  • Data: 2003-04-14 20:19:49
    Temat: Re: Uważajcie na VISA z PekaoSA !!
    Od: "valet" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "Elektron-zabawka" jest autoryzowana On-line, wiec sprzedawca ma pewnosc,
    > ze stac mnie na zakup, ktorego dokonuje, tzn. ze kasa na koncie jest
    > i ze do niego spłynie, juz zaczyna do niego plynac, od momentu tansakcji.

    Ten system tak nie działa. Rodzaj użytej karty (wymagająca/ nie wymagająca
    autoryzacji) nie ma najmniejszego znaczenia dla Sprzedawcy jeśli chodzi o
    czas otrzymania kasy, przecież nie otrzymuje tej kasy bezpośrednio z banku
    wystawcy karty ;), a rozliczenia za wszystkie dokonane transakcje(z/bez
    autoryzacji)zwykle dotyczą określonego dnia. To, że dla pewnych rodzajów
    kart jest wymagana autoryzacja znaczy tylko tyle, że acquirer ma ograniczone
    zaufanie do jej użytkowników i każdorazowo sprawdza czy dysponują
    odpowiednia kwotą na zrealizowanie płatności.
    Niemniej jednak nasi rodzimi acquirer'zy najwidoczniej doszli do wniosku, że
    nikt nie zasługuje na takie zaufanie:)
    Natomiast "pewność" dla sprzedawcy wynikajaca z autoryzacji transakcji o
    której piszesz - to mit; gdyby tak było to wszyscy akceptanci przyjmowaliby
    wyłacznie "elektrony". Tak naprawdę dla niego to tylko koszt i strata czasu.
    Jeżeli tylko przestrzega regulaminu C.A. to może sprzedawać bez autoryzacji
    i spać spokojnie.

    Pozdrowiam
    Piotrek