  • 1. Data: 2004-02-28 14:07:02
    Temat: [VWB] Uciążliwa niedodziełka systemu
    Od: z...@p...onet.pl

    Zwracam uwagę korzystającym (zwłaszcza nowym klientom) z jednorazowych zleceń z
    datą przyszłą, na wadliwie zaprojektowany system transakcyjny VWB.
    Otóż zlecenia zakładane na dni nierobocze (soboty, niedziele i
    inne 'czerwone' ) są przez system odrzucane z uwagą: "Status: Odrzucone :
    Wprowadzono niepoprawne dane". System nie określa bliżej o
    jakie "niepoprawności" chodzi, a klient nieświadom tego przeżywa trudne chwile
    głowiąc się, w narastającym zdenerwowaniu, gdzie popełnił błąd. Pierwszą rzecz
    jaką sprawdza to numer konta kontrahenta (liczba kontrolna i reszta członu).
    Następnie, gdy okazuje się, że nr konta jest OK, szuka czy aby w treści
    zlecenia nie wprowadził jakichś niedozwolonych znaków. Jeśli i tu nie znajduje
    przyczyny, sprawdza datę zlecenia (format, 'wyprzedzenie' w stos. do daty
    zakładania zl.) itd.
    Wreszcie, wyczerpawszy wszystkie możliwe podejrzenia, dzwoni do infolinii i...
    po ok. godzinnym oczekiwaniu na Konsultanta dowiaduje się, zaraz na wstępie
    (widocznie nie ja pierwszy z prośbą o takie info się zwracałem), o prawdziwej
    przyczynie odrzucania zlecenia.

    Przyzwyczajony do innych systemów (mBank, Inteligo, etc.) człek nie zwracał
    uwagi na potrzebę konsultowania się z kalendarzem - ufając systemowi, że
    płatność zaplanowaną np. na niedzielę, samoczynnie zmieni na najbliższy roboczy
    dzień (wprzód lub wtył).
    Brak takiej umiejętności systemu jest IMO poważnym potknięciem projektantów.

    Otrzymałem od Konsultantki zapewnienie o planowanym wprowadzeniu dokładniejszej
    informacji wysyłanej z odrzutem zlecenia.
    Dobre i to, ale marzy mi się wprowadzenie (wzorem np mBanku) do programu członu
    samoczynnie korygującego datę...

  • 2. Data: 2004-02-28 14:26:17
    Temat: Re: [VWB] Uciążliwa niedodziełka systemu
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl._!_!_!_>

    z...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > Przyzwyczajony do innych systemów (mBank, Inteligo, etc.) człek nie
    > zwracał uwagi na potrzebę konsultowania się z kalendarzem [...]

    W mBanku kiedyś system transakcyjny też się nie umiał posługiwać
    kalendarzem, ale komunikat błędu był do zrozumienia. Nawet kilka haseł
    jednorazowych straciłem na tym w jakieś niedziele. Pechowo było, bo
    akurat mi się lista kończyła podczas jakiegoś wyjazdu.

    --
    Pozdrówka,
    Artur

  • 3. Data: 2004-02-28 14:27:42
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> wrote:
    > Dobre i to, ale marzy mi się wprowadzenie (wzorem np mBanku) do
    > programu członu samoczynnie korygującego datę...

    To korzystaj z bankow, ktore taka funkcjonalnosc zapewniaja.
    cos za cos.

  • 4. Data: 2004-02-28 14:48:36
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Artur Gawryszczak" <g...@c...edu.pl._!_!_!_> wrote in message
> [...]
    > jednorazowych straciłem na tym w jakieś niedziele. Pechowo było, bo
    > akurat mi się lista kończyła podczas jakiegoś wyjazdu.

    Tzn co konkretnie było nie tak - bo zaciekawiłeś mnie :)))

    pzdr
    KK

  • 5. Data: 2004-02-28 14:50:07
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    napisał w wiadomości > To korzystaj z bankow, ktore taka funkcjonalnosc
    zapewniaja.
    > cos za cos.

    ales wymyslil
    problem jest tu powaznej winy banku za takie niedopracowanie, informacji o
    niemoznosci skladania zlecenia na dzien wolny od pracy - nie jest nigdzie
    zaznaczona, malo tego - system poprawnie przyjmuje zlecenie i utrzymuje go w
    poprawnym stanie iles tam czasu, az w przeddzien (lub moze inny przypadkowy
    dzien) pojawia sie status odrzucony
    spotkalo mnie to kilka dni wczesniej i to po raz pierwszy od dawna bo uzywam
    tego konta od okolo 2 lat i niewiedzialem o takiej niedorobce, gdybym
    poniosl z tego powodu jakas strate, to niedarowalbym im i kazal naprawiac
    skutki, nawet sadownie
    teraz kiedy wiem - to bede uwazal, ale rozpatrze tez dzialanie z
    premedytacja :-)

  • 6. Data: 2004-02-28 14:58:28
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "krab" <_...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zaznaczona, malo tego - system poprawnie przyjmuje zlecenie i utrzymuje go
    > poprawnym stanie iles tam czasu, az w przeddzien (lub moze inny

    Aż ciśnie się na usta - niemiecka precyzja. :-D

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 7. Data: 2004-02-28 15:05:18
    Od: z...@p...onet.pl

    > To korzystaj z bankow, ktore taka funkcjonalnosc zapewniaja.

    ... z cyklu: "Dobre rady dla gromady" ;)

    Czyżbyś nie odczytał mój wpis *również* jako doping skierowany do VW w celu
    udoskonalenia systemu (vide wpis Artura o mozliwości usunięcia usterki) ?

    Na razie - mimo jeszcze kilku innych dolegliwosci systemu VW - jest mi tu
    dobrze. Jeśli warunki się zmienią - wówczas 'skorzystam z innych banków'. :)

  • 8. Data: 2004-02-28 16:08:07
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> wrote:
    > Czyżbyś nie odczytał mój wpis *również* jako doping skierowany do VW
    > w celu udoskonalenia systemu (vide wpis Artura o mozliwości usunięcia
    > usterki) ?

    1) Czy jestes pewien, ze taka opcje mozna latwo wprowadzic
    2) Jesli tak to czy jestes pewien, czy z punktu biznewsowego oplaca sie ja
    wprowadzac? Do tej pory ludzie korzystali i nie skarzyli sie...

  • 9. Data: 2004-02-28 19:17:54
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl._!_!_!_>

    KK wrote:
    > Tzn co konkretnie było nie tak - bo zaciekawiłeś mnie :)))

    Wypisywał coś w stylu:

    Jakoś chyba nawet wracając nie przez "Powrót" a przez "Back" przeglądarki
    udało mi się kiedyś nie stracić jednorazowego kodu, ale pewien nie
    jestem.

    --
    Pozdrówka,
    Artur

  • 10. Data: 2004-02-28 19:26:04
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl._!_!_!_>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > 1) Czy jestes pewien, ze taka opcje mozna latwo wprowadzic

    O ile system posiada informacje o tym które przyszłe dni są robocze, a
    które nie, to jest to trywialne w każdym czytelnym języku programowania,
    umiarkowanie skomplikowane byłoby dopiero w BrainFucku, czy innej takiej
    patologii ;-)

    > 2) Jesli tak to czy jestes pewien, czy z punktu biznewsowego oplaca sie
    > ja wprowadzac? Do tej pory ludzie korzystali i nie skarzyli sie...

    Ja tam się mBankowi skarżyłem, że to uciążliwe jest, żeby nie powiedzieć
    głupie :-)

    --
    Pozdrówka,
    Artur