  • 11. Data: 2002-12-06 06:52:50
    Temat: Re: Visa Gold mBank - do praktyków
    Od: "K.B" <K...@P...PL>

    > do wyrobienia Visa Gold nie trzeba legitymowac sie ZADNYMI dochodami,
    > trzeba jedynie utrzymywac odpowiednie saldo na koncie. A to w stosunku
    > do zlotej KK DUUZA roznica.
    Jakie są wady i zalety KK a karty debetowej każdy chyba wie.
    Najważniejszy problem, na który nadal nie znalazłem odpowiedzi to taki
    karta debetowa Visa Gold mBanku to bardziej Visa Gold czy bardziej karta
    debetowa.
    Chyba jednak zostawię sobie konto w PKO SA (proszę na mnie nie krzyczeć) i
    tam zatrzymam KK
    a myślałem iż nie będę musiał nosić wachlarza kart, i znać tysięcy pinów.
    Dzięki wszystkim za odpowiedź.
    K.B

  • 12. Data: 2002-12-06 07:33:50
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:aspifc$if4$1@news.tpi.pl, K.B wrote:
    > Jakie są wady i zalety KK a karty debetowej każdy chyba wie.

    wlasnie okazuje się, że chyba niespecjalnie...

    > Najważniejszy problem, na który nadal nie znalazłem odpowiedzi to taki
    > karta debetowa Visa Gold mBanku to bardziej Visa Gold czy bardziej
    > karta debetowa.

    Może spróbuj precyzyjniej sformułować istotę tego problemu? To powinno pomóc
    w uzyskaniu odpowiedzi.

    > a myślałem iż nie będę musiał nosić wachlarza kart, i znać tysięcy
    > pinów.

    tego nie rozumiem?

    --
    Robert

  • 13. Data: 2002-12-06 07:51:18
    Od: "K.B" <K...@P...PL>

    > Może spróbuj precyzyjniej sformułować istotę tego problemu? To powinno
    pomóc
    > w uzyskaniu odpowiedzi.

    Czytaj cały wątek to będziesz wiedział.
    Ale powtórzę, czy Visa Gold mBanku jest postrzegana jako karta debetowa (a
    takie w Niemczech nie są (nie były) wszędzie honorowane) czy klasyczną kartą
    wypukłą. Mike pisze iż miał problemy z tą kartą np. na promach. Boję się iż
    mogę być takie problemy nie tylko na promach (dlatego pytanie do praktyków).

    > tego nie rozumiem?

    Nie wiem jak Ty ale ja noszę wszystko w jednym portfelu (dokumenty swoje i
    samochodu, karty) nie chcę by portfel miał rozmiar plecaka. W przypadku
    kradzieży portfela mam wtedy problem tylko z jedną (dwoma) kartami
    (blokowanie, ewentualne pokrycie strat), a na każdy dzień niższe koszty
    utrzymania kart, ubezpieczeń i wiele innych. Piny są potrzebne np przy
    wypłacie z bankomatu ;-))
    Pozdrawiam
    K.B
    PS Mike - dzięki

  • 14. Data: 2002-12-06 07:54:17
    Od: k...@w...pl

    > Jak wygląda kwestia "funkcjonalności" tej karty zwłaszcza za granicą. Jest
    > to karta wypukła, ale debetowa. Czy nie z nią problemów np. za Odrą. Tam
    > bardzo często odrzucali mi karty debetowe, a w momencie gdy wyjąłem
    > klasyczną Visę Gold to otwierały się wszystkie drzwi.
    > A może lepiej taką kartę w innym banku, lub inną kartę (przeliczanie z EUR
    > na $ a potem na PLN nie wychodzi na zdrowie).
    > Dzięki za odpowiedzi. (ewentualne)
    > Pozdrawiam
    > K.B

    Gold to prestiz, a mentalnosc ludzi nadal ma duze znaczenie. Wzgledy finansowe
    nie maja tutaj nic do rzeczy, wyciagles Golda i ktos poczul, ze masz wieksze
    pieniadze.
    Jezeli chcesz miec cos bez przelicznikow to sprawdz Mastercarda np. w BPH PBK -
    nie ma przeliczen na USD. No jest KK, zawsze mozesz wziasc MasterCarda Gold,
    jezeli chcesz byc traktowowany jak "bogaty" klient.
    kmykow

  • 15. Data: 2002-12-06 08:06:40
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:aspktm$4g0$1@news.tpi.pl, K.B wrote:
    > Czytaj cały wątek to będziesz wiedział.
    Czytałem.

