  • 11. Data: 2023-04-18 14:52:54
    Temat: Re: VW - reaktywacja?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 18 kwietnia 2023 o 14:40:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
> [...]
    tego jednak bez podpisu się nie da - no i nie napisałeś jednak "wypełnienia", więc
    pewnie gotowe.
    - w N26 jeszcze to zniesę, VW prócz sentymentu nic nie daje, na co mi niby niemiecki
    bank mający tylko złoltówkowe konta?
    e/faq/faq-rachunki-i-lokaty.html

    sci/nowy-system-transakcyjny-szczegoly.html
    11.10.2019 - swoją drogą fajowa
    > Ale to jest korporacyjny?

    Informacje są "korporacyjne" - wg mnie to znaczy "od korporacji" (czyli niemieckiego
    vw bank, bo raczej nie jego polskiej spółeczki), a nie "dla korporacji" (bo jakie to
    oni
    "korporacje" mają za klientów?).
    W każdym razie na rysunku:
    https://www.vwfs.pl/content/dam/bluelabel/valid/www-
    vwfs-pl/images/content/zmiany_logowania_1.jpeg
    napisane jest "dla klientów DETALICZNYCH oraz instytucjonalnych".

    No może nie na 100%, a na 99% - w tym czasie nie prowadzili ogólnodostępnego detalu,
    ale ZTCP to pracownicy VW mogli zatrzymać fizolskie rachunki w "starym" VW bank po
    2017.

  • 12. Data: 2023-04-18 15:01:39
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    sci/nowy-system-transakcyjny-szczegoly.html
    11.10.2019 - swoją drogą fajowa

    > Informacje są "korporacyjne" - wg mnie to znaczy "od korporacji"

    e-e to co znaczy https://www.vwfs.pl/klienci-indywidualni.html ?
    że od indywidualnego prezesa? Chyba popłynąłeś. W tym momencie kończę
    dyskusję, aż do aktywacji konta.

    > vw bank, bo raczej nie jego polskiej spółeczki), a nie "dla korporacji" (bo jakie
    to oni
    > "korporacje" mają za klientów?).

    Zgaduję: dealerów?

    > W każdym razie na rysunku:
    > https://www.vwfs.pl/content/dam/bluelabel/valid/www-
    vwfs-pl/images/content/zmiany_logowania_1.jpeg
    > napisane jest "dla klientów DETALICZNYCH oraz instytucjonalnych".

    Z tego rysunku nie wynika, że chodzi o przymus, a nie "możliwość"

    KJ

  • 13. Data: 2023-04-18 15:10:06
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    niemieckiego
    > vw bank, bo raczej nie jego polskiej spółeczki), a nie "dla korporacji" (bo jakie

    Ok. Może i masz rację. Ale cały czas nie wynika z tego, że dla
    indywidualnych wymuszają aplikację.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 14. Data: 2023-04-19 09:41:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A po polsku?

    -----

  • 15. Data: 2023-04-19 12:13:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 19 kwietnia 2023 o 09:41:58 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > A po polsku?

    Goli, pie*oli, krawaty wiąże, usuwa ciąże.
    Ja mam tylko takie ROR.

  • 16. Data: 2023-04-19 12:23:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 18 kwietnia 2023 o 10:02:45 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > O, to może do mnie dziś zadzwonią, póki co cisza, widać tradycję szanują.

    Wczoraj napisałem im pismo obraźliwe, sam chwalić się nie będę, chyba że ktoś ma
    ochotę poczytać, to zacytuję ;>
    No to odpisali, że mogę na rondo onz 1 przyjechać i umowa będzie załatwiona w 10
    minut (nie omieszkałem
    bowiem wspomnieć, że zakładanie konta dla teściowej trwało prawie 2h - a miałem się
    nie chwalić ;)

    > Hmm, a ktoś może wie, czym się różni niemiecka spółka N26 oferująca usługi w PL od
    niemieckiej spółki VWFS mającej w PL spółkę z o.o., która oferuje usługi bankowe w
    PL?

