  • Data: 2014-02-16 12:11:02
    Temat: Re: Uwaga na zmiany w Citi
    Od: Stiwi <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, February 15, 2014 12:04:53 AM UTC+8, xbartx wrote:
    > No niestety łatwo teraz nie ma i dla tych nazwijmy to podstawowych walut
    > EUR/USD/GBP trzeba mieć osobne konta i kombinować z wymianami. Fakt, że
    > z EUR masz ten bonus, że SEPA dużo nie kosztuje więc łatwo kasę przelać
    > do kantoru aliora (fakt, że oferta walutomatu czasami wygląda lepiej ale
    > jak się doliczy ich prowizję, to już różnie bywa.) czy gdzieś tam
    > (cinkciarz i inne kantory) i wymieniać.

    Plusem Walutomatu jest to, ze mozna dokonac wymiany EUR/USD lub EUR/GBP po
    faktycznych kursach srednich dla tej pary walut, podczas gdy wszelkie kantory
    internetowe realizuja takie transakcje z przewalutowaniem na PLN, czyli np:
    EUR-PLN-GBP.

    > Tak jeszcze na szybko zobaczyłem do Pekao SA i:

    Ciekawa sprawa z tym Peako SA, kojarzyelm ze maja karty do rachunkow walutowych,
    jednak niespecjalnie sa one atrakcyjne glownie ze wzgledu na 4% prowizje wyplat z
    bankomatow. Moga byc jedna swietna alternatywa do platnosci bezgotowkowych. Tylko w
    TOiP jest jakis dziwny zapis dotyczacy VC walutowej: "Opłata za przeliczenie
    transakcji dokonanych kartą w walucie nie notowanej w tabeli kursowej Banku 2%".
    Czyli skoro przelicza VISA, to skad ta prowizja 2%.

    Przypomnialo mi sie jeszcze, ze BPH mial zawsze w ofercie rachunek walutowy oraz Vise
    Classic:

    "8. Jeśli Umowa dotyczy Karty Visa wydanej do Rachunku prowadzonego w walucie innej
    niz w PLN:
    c. w pozostałych przypadkach Transakcje zostaną przeliczone na walutę prowadzenia
    Rachunku po kursach stosowanych przez Visa w dniu ich rozliczenia w Centrum
    Rozliczeniowym Visa."

    Wszystko fajnie, tylko w TOiP widnie zapis, ze "Niniejsza prowizja (2%) jest
    pobierana w przypadku transakcji dokonanych w walucie innej niż waluta Rachunku oraz
    w walucie innej niż PLN. W przypadku pozostałych transakcji niniejsza prowizja nie
    jest pobierana."

    Wiec albo mi sie wydaje, albo w obu przypadkach, zarowno Pekao jak i BPH, doliczana
    jest 2% prowizja.