  • 1. Data: 2008-05-27 19:19:00
    Temat: GE Money - czy to legalne?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    dostałem dzisiaj zupełnie nie zamawianą kartę kredytową z GE Money Bank.
    Wkurzyło mnie to niemiłosiernie, dzwonię do infolinii i co się okazuje, że
    kupowałem komputer na raty w sklepie, w którym akurat ratuje GE i tam w
    umowie przemycili jednocześnie zamówienie na kartę. Faktycznie, na umowie
    jest taki wredny ptaszek ,,Nie chcę karty'' gdzieś pośrodku
    wielostronicowej umowy spisanej maczkiem. Niby powinienem czytać, ale
    wiadomo jak to jest... Uważnie czytałem wniosek o raty, tam
    zaznaczyłem ,,nie chcę karty'', ale kolejka w sklepie, umowa wiele stron
    drobnym maczkiem i w umowie przegapiłem.

    Czy taka sprzedaż wiązana -- raty oraz karta kredytowa -- jest legalna? Czy
    takie ukrywanie zamówienia na kartę wewnątrz umowy i konstruowanie
    złośliwie negatywnych ptaszków nie podpada pod jakieś nieuczciwe praktyki?
    Gdzie to można zgłaszać?

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 2. Data: 2008-05-27 19:23:50
    Temat: Re: GE Money - czy to legalne?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Tristan" <n...@s...pl> wrote in message

> [...]
    > kupowałem komputer na raty w sklepie, w którym akurat ratuje GE i tam w
    > umowie przemycili jednocześnie zamówienie na kartę.

    Skoro podpisales umowe w sklepie, to znaczy, ze poza siedziba banku. Mozesz
    karte zwrocic w ciagu 10 dni. Co prawda ustawowo jest to 10 dni od
    podpisania umowy, ale umowy z ktorymi sie spotkalem mowia o tym, ze 10 dni
    jest liczone od dnia otrzymania karty.

    MK

  • 3. Data: 2008-05-27 19:26:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 27 maj 2008 21:23
    (autor MK
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <g1hn49$bgf$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > podpisania umowy, ale umowy z ktorymi sie spotkalem mowia o tym, ze 10 dni

    No tak niby twierdzi infolinka. Wysłałem faksem rezygnację, zgodnie z jej
    wytycznymi. Tylko że nikt mi zszarganych nerwów nie zwróci ani kosztów ani
    zmarnowanego czasu. No i czy to legalne? Bo takie wredne działanie banku
    chyba powinno zostać ukrócone.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 4. Data: 2008-05-27 19:38:04
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > zmarnowanego czasu. No i czy to legalne? Bo takie wredne działanie banku

    1. czytaj co podpisujesz!
    2. taki "lewy" cross-selling nie jest nielegalny
    3. wyślij rezygnację a karty nie aktywuj
    4. za jakiś czas zadzwoń do banku i zapytaj czy karta została zamknięta oraz
    czy nie masz z tego tytułu żadnych zobowiązań? jeżeli skorzystasz z prawa
    rezygnacji w ciągu 10 dni to bank (zgodnie z ustawą) może obciążyć klienta
    kosztami związanymi z wydaniem karty!
    5. za 2-3 miesiące zamów bezpłatny raport z BIK, jeżeli bank będzie
    twierdził, że karty nie masz i w BIK jej nie będzie to temat zamknięty
    i.........czytaj co podpisujesz!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-05-27 20:02:59
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

> [...]
    > wielostronicowej umowy spisanej maczkiem. Niby powinienem czytać, ale
    > wiadomo jak to jest... Uważnie czytałem wniosek o raty, tam

    Typowy numer :) I tak jeszcze w miare w normie, bo polega na
    niedoczytaniu umowy.

    Kiedys kupowałem w Cetelem monitor. Wiadomo ... kupa kasy :) Na umowie
    była kratka NIEZAZNACZONA na temat, ze zamawiam kartę Carrefour oraz
    druga kratka TEZ NIEZAZNACZONA, ze udostepniam dane osobowe do celów
    marketingowych. Podpisałem się bez zaznaczania kratek i zapomniałem. Do
    czasu otrzymania za jakis czas pisma o opłacie za kartę. Okazało się, że
    jakas "pinda", bo tak ją/jego nalezy nazwac zaznaczyła te kratki. PO
    podpisaniu przeze mnie umowy.

