fundusze? Waluty? Może obligacje?

    Jar.

  • 2. Data: 2007-11-30 15:53:32
    Temat: Re: W co inwestować - 25000 PLN/mies. przez 2 lata...
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@e...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak najwięcej - przy minimalnym ryzyku....
    >
    > Ktoś doradzi? Jakieś agresywne fundusze? Waluty? Może obligacje?

    Nikt jakos nie odpowiada, bo pytanie zostalo w dosc dziwny sposob zadane,
    nie wiadomo czy to jakies pytanie "na zaliczenie" czy realna sytuacja.. Moze
    zatem ja zaczne. Obligacje polskie bym wykluczyl. Waluty - zapewne masz na
    mysli nie w znaczeniu forexowym tylko w znaczeniu lokat walutowych - przy
    pasywnym podejsciu do tego zagadnienia tez bym wykluczyl. Jak wierzysz w
    swojego farta to obecnie ewentualnie mozna by wchodzic w obligacje USA
    denominowane w USD tym 25k co miesiac - to moze byc dobry okres do wejscia
    na dluzszy czas.

    Fundusze to instrumenty przeznaczone raczej dla "drobnych ciulaczy". Kwoty,
    o ktorych piszesz sa juz dosc wysokie i po pewnym czasie uzbiera sie juz
    tyle, ze na jakiejs mini-spoleczce z naszego gieldowego grajdolka mozna by
    tym zamieszac i zyskiem zrobionym w tydzien/dwa przebic jakiekolwiek
    fundusze. Ale to juz zalezy od checi ryzyka, odpornosci psychicznej i
    inteligencji osoby wykonujacej tego rodzaju manewry. Takze od szczescia i od
    warunkow zewnetrznych.

    Przy calkiem pasywnej postawie najlepsze moglyby chyba byc fundusze typu
    "stabilnego wzrostu" ale nie wiem, bo ja praktycznie funduszy nigdy nie
    "uzywalem". Fundusze agresywne - no nie wiem. Tutaj raczej ma znaczenie jak
    realnie fundusz inwestuje a nie jak sie nazwal. Generalnie jesli fundusze,
    to trzeba by w to zapewne glebiej wniknac w sensie wyboru. I nie dawaj sie
    nabrac na rozne tam Aegony i inne dupstwa, bo jestes dla nich bardzo lakomym
    kaskiem. Jesli juz fundusze, to przez mbankowy/multibankowy supermarket.

    marekz

  • 3. Data: 2007-11-30 19:26:07
    Od: "Dars" <d...@p...onet.pl>

    Kupuj dobre akcje .......
    a połowe na cos bezpieczengo za kilka lat
    bedziesz miał miliony.
    Kupuj te akcje które bede za 30 lat :)

    pzdr
    DArs

  • 4. Data: 2007-11-30 19:28:22
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Załóżmy że ktoś zarabia 25000 PLN miesięcznie przez 2-3 lata.

    W benzynę (ropę naftową), gaz, mąkę - oczywiście w PL.

    /*-+

  • 5. Data: 2007-12-01 06:15:35
    Od: "Jarek" <j...@e...com>

    > Kupuj dobre akcje .......
    > a połowe na cos bezpieczengo za kilka lat
    > bedziesz miał miliony.
    > Kupuj te akcje które bede za 30 lat :)

    Ale jakie to...? A może to ktoś robić za mnie - co zna się na rzeczy? Jakiś
    dom maklerski? Czy obserwować które wzrastają np. jakieś roczne przyrosty?

    Eh

  • 6. Data: 2007-12-01 06:16:10
    Od: "Jarek" <j...@e...com>

    > W benzynę (ropę naftową), gaz, mąkę - oczywiście w PL.

    Ale w sensie - kupować fizycznie - czy jakieś akcje firm, które te rzeczy
    mają/uprawiają/przetwarzają/wydobywają?