eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[VWB] Uciążliwa niedodziełka systemu › [VWB] Uciążliwa niedodziełka systemu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: z...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: [VWB] Uciążliwa niedodziełka systemu
    Date: 28 Feb 2004 15:07:02 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 30
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1077977222 31001 213.180.130.18 (28 Feb 2004 14:07:02
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 28 Feb 2004 14:07:02 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 217.98.193.156, 192.168.243.36
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows 98; Win 9x 4.90; Q312461;
    FunWebProducts; .NET CLR 1.1.4322)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:288501
    [ ukryj nagłówki ]

    Zwracam uwagę korzystającym (zwłaszcza nowym klientom) z jednorazowych zleceń z
    datą przyszłą, na wadliwie zaprojektowany system transakcyjny VWB.
    Otóż zlecenia zakładane na dni nierobocze (soboty, niedziele i
    inne 'czerwone' ) są przez system odrzucane z uwagą: "Status: Odrzucone :
    Wprowadzono niepoprawne dane". System nie określa bliżej o
    jakie "niepoprawności" chodzi, a klient nieświadom tego przeżywa trudne chwile
    głowiąc się, w narastającym zdenerwowaniu, gdzie popełnił błąd. Pierwszą rzecz
    jaką sprawdza to numer konta kontrahenta (liczba kontrolna i reszta członu).
    Następnie, gdy okazuje się, że nr konta jest OK, szuka czy aby w treści
    zlecenia nie wprowadził jakichś niedozwolonych znaków. Jeśli i tu nie znajduje
    przyczyny, sprawdza datę zlecenia (format, 'wyprzedzenie' w stos. do daty
    zakładania zl.) itd.
    Wreszcie, wyczerpawszy wszystkie możliwe podejrzenia, dzwoni do infolinii i...
    po ok. godzinnym oczekiwaniu na Konsultanta dowiaduje się, zaraz na wstępie
    (widocznie nie ja pierwszy z prośbą o takie info się zwracałem), o prawdziwej
    przyczynie odrzucania zlecenia.

    Przyzwyczajony do innych systemów (mBank, Inteligo, etc.) człek nie zwracał
    uwagi na potrzebę konsultowania się z kalendarzem - ufając systemowi, że
    płatność zaplanowaną np. na niedzielę, samoczynnie zmieni na najbliższy roboczy
    dzień (wprzód lub wtył).
    Brak takiej umiejętności systemu jest IMO poważnym potknięciem projektantów.

    Otrzymałem od Konsultantki zapewnienie o planowanym wprowadzeniu dokładniejszej
    informacji wysyłanej z odrzutem zlecenia.
    Dobre i to, ale marzy mi się wprowadzenie (wzorem np mBanku) do programu członu
    samoczynnie korygującego datę...

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1