    Wysłałem poleconym jedno pismo i zapomniałem o sprawie. Ale ... do
    czasu. Po kilku latach nagle co 2-3 tygodnie zaczeły przychodzic pocztą
    z Cetelemu ulotki reklamowe. Tym razem, z racji większej informatyzacji
    napisałem po prostu wkurwionego i emocjonalnego maila i jeszcze raz
    opisałem w nim tą sytuację. Za 2 tygodnie przyszedł "normalny" list z
    przeprosinami :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 6. Data: 2008-05-27 20:19:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 27 maj 2008 21:38
    (autor RobertS
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <g1ho3u$2po3$1@opal.icpnet.pl>):

    > 1. czytaj co podpisujesz!

    Do tej pory współpracowałem z Łukaszem i nigdy jaj nie było. A teraz się
    namnożyło różnych pseudobanków. Ten GE Money to w ogóle bank jest? Bo
    strona jakaś taka mocno koślawa, działanie dziwne... Tak jak ta cała Sygma
    Banque z Reala, co gnoje wygryźli Łukasza a sami są nic nie warci i nawet
    bankiem nie są :(

    > 2. taki "lewy" cross-selling nie jest nielegalny

    A szkoda... Powinien być :( Bo to nabieranie klientów.

    > 3. wyślij rezygnację a karty nie aktywuj

    Wysłałem. Kazali faksem. A kartę do niszczarki.

> [...]
    > prawa rezygnacji w ciągu 10 dni to bank (zgodnie z ustawą) może obciążyć
    > klienta kosztami związanymi z wydaniem karty!

    A niby jakim prawem, wamać.... Jeszcze mam płacić?

    > 5. za 2-3 miesiące zamów bezpłatny raport z BIK, jeżeli bank będzie
    > twierdził, że karty nie masz i w BIK jej nie będzie to temat zamknięty
    > i.........czytaj co podpisujesz!

    A jak to się zamawia? I czym mi taki BIK grozi?

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 7. Data: 2008-05-27 20:19:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RobertS wrote:
    > 4. za jaki? czas zadzwon do banku i zapytaj czy karta zosta?a zamknieta oraz
    > czy nie masz z tego tytu?u ?adnych zobowi?zan? je?eli skorzystasz z prawa
    > rezygnacji w ci?gu 10 dni to bank (zgodnie z ustaw?) mo?e obci??yae klienta
    > kosztami zwi?zanymi z wydaniem karty!

    skąd wziąłeś te koszty związane z wydaniem karty obciążające klienta.

  • 8. Data: 2008-05-27 20:19:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    namnożyło różnych pseudobanków. Ten GE Money to w ogóle bank jest? Bo
    strona jakaś taka mocno koślawa, działanie dziwne... Tak jak ta cała Sygma
    Banque z Reala, co wygryźli Łukasza a sami są nic nie warci i nawet
    bankiem nie są :(

  • 9. Data: 2008-05-27 20:23:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:

    > A niby jakim prawem, wamać.... Jeszcze mam płacić?

    Spokojnie, nie masz nic płacić.

  • 10. Data: 2008-05-27 20:29:43
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > skąd wziąłeś te koszty związane z wydaniem karty obciążające klienta.

    Wyraźnie powołał się na ustawę, a tam (ustawa o EIP);
    Art. 18.
    Posiadacz może odstąpić od umowy o kartę płatniczą w terminie 14 dni od
    dnia
    otrzymania pierwszej karty płatniczej, o ile nie dokonał żadnej operacji
    przy użyciu
    tej karty. W takim przypadku wydawca zwraca posiadaczowi kwotę
    poniesionych
    opłat. Wydawca może obciążyć posiadacza kosztami związanymi z wydaniem
    karty
    płatniczej, w zakresie przewidzianym w umowie.