    Sprawdziłem w KRS - straszliwie to dziwnie wygląda.
    Niby to nie jest spółka z o.o. - bo oddział zagranicznej - ale tak jakby była.
    A możliwe, że dlatego z o.o., bo niemiecki vw bank jest gmbh.

    > A propos apek - wczoraj w apce citka próbowałem włączyć blik i okazało się, że
    najpierw trzeba włączyć "citi mobile token".
    > Ciekawe czy to oznacza ukrytą zmianę z SMS na apkę dla ST oraz 3DS.
    > Później poeksperymentuję - póki co ten "token" ma w apce suwaczek wyglądający na
    umożliwiający wyłączanie tego.

    Dziś testowałem blik citkowy (za każde zapłacenie 70zł nagrody, więc warto było) - o
    matko, ale syf,
    żeby wyświetlić kod blik to najpierw trzeba zalogować się hasłem (pełnym, takim samym
    jak do ST),
    a potem jeszcze potwierdzić transakcję 6-cyfrowym pinem mobile.
    A, i jeszcze coś extra - jednocześnie można być zalogowanym ALBO w apce ALBO w ST.
    Właściwie to nie chce mi się sprawdzać, w jaki sposób można potwierdzić np. dodanie
    nowego odbiorcy przelewów...
    Oczywiście dostali też reklamację, dlaczego żeby mieć blik to trzeba zmienić sposób
    autoryzacji w "zwykłym" ST.

  • 17. Data: 2023-04-19 15:47:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To sobie jutro rano pójdę podpisać umowę do BOK i będę pierwszy ;>
    Oczywiście będę im mierzyć czas.
    Widać "Departament Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta - Dział Digitalizacji, Operacji
    i Wsparcia Sprzedaży",
    który mi na pismo obraźliwe odpowiedział,
    jest jakiś lepszy niż "pierwszoliniowy" "Departament Finansowania i Obsługi
    Klientów".
    Ale kończące maile "Pozdrawiam/Best regards/Mit freundlichen Grüßen" trochę mnie
    niepokoi...

    Aha, jakby ktoś też chciał 350zł od citka oszusta, to podpowiem, że należy czytać
    regulaminy.
    Na stronie jest, że trzeba trzy transakcje blik - ale w regulaminie, że min. 3 na
    min. łączną sumę 300zł.
    Całe szczęście, że w "transakcje blik" wliczają się też przelewy na telefon.

  • 18. Data: 2023-04-19 17:22:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to trzeba było od razu tak, po żydowsku.
    I gdzie są nasze pieniądze?
    Ty nie masz żadnego ROR, to ROR mają Ciebie.

    ----

  • 19. Data: 2023-04-19 17:43:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Hmm, a ktoś może wie, czym się różni niemiecka spółka N26 oferująca usługi w PL od
    niemieckiej spółki VWFS mającej w PL spółkę z o.o., która oferuje usługi bankowe w
    PL?

    A czym się mają różnić? To inne podmioty.
    N26 jest niemieckie i oferuje usługi w Polsce a VWFS to jest spółka polska -
    ale nie oferuje usług bankowych tylko jakieś leasingi
    natomiast bankowość to chyba VW Bank GmbH działa w Polsce jako Oddział
    spółki niemieckiej - tak widać ze strony.
    https://www.vwfs.pl/informacje-korporacyjne/o-nas.ht
    ml#pod_mark%C4%85_volkswagen_financial_services_dzia
    %C5%82aj%C4%85_w_polsce_trzy_sp%C3%B3%C5%82ki

  • 20. Data: 2023-04-19 17:49:09
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Niby to nie jest spółka z o.o. - bo oddział zagranicznej - ale tak jakby była.
    > A możliwe, że dlatego z o.o., bo niemiecki vw bank jest gmbh.

    Oddział zagranicznego przedsiębiorcy ma taką samą formę prawną jak
    rodzima firma. I to jest przedsiębiorca niemiecki a nie spółka polska.
    (prowadziłem 10 lat oddział niemieckiej firmy w PL)
    Po ponad 20 latach i tak w US, ZUS i GUS tego nie rozumieją
    (rozliczenie VAT, statystyka)
    w branży bankowej to może być jeszcze coś ciekawszego.