  • 11. Data: 2004-04-17 22:24:25
    Temat: Re: Visa - jak sklepy weryfikują?
    Od: "Ebay" <L...@N...pl>

    "stefan" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    news:458d.00000305.4080310b@newsgate.onet.pl...
    > specjalnie sobie wyrobilem wypukla vise zeby nie placic bankowi za kazdym
    razem 100 zl za przelew do zagranicznych sklepow. Ale nawet gdy jakis sklep
    pisze ze akceptuje platnosci kartą, to i tak niemoge nią placic:

    > "Since your credit card is issued Outside the United States we are unable
    to verify your billing information and will need you to pay with pay pal or
    money order."

    Poprosu sie zabezpieczaja, ile razy ja posiadacz karty VIsa i MC wydanej w
    banku w USA musiałem po zamówieniu czegoś w sklepie internetowym zadzwinić
    do tego sklepu w celu zweryfikowania swoich danych.
    W USA ostatnio do potwierdzenia że faktycznie jest się w posiadaniu danej
    karty trzeba podawać 3 ostatnie cyfry z tyłu karty z paska gdzie jest
    podpis, czyli posiadanie samego numeru i daty ważności karty juz nie
    wystarcza.

  • 12. Data: 2004-04-18 14:46:28
    Od: "stefan" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > karty trzeba podawać 3 ostatnie cyfry z tyłu karty z paska gdzie jest
    > podpis, czyli posiadanie samego numeru i daty ważności karty juz nie

    Ale sprzedawca musi miec taką mozliwosc weryfikacji na podstawie tych ostatnich
    3 cyfr. Nie wiem jak naprawde wyglada ta weryfikacja, ale podejrzewam ze
    podlaczają sie do jakies bazy i tam sprawdzają.
    Czesto tez sprzedawcy akceptuja karty ktore są 3D verified, to chyba jeszcze
    cos innego i tylko amerykanskie karty są przez to obslugiwane.

    Tyle jest tych roznych serwisów do placenia a nie ma zadnego ktory bylby
    serwisem posredniczacym dla ludzi olanych przez Paypal. Ale nie chodzi mi o
    prywatna osobe ktora ma konto w paypalu tylko o serwis ktory tez akceptowalby
    karty platnicze, a bylby na tyle wiarygodny ze nasi kontrachenci Papalowi
    niebaliby sie od tego serwisu pobierac zaplatę a pozniej wysylac towar na nasz
    adres. Prowizja moglaby byc na poziomie 4-5% a to i tak duzo taniej niz przelew
    bankowy.
    Pomysl genialny! ale mam wrazenie ze jest to niewykonalne bo chyba juz dawno
    ktosby na tym zbijal niezłą kase:-)

  • 13. Data: 2004-04-18 15:31:49
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Tu wszedzie wyplywaja roznice w sposobie zycia i myslenia. Oni wiedza
    > jak mysla "swoi" i czego sie po nich spodziewac.
    > Drobny przyklad:
    > Spytano mnie kiedys na granicy o wizytowke. Akurat mialem i to
    > przewazylo decyzje na pozytywna strone. Sprawa byla pewna wiec i tak by
    > przeszlo ale potrwalo by duzo dluzej.

    mi takze przytrafilo sie cos takiego. podczas rozmowy na granicy oficer
    imigracyjny pytal o prace, zawod itd. i nagle: do u have a business card?
    wyciagnalem, przeczytal, oddal, oddal mi paszport i koniec odprawy :P

    pozdr.
    marcin

  • 14. Data: 2004-04-18 18:10:26
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Są w stanie, Ś.P. BillPoint dostępny m.in. dla Polaków weryfikował, w
    szczególności jeśli adres wysyłki był różny od adresu przypisanego karcie
    lub zmienił się od ostaniego.
    Podobnie może postępować BidPay.
    JaC

    > Jesli przeczytasz jeszcze raz mojego posta zauwazysz, ze w USA maja system
    ktory sprawdza adres bilingowy podany przez kupujacego z adresem w systemie
    VISA.
    > Poniewaz nie ma w nim europejskich adresow (nie wiem dlaczego - pewnie
    zaawansowanie technologiczne USA lub ochrona danych w Europie) - nie są w
    stanie zweryfikowac poprawnie danych.
    > Zauwaz ze prawie KAZDY sklep w USA prosi o podanie danych bilingowych.
    > Teoretycznie maja prawo odrzucic KAZDA nieweryfikowalna transakcje - to,
    ze pozwalaja ja jednak autoryzowac mailem, faxem itp to ICH DOBRA WOLA (a
    nie zabezpieczenia ;-) ).
    > To jak wytłumaczyć fakt, że ludzie dokonują - prawie zawsze - transakcji
    bez dodatkowych autoryzacji??

  • 15. Data: 2004-04-20 07:36:22
    Od: "stefan" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    your billing information and will need you to pay with pay pal or money order."

    maly update:

    Co ciekawe dzisiaj w banku sprawdzalem stan rachunku mojej karty to ten sklep
    obciazyl mnie dokladnie w dniu kiedy skladalem przez internet zamowienie czyli w
    piatek. I jeszcze w ten sam dzien dostalem od nich odpowiedz ze niestety ale nie
    zaakceptuja mojej visy bo nie jest z USA.

    Dopiero wczoraj (w poniedzialek) dostalem odpowiedz ze OK, bede u nich mogl zaplacic
    kartą, tylko musze przeslac te moje dokumenty z podpisem.
    He he.. mysle ze ich sytem automatycznie zchargowal kase z mojej karty a oni nawet o
    tym niewiedzieli!!! a dopiero jak sie skapneli po weekendzie to zgodzili sie na
    taką zaplatę bo co mieli zrobic:-) zwrocic mi?

    Jeszcze pare rzeczy ktore zauwazylem:
    Jak probowalem zaplacic kartę ale kilka dni wczesniej, kiedy nie mialem jeszcze
    srodkow na rachunku karty to na ich stronie wyswietlal sie napis ze 'z kartą cos nie
    tak' (niepamietam). Gdy juz mialem odpowiednia kwotę to byl komunikat ze 'tranzakcja
    OK'.
    Czyli jednak jakas weyfikacja stanu karty musi dzialac i to w przeciągu kilku
    sekund!!!
    Odnosnie sprawdzania zgodnosci adresu wlasciciela karty. Rzeczewiscie oni nie maja
    takiej mozliwosci. (No address information (international card))

    pozdr,