  • 21. Data: 2002-12-06 10:54:07
    Temat: Re: Visa Gold mBank - do praktyków
    Od: "K.B" <K...@P...PL>

    > Jeszcze raz - to w jaki sposob jest rozliczana karta jest sprawa banku a
    nie
    > merchanta. Dla 50% (tak, jestem optymista ze tylko tyl) ludzi kazda karta
    jest
    > "kredytowa" bo tylko taki zwrot znaja. Reszta rozroznia karty kredytowe
    > i debetowe(bankomatowe) a to co pozwala na w miare sprawna identyfikacje
    > plaskosc badz wypuklosc (albo znaczek VE/V). Podjac sprzedawcy karte zlota
    > masz w PL ok 0,001% szans, ze bedzie wiedzial, ze to debetowka a za
    granica
    > 0,00000000001%.

    Ja odróżniam bankową od bankomatowej - pierwsza jest żółta. ;-)))))

    > Przyklad - chyba wszystkie wypozyczalnie samochodow w USA wyraznie
    zaznaczaja,
    > ze placic mozna _tylko_ karta kredytowa a nie debetowa. Z VG mBanku nie
    bylo
    > zadnego problemu - transakcja na ok 1500 USD. Kwota ladnie zablkowana,
    potem
    > zwolniona i rozliczona ponownie przy oddawaniu kluczykow.

    I o to chodzi. Zobacz nie tylko ja mam obiekcje, co do tego jak podejść do
    takiej karty. Ale twój przykład jest bardzo dobry również dla drugiej
    strony - pomimo różnic są jednak traktowane w ten sam sposób (mam nadzieję
    iż nie tylko w USA - znów te moje obiekcje)
    Dzięki za info.
    Pozdrawiam
    K.B

  • 22. Data: 2002-12-07 01:50:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Wilczek" <w...@a...net.pl> writes:

    > Nie wiem co to za problemy - na promie przeciez nie ma autoryzacji w ogole
    > wiec karty ida "offline" (te czytniki sa po to zeby nie bawic sie z zelazkiem
    > ale autoryzacji z centrum rozlicz. nie ma!).

    A moze jednak jakas jest? Technika do przodu idzie.

    A moze terminal ma jakas baze BINow? Troche dziwne, ale wykonalne.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 23. Data: 2002-12-07 14:02:15
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > A moze terminal ma jakas baze BINow? Troche dziwne, ale wykonalne.

    Powinien miec. Przynajmniej tych przydzielonych :-)

    M.

  • 24. Data: 2002-12-09 00:44:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> writes:

    > Powinien miec. Przynajmniej tych przydzielonych :-)

    No nie, w sensie zestawienie dany BIN - typ i rodzaj rozliczenia karty.
    Normalne terminale na pewno tego nie maja, inaczej tamte afery ze zmiana
    na offline nie moglyby przejsc (w ogole maja liste istniejacych BINow?
    Watpie).

    Sposob rozliczania karty (kredyt/debit) tez jest znany w VISANET,
    choc nie wiem czy te informacje sa tam poprawne i na ile.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator