  • 1. Data: 2002-12-04 14:18:47
    Temat: Visa Gold mBank - do praktyków
    Od: "K.B" <K...@P...PL>

    Jak wygląda kwestia "funkcjonalności" tej karty zwłaszcza za granicą. Jest
    to karta wypukła, ale debetowa. Czy nie z nią problemów np. za Odrą. Tam
    bardzo często odrzucali mi karty debetowe, a w momencie gdy wyjąłem
    klasyczną Visę Gold to otwierały się wszystkie drzwi.
    A może lepiej taką kartę w innym banku, lub inną kartę (przeliczanie z EUR
    na $ a potem na PLN nie wychodzi na zdrowie).
    Dzięki za odpowiedzi. (ewentualne)
    Pozdrawiam
    K.B

  • 2. Data: 2002-12-04 14:28:26
    Temat: Re: Visa Gold mBank - do praktyków
    Od: "paulus" <p...@w...pl>

    Przy zwykle podobnych kosztach posiadania takiej karty i KK - wydaje mi sie ze
    nie ma sensu ubiegac sie o ta pierwsza. Karta kredytowa jest bardziej
    funkcjonalna, wygodniejsza itd. Ale to moje zdanie -
    wniosek:
    przy dochodach wystarczajacych do wyrobienia Visa Gold mBanku - wystapilbym o
    zlota KK - jesli chce miec akurat zlota..

    Ale to moje zdanie

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2002-12-04 14:46:59
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:asl2s8$h09$1@news.tpi.pl, K.B wrote:
> [...]
    > Odrą. Tam bardzo często odrzucali mi karty debetowe, a w momencie gdy
    > wyjąłem klasyczną Visę Gold to otwierały się wszystkie drzwi.

    Nie sądze, zeby to mialo jakikolwiek zwiazek ze sposobem rozliczania karty
    (tzn. kredytowa versus debetowa).
    Moze byla to po prostu karta plaska?

    > Odrą. Tam bardzo często odrzucali mi karty debetowe, a w momencie gdy
    > wyjąłem klasyczną Visę Gold to otwierały się wszystkie drzwi.

    Dokladnie taka jest Visa Gold mBanku - klasyczna Visa Gold. A wiec juz sam
    odpowiedziales na swoje pytanie.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2002-12-04 15:11:00
    Od: "RysioPysio" <a...@t...pl>

    Użytkownik "K.B" <K...@P...PL> napisał w wiadomości
    > Jak wygl?da kwestia "funkcjonalno?ci" tej karty zwłaszcza za granic?. Jest
    > to karta wypukła, ale debetowa. Czy nie z ni? problemów np. za Odr?. Tam
    > bardzo często odrzucali mi karty debetowe, a w momencie gdy wyj?łem
    > klasyczn? Visę Gold to otwierały się wszystkie drzwi.
    > A może lepiej tak? kartę w innym banku, lub inn? kartę (przeliczanie z EUR
    > na $ a potem na PLN nie wychodzi na zdrowie).
    > Dzięki za odpowiedzi. (ewentualne)

    Wita,
    przez rok uzywalem VG mBanq . zero problemow.
    na lotnisku w HK mialem klopoty z KK Visa Citi (bardzo sie zdziwilem bo
    blizej do Singapuru :) ), a VG mBankq byla OK.

    pozdrawiam
    Rysiek

  • 5. Data: 2002-12-04 16:35:15
    Od: "<Mike>" <m...@n...pl>

    Nie wiem jak za Odra sie sprawuje , ale plynac do Szwecji promem, to lepiej
    wez gotowke, albo inne karty "wypukłe". VG mBanku za chiny zaplacic sie nie
    dało :-(( Podobnie VC Multibanku.

  • 6. Data: 2002-12-04 17:15:12
    Od: "Stacho [RBN]" <s...@u...wp.pl>

    Użytkownik <Mike> napisał

> [...]
    lepiej
    > wez gotowke, albo inne karty "wypukłe". VG mBanku za chiny zaplacic sie

    Jakies szczegoly?
    Wg mnie karta wyplukla to wypukla i roznic nie powinno byc bo i tak do
    pewnej kwoty transakcja nie jest autoryzowana [VISA].
    Pzdr. Stacho

  • 7. Data: 2002-12-04 18:12:30
    Od: "<Mike>" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Stacho [RBN]" <s...@u...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wg mnie karta wyplukla to wypukla i roznic nie powinno byc bo i tak do
    > pewnej kwoty transakcja nie jest autoryzowana [VISA].

