  • 21. Data: 2008-06-03 18:44:57
    Temat: Re: Visa mBank Orange - chip PIN
    Od: "Alex Panx" <a...@f...e-mail.com>

    "MK" news:g21ov6$81j$1@inews.gazeta.pl

    > Twierdzisz, ze POSy Pekao zgodne z EMV nie wymagaja PINu w przypadku kart
    > mikroprocesorowych? Mam wrazenie, ze piszesz o POSach zgodnych i
    niezgodnych
    > z EMV.

    Nie znam się na tym, ale już nie raz miałem taką sytuacją. Ten sam duży
    sklep, inna kasa - terminal wygląda identycznie. Jeden prosi o Pin, drugi od
    kopa drukuje slipa, a następnie kasjerka daje mi go do podpisu...

    Jak więc to można wyjaśnić?

  • 22. Data: 2008-06-03 20:56:23
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Alex Panx" <a...@f...e-mail.com> wrote in message

> [...]
    > od
    > kopa drukuje slipa, a następnie kasjerka daje mi go do podpisu...

    Tak samo jak to, ze na tak samo wygladajacych komputerach podczas
    uruchamiania wyswietla sie... na jednym XP, a na drugim Vista. Obsluga nie
    jest zalezna od wygladu terminala (chyba nie ma juz takich bez pinpada), a
    od oprogramowania.

    MK

  • 23. Data: 2008-06-03 21:01:07
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > jest zalezna od wygladu terminala (chyba nie ma juz takich bez pinpada), a

    Przyznasz jednak, że w przypadku tego samego sklepu należałoby oczekiwać
    takiej samej konfiguracji terminali?

    marekz

  • 24. Data: 2008-06-03 21:06:57
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote in message

    > Przyznasz jednak, że w przypadku tego samego sklepu należałoby oczekiwać
    > takiej samej konfiguracji terminali?

    Niekoniecznie. Pamietam jak w pobliskim Auchanie mieli na stanowiskach
    kasjerskich po 2 POSy i moglo sie zdarzyc, ze jeden kasjer korzystal z
    Polcardu, a inny z WBK. Trzeba takze zwrocic uwage na to, ze w okresie
    upgrade'owania oprogramowania moze nastapis sytuacja kiedy firma dostaje
    nowy POS z nowym oprogramowaniem, a reszta jest jeszcze przed aktualizacja.
    Przeciez nie beda w takim przypadku wstawiac POSa ze stara wersja, ani nie
    dokonaja odrazu aktualizacji.

    MK

  • 25. Data: 2008-06-03 21:23:17
    Od: "Alex Panx" <a...@f...e-mail.com>

    "MK" news:g24bpi$jit$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    aktualizacja.
    > Przeciez nie beda w takim przypadku wstawiac POSa ze stara wersja, ani nie

    Tylko ile takie upgreadowanie oprogramowania w terminalu może trwać? Mam już
    kartę hybrydową z dobre 6 miesięcy i opisana przeze mnie sytuacją jest
    rzeczą nagminną w tym sklepie...
    Tak więc przynajmniej dla mnie to nie jest normalne.

  • 26. Data: 2008-06-03 21:25:15
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > aktualizacja. Przeciez nie beda w takim przypadku wstawiac POSa ze stara
    > wersja, ani nie dokonaja odrazu aktualizacji.

    Ano racja.

    marekz