  • 11. Data: 2008-05-29 14:56:40
    Temat: Re: Visa mBank Orange - chip PIN
    Od: "jack" <...@...pl>

    multibank bez chipa electron portugalia 2007, TYLKO pin, wielokrotnie

  • 12. Data: 2008-05-29 15:51:02
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Kamil 'czemu' Bista" <t...@c...org> wrote in message

    > Powinna nie oznacza 'musi'.

    Jesli POS jest zgodny z EMV to musi. Poniewaz Pekao nie zauwazalo
    (przynajmniej do tej pory) EMV napisalem, ze powinno.

    MK

  • 13. Data: 2008-05-29 16:17:10
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil 'czemu' Bista napisał(a):
    > Widocznie nie trafiłeś na takie miejsce. Taka autoryzacja też się mogła
    > zdarzyć.

    Niby tak, ale karta placilem ok. 250 razy (aktualna, bo ogolnie KK Multi
    mam juz chyba 4 lata i placilem nia pewnie znacznie wiecej razy).

    --
    Mithos

  • 14. Data: 2008-05-29 16:34:16
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    MK pisze:
    > "Kamil 'czemu' Bista" <t...@c...org> wrote in message

    > Jesli POS jest zgodny z EMV to musi. Poniewaz Pekao nie zauwazalo
    > (przynajmniej do tej pory) EMV napisalem, ze powinno.

    Ale nie wszystkie posy są zgodne z EMV. I tak można w kółko...

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 15. Data: 2008-05-29 16:35:09
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Mithos pisze:

    > Niby tak, ale karta placilem ok. 250 razy (aktualna, bo ogolnie KK Multi
    > mam juz chyba 4 lata i placilem nia pewnie znacznie wiecej razy).

    Zrozum, że ja wcale nie podważam Twojego doświadczenia w płaceniu
    kartami, tylko daje do zrozumienia że taka autoryzacja mogła się zdarzyć
    - Tobie się nie zdarzyła.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 16. Data: 2008-05-29 17:12:05
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil 'czemu' Bista napisał(a):
    > Zrozum, że ja wcale nie podważam Twojego doświadczenia w płaceniu
    > kartami, tylko daje do zrozumienia że taka autoryzacja mogła się zdarzyć
    > - Tobie się nie zdarzyła.

    Oczywiscie ze mogla. Biorac jednak ilosc platnosci jakie dokonalem ww.
    karta to szansa na wystapienie tego typu autoryzacji jest IMO nikla.

    --
    Mithos

  • 17. Data: 2008-06-02 05:38:10
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Wed, 28 May 2008 22:27:27 +0200, MK napisał(a):

    > Jesli na pasku jest service code 2 to autoryzacja powinna sie odbywac PINem.
    > Nawet juz Pekao chyba przestawilo swoje POSy, bo ostatnio musialem podac
    > PIN, a poprzednio podpisywalem.

    Nie ustawiałem sobie PINu na kk Orange mBank, więc jesli sobie ustawię, to
    będę autoryzowal PINem ?

    Ta kk co mam nie ma chipa, ale po konsultacji z mLinią mogą mi wystawić
    duplikat za jedyne 15 PLN i będę miał z chipem i własnie tak się
    zastanawiam...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 18. Data: 2008-06-02 05:42:24
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl> wrote in
    message news:g20108$5l9$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie ustawiałem sobie PINu na kk Orange mBank, więc jesli sobie ustawię, to
    > będę autoryzowal PINem ?

    Ustanowienia (lub nie) PINu nie ma najmniejszego wsplywu na sposob
    autoryzacji.

    > Ta kk co mam nie ma chipa, ale po konsultacji z mLinią mogą mi wystawić
    > duplikat za jedyne 15 PLN i będę miał z chipem i własnie tak się
    > zastanawiam...

    Jak bedziesz mial karte z mikroprocesorem bedziesz autoryzowal PINem.

    MK

  • 19. Data: 2008-06-02 21:12:25
    Od: "Alex Panx" <a...@f...e-mail.com>

    "MK" news:g20183$6b1$1@inews.gazeta.pl

    > Jak bedziesz mial karte z mikroprocesorem bedziesz autoryzowal PINem.

    Nie ma reguły o czym można przekonać się przy terminalach obsługiwanych
    przez "żubra". Jedne proszą o PIN drugie bez żadnego "ale" drukują sobie
    slipa i kasjerka w imieniu terminala prosi mnie o podpis :)

    Przerabiane wiele razy - na początku z dość dużym zdziwkiem :)

  • 20. Data: 2008-06-02 21:33:22
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Alex Panx" <a...@f...e-mail.com> wrote in message

    > Nie ma reguły o czym można przekonać się przy terminalach obsługiwanych
    > przez "żubra". Jedne proszą o PIN drugie bez żadnego "ale" drukują sobie
    > slipa i kasjerka w imieniu terminala prosi mnie o podpis :)

    Twierdzisz, ze POSy Pekao zgodne z EMV nie wymagaja PINu w przypadku kart
    mikroprocesorowych? Mam wrazenie, ze piszesz o POSach zgodnych i niezgodnych
    z EMV.

    MK