    W tym roku promem plynalem 6 razy. "Polonia" na trasie Swinoujscie-Ystad. W
    sklepach, restauracji, barze mozna placic karta. Ichne POS-y akceptuja tylko
    karty "wypukle" co w sumie jest zrozumiale. Kilkakrotnie chcialem placic
    swoimi kartami (na kontach byly odpowiednie srodki) i sie nie udawalo. Przy
    "przeciaganiu" karta przez terminal slychac bylo pisk. Kasjerka i barman
    wpisywali numer recznie i tez nic. Myslalem na poczatku, ze cos terminal
    nawalil, ale ludzie normalnie placili np. VC BZWBK, czy tez VC Pekao.
    Wkurzony bylem niezle. W Szwecji i w Norwegii pozniej normalnie korzystalem
    z kart bez zadnych problemow .

    pzd

  • 8. Data: 2002-12-05 13:18:27
    Od: "K.B" <K...@P...PL>

> [...]
    > przy dochodach wystarczajacych do wyrobienia Visa Gold mBanku -
    wystapilbym o
    > zlota KK - jesli chce miec akurat zlota..

    nie zależy mi na kolorze ;-)
    Gold ma większe limity, klasyczna Visa może mieć jeszcze kredyt (w mBanku
    karta jest debetowa).
    A interesują mnie koszty związane z jej utrzymaniem - oraz niezawodność.
    Będąc np. w Niemczech musiałem naprawić samochód i akceptowali tylko Vise
    Gold PeKaO SA
    Właśnie ze względu na takie ekstremalne sytuacje poszukuję pewnej karty - a
    nie chce mi się wozić plecaka z kartami.
    Nikt nie wspomina o EC/MC - dlaczego.
    Pozdrawiam
    K.B

  • 9. Data: 2002-12-05 13:50:48
    Od: "paulus" <p...@w...pl>

    No jesli chodzi o duze limity to tylko goldy i wyzej. Chociaz Citi sam przyznej
    ze zdarza mu sie przyznac na silvera wiecej niz regulaminowe 10k.

    Kwestia akceptacji kart wypuklych to chyba sa po prostu wypadki losowe i nie ma
    z tego co udalo mi sie stwierdzic zasady ze Visa, Visa Gold czy EC/MC - gold.

    Z KK EC/MC to chyba na razie tylko BPHPBK, Citi i ING Slaski. Wersje gold dla
    wiekszych limitow - w Citi dochodza te nieszczesne 6.50 miesiecznie. Ale za to
    w cywilizowanych krajach w przypadku problemu mozna zadzwonic pod bezplatny w
    danym kraju numer Citi i rozwiazac problem. (bedac na Litwie nie milaem tej
    mozliwosci).

    Po prostu wydaje mi sie ze podobne koszty takiej Visy Gold mBanku i KK gold
    innego banku - przy opoznieniu w splacie KK - daja przewage kredytowce.
    Chociaz mBank na stronie odgraza sie ze wprowadzi karty kredytowe.

    pzdr

  • 10. Data: 2002-12-05 15:21:36
    Od: sceptyk <s...@k...pl>

    paulus wrote:

    > Przy zwykle podobnych kosztach posiadania takiej karty i KK - wydaje mi sie ze
    > nie ma sensu ubiegac sie o ta pierwsza. Karta kredytowa jest bardziej
    > funkcjonalna, wygodniejsza itd. Ale to moje zdanie -
    bardziej funkconalna i wygodniejsza? a pod jakim wzgledem - akceptuja ja
    w wiekszej liczbie punktow, czy zajmuje mniej miejsca w portfelu? ;-)

    > wniosek:
    > przy dochodach wystarczajacych do wyrobienia Visa Gold mBanku - wystapilbym o
    > zlota KK - jesli chce miec akurat zlota..

    do wyrobienia Visa Gold nie trzeba legitymowac sie ZADNYMI dochodami,
    trzeba jedynie utrzymywac odpowiednie saldo na koncie. A to w stosunku
    do zlotej KK DUUZA roznica.

    sceptyk