  • 11. Data: 2006-03-23 16:39:56
    Temat: Re: Uwazajcie na swoje karty
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    Dawid Kulbicki <daveWYWALto@i_to_tez.kulbi.prv.pl> wrote:

    > Ale wtedy odpowiedzialność przechodzi na stronę, która nie stosuje
    > autoryzacji CVV2/CVC2. Pieniądze są wtedy do odzyskania.

    zależy w którym banku.. ;)

    niektóre mają w regulaminach zapisy, ze to klient odpowiada za transakcje z
    pinem i zdalne :/

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst

  • 12. Data: 2006-03-23 18:08:41
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.kulbi.prv.pl>

    Bohdan 'Nexus' Horst napisał(a):

    > zależy w którym banku.. ;)
    >
    > niektóre mają w regulaminach zapisy, ze to klient odpowiada za transakcje z
    > pinem i zdalne :/

    I co z tego. Mówiłem o regulacjach np. VISA. Jeśli nie ma autoryzacji
    kodem to reklamacja ma bardzo duże szanse. I nie ma znaczenia czy bank
    ma taki zapis w regulaminie czy nie. Odpowiedzialność poniesie
    sprzedawca lub agent rozliczeniowy, który nie umożliwia weryfikacji kodu.

    --
    Dawid

  • 13. Data: 2006-03-23 23:17:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "itor" <i...@g...com> writes:

    > Nie myslalem ze i mnie to spotka, ale widac zawsze jest ten pierwszy raz...
    > Ukradziono mi wlasnie pieniadze z karty Visa Electron. Dobrze ze mam
    > zwyczaj codziennie przegladac historie konta, od razu wpadla mi w oczy
    > dziwna transakcja. Kwota 49 USD, w opisie widac tylko "PAYPAL"
    > potem chyba nazwa usera, jakies cyferki, na koncu "GB".

    Jaki bank?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2006-03-23 23:19:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.kulbi.prv.pl> writes:

    > Ale wtedy odpowiedzialność przechodzi na stronę, która nie stosuje
    > autoryzacji CVV2/CVC2. Pieniądze są wtedy do odzyskania.

    Tak czy owak klienta banku nie powinno to interesowac, jesli
    transakcja byla bez fizycznego przedstawienia karty. Te kody
    maja zwiekszac bezpieczenstwo sprzedawcy, nie posiadaczy kart.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2006-03-23 23:44:46
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Tak czy owak klienta banku nie powinno to interesowac, jesli
    > transakcja byla bez fizycznego przedstawienia karty.

    Tyle tylko, że z powszechnie obowiązujących przepisów polskiego prawa to
    nie wynika.

    Te kody
    > maja zwiekszac bezpieczenstwo sprzedawcy, nie posiadaczy kart.

    Moim zdaniem obydwu stron.

    --
    Dawid

  • 16. Data: 2006-03-24 07:31:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Tak czy owak klienta banku nie powinno to interesowac, jesli
    > transakcja byla bez fizycznego przedstawienia karty. Te kody
    > maja zwiekszac bezpieczenstwo sprzedawcy, nie posiadaczy kart.

    To moze jest teoria. A bank odrzuca reklamacje transakcji (nawet zdaje
    sie takiej bez kodow cvv) i do tego jeszcze arbiter go popiera. Prasa
    opisywala. Ciekawe, co powie sąd.

    Ale jak czytam tez w prasie, ze sądy wydają wyroki na podstawie tresci
    sms-ow zapisanych na kartach sim, wydawane na podstawie ekspertyz
    naszych kochanych operatow, ze takiego sms-a "nie da sie zmienic", to
    czarno widze.

    MJ

  • 17. Data: 2006-03-24 08:04:12
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@f...edu.pl> napisal(a):

> [...]
    > sms-ow zapisanych na kartach sim, wydawane na podstawie ekspertyz
    > naszych kochanych operatow, ze takiego sms-a "nie da sie zmienic", to

    Nie bój żaby, spokojnie łykają też jako dowody wydruki emaili z outlooka.
    I nawet wydają się brać je pod uwagę. :)

    W prasie czytałem kiedyś przypadek chłopaczka, który grał sobie w
    CounterStrike'a w kafejce internetowej, a tutaj go zgarnęli
    antyterroryści sprzed monitora. Bo parę tygodni temu z tego komputera
    w kafejce ktoś jakichś fraudów kartami kredytowymi narobił. Zatem
    policja się zasadziła, zaczaiła, zorganizowała pułapkę i złapała
    przestępcę! Chłopaczek podobno dopiero na procesie wyjaśnił sprawę, bo
    prokurator nawet nie chciał słuchać o tym że to niekoniecznie on tam
    wtedy siedział. IP się zgadzało, zatem to musiał być on. :)))
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 18. Data: 2006-03-24 08:28:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> writes:

> [...]
    > prokurator nawet nie chciał słuchać o tym że to niekoniecznie on tam
    > wtedy siedział. IP się zgadzało, zatem to musiał być on. :)))

    Strach się bać.

    MJ

  • 19. Data: 2006-03-24 08:54:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > To moze jest teoria. A bank odrzuca reklamacje transakcji (nawet zdaje
    > sie takiej bez kodow cvv) i do tego jeszcze arbiter go popiera. Prasa
    > opisywala. Ciekawe, co powie sąd.

    To inna sprawa, niestety. Moze nalezaloby poskarzyc sie organizacji
    karcianej, ale zapewne proste to to nie jest.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2006-03-24 08:58:55
    Od: "itor" <i...@g...com>