    > Ale powtórzę, czy Visa Gold mBanku jest postrzegana jako karta
    > debetowa (a takie w Niemczech nie są (nie były) wszędzie honorowane)

    Ale co rozumiesz przez "postrzegana"? Że ktoś rozpozna na oko, że jest to
    karta debetowa i z obrzydzenia nie będzie chciał wziąć do ręki? Musiałby
    znać szczegóły oferty mBanku, co za granicą nie jest zbyt prawdopodobne.

    > czy klasyczną kartą wypukłą

    To *jest* klasyczna karta wypukła, czyli Visa Classic. To że jest akurat
    debetowa nie ma absolutnie znaczenia dla akceptowalności.

    --
    Robert

  • 16. Data: 2002-12-06 09:09:42
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > karta debetowa i z obrzydzenia nie będzie chciał wziąć do ręki? Musiałby
    > znać szczegóły oferty mBanku, co za granicą nie jest zbyt prawdopodobne.

    Nie wiem, co ON rozumie przez "postrzegana", ale ja bym tez chcial wiedziec,
    czy POSy ja traktuja tak samo jak inne VC - patrz nizej

    > To *jest* klasyczna karta wypukła, czyli Visa Classic. To że jest akurat
    > debetowa nie ma absolutnie znaczenia dla akceptowalności.

    Ktos tu pisal o problemach na promie - VCG mBanku "piszczala" w POSie i nie
    przechodzila, a inne (rownie "klasyczne") VC "nie piszczaly" i przechodzily
    (znaczy - transakcje przechodzily;-).
    VCG mBanku miala cos "w twarzy" czy "na pasku magnetycznym"...???
    I co to jest, to cos?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 17. Data: 2002-12-06 09:23:39
    Od: "K.B" <K...@P...PL>

> [...]
    >
    > To *jest* klasyczna karta wypukła, czyli Visa Classic. To że jest akurat
    > debetowa nie ma absolutnie znaczenia dla akceptowalności.

    Patrz uwagi od Mike

  • 18. Data: 2002-12-06 09:27:04
    Od: "K.B" <K...@P...PL>

> [...]
    finansowe
    > nie maja tutaj nic do rzeczy, wyciagles Golda i ktos poczul, ze masz

    Nie, POS nie przyjmował karty.

> [...]
    Gold,
    > jezeli chcesz byc traktowowany jak "bogaty" klient.

    Nie chce. Chodzi tylko o względy praktyczne. I będzie to właśnie MasterCarda
    Gold, raczej jeżdżę po Europie.

    K.B

  • 19. Data: 2002-12-06 10:01:32
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Nie wiem, co ON rozumie przez "postrzegana", ale ja bym tez chcial wiedziec,
    > czy POSy ja traktuja tak samo jak inne VC - patrz nizej

    No oczywiscie ze _musza_ ja tak traktowac - odpowiednie info na pasku.
    Terminal "nie wie" nastomiast jaki jest sposob rozliczania karty bo to juz
    jest w gestii banku.

    > Ktos tu pisal o problemach na promie - VCG mBanku "piszczala" w POSie i nie
    > przechodzila, a inne (rownie "klasyczne") VC "nie piszczaly" i przechodzily
    > (znaczy - transakcje przechodzily;-).

    Nie wiem co to za problemy - na promie przeciez nie ma autoryzacji w ogole
    wiec karty ida "offline" (te czytniki sa po to zeby nie bawic sie z zelazkiem
    ale autoryzacji z centrum rozlicz. nie ma!).

    Nie posiada VG mBanku jednak placilem debetowa VC Multi (wspominana jako
    rowniez problematyczna przez tego samego autora) na promie i nie bylo
    najmniejszych problemow. Tak samo jak z VC BZWBK.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 20. Data: 2002-12-06 10:06:55
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

> [...]
    > mogę być takie problemy nie tylko na promach (dlatego pytanie do praktyków).

    Ech :-)
    Jeszcze raz - to w jaki sposob jest rozliczana karta jest sprawa banku a nie
    merchanta. Dla 50% (tak, jestem optymista ze tylko tyl) ludzi kazda karta jest
    "kredytowa" bo tylko taki zwrot znaja. Reszta rozroznia karty kredytowe
    i debetowe(bankomatowe) a to co pozwala na w miare sprawna identyfikacje to
    plaskosc badz wypuklosc (albo znaczek VE/V). Podjac sprzedawcy karte zlota
    masz w PL ok 0,001% szans, ze bedzie wiedzial, ze to debetowka a za granica
    0,00000000001%.

    Przyklad - chyba wszystkie wypozyczalnie samochodow w USA wyraznie zaznaczaja,
    ze placic mozna _tylko_ karta kredytowa a nie debetowa. Z VG mBanku nie bylo
    zadnego problemu - transakcja na ok 1500 USD. Kwota ladnie zablkowana, potem
    zwolniona i rozliczona ponownie przy oddawaniu kluczykow.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl