  • 131. Data: 2009-01-01 22:09:28
    Temat: Re: Upadlosc konsumencka
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Liwiusz wrote:
    > I dziwnym trafem wszystkie te resorty działają gorzej niż ich
    > prywatne odpowiedniki.
    >
    > Nie widzę w tym nic złego, aby prywatne wojsko zaprowadzało pokój w
    > Iraku. Jestem pewien, że byliby bardziej skuteczni. Państwowy może być
    > tylko minister obrony, usługi przez państwo polskie mogą już być
    > wykupywane w prywatnych firmach.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Blackwater_Worldwide

    A skąd pomysł że Blackwater jest skuteczna?
    AFAIR z wiadomości to najlepiej wychodzi im ochrona siebie.

  • 132. Data: 2009-01-01 22:11:29
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Zawód nauczyciela ma swoje przywileje (3 miesiące wakacji, praca 16h
    > tygodniowo lub mniej - i proszę mnie nie przekonywać, że nauczyciel cały
    > czas się dokształca, sprawdza klasówki lub robi inne dziwne rzeczy - znam
    > nauczycieli i wiem jak to wygląda) tak jak i inne zawody mają swoje (np.
    > wcześniejsze emerytury górnicze lub w policji i innych służbach albo
    > możliwość łatwego przejścia do innego zawodu prawniczego w przypadku
    > sędziego czy prokuratora).

    Mistrzu... nie ma 16h pensum, ale 18 - co najmniej, bo może być wiecej. Już
    Ci to pisałem... I jak tu nie współczuć nauczycielom...

  • 133. Data: 2009-01-01 22:12:18
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > I stworzymy kolejny monopol typu notariusze.

    Już jest - musisz skończyć aplikację.

  • 134. Data: 2009-01-01 22:14:12
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Taka oferta z mocy prawa mogłaby być traktowana jak przekupstwo.
    > Argument chybiony.

    A raczej niezrozumiany. Państwowy nauczyciel zatrudniony na podstawie KN
    jest urzędnikiem państwowym. Prywatny nie.

  • 135. Data: 2009-01-01 22:15:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Bogdan B. pisze:

    > A skąd pomysł że Blackwater jest skuteczna?
    > AFAIR z wiadomości to najlepiej wychodzi im ochrona siebie.

    To i tak dobrze. Holenderskie wojska państwowe w Srebrenicy same
    wymagały ochrony, nie mówiąc już o innych zadaniach. Przewagą firm
    prywatnych jest to, że jak nie jest skuteczna, to można łatwo (łatwiej)
    ją zmienić.

    --
    Liwiusz

  • 136. Data: 2009-01-01 22:17:52
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Właśnie widać jak jesteśmy wykształceni. Zajmujemy czołowe pozycje w
    > światowych rankingach edukacyjnych i zdobywamy setki nagród (co roku Nobel
    > w innej dziedzinie).

    Ba! Niektórzy nawet nie rozumieją, że liczba 16 i 18h godzin dydaktycznych
    to NIE jest to samo.

    > No i to jest właśnie normalne. Pracujesz 8h, nie masz płatnych 3 miesięcy
    > wakacji to zarabiasz 5k PLN brutto miesięcznie.

    ufff... co za upór. Nie ma 3 miesiący wakacji mistrzu. Było o tym już wiele
    razy. Polecam zapoznanie się z Kartą Nauczyciela.

    > Problem z jakością kształcenia w szkołach/uczelniach publicznych jest
    > równie wielki. Najlepsze polskie uczelnie już dawno poszły na ilość, a nie
    > na jakość i obecnie jadą głównie na renomie i opinii, a nie na faktycznej
    > jakości przekazywanej wiedzy.

    A nauczyciele akademiccy mają jeszcze więcej wakacji (od października rok
    akademicki się zaczyna), a ich pensum dydaktyczne to 8h. Przy czym zarabiają
    ok. 2x więcej.

    > Skończył się socjalizm i PRL to zaczęła się patologia.

    Znaczy w PRLu było lepiej, bo nie było patologii?

  • 137. Data: 2009-01-01 22:19:59
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > W prywatnej szkole ten, kogo właściciel tejże zatrudni, a klienci za to
    > zapłacą.

    Niestety nie. Muszą mieć kwalifikacje. Inaczej nie dostaniesz pozwolenia.
    Może łatwiej będzie Ci to zauważyć w przypadku prywatnych wyższych uczelni -
    "podkupują" doktorów i profesorów, bo bez odpowiednich ich ilości nie mogą
    uzyskać statusu uczelni.

    > Tania szkoła prywatna to taka, która ma takie same warunki działania jak
    > państwowa, czyli do kazdego ucznia państwo dopłaca tyle, ile dopłaca w
    > państwowej szkole.

    iii... akurat to już się dzieje od dawna.

  • 138. Data: 2009-01-01 22:21:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Szymon pisze:

    > A raczej niezrozumiany. Państwowy nauczyciel zatrudniony na podstawie KN
    > jest urzędnikiem państwowym. Prywatny nie.

    "I co z tego"? Jeśli z jakichś przyczyn zależałoby nam, aby
    nauczyciel/strażnik więzienny zatrudniony w prywatnej firmie odpowiadał
    tak jak obecnie urzędnik, to nie ma przeszkód, aby taki akt prawny
    uchwalić.

    --
    Liwiusz

  • 139. Data: 2009-01-01 22:22:40
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Albo zagłębie ambitnych ludzi, jesli tylko nie socjalizowąło by sie ich.

    Z pewością bez umiejętności pisania i czytania ambicja na wiele by się
    zdała.

  • 140. Data: 2009-01-01 22:23:38
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Chyba gazet nie czytasz :)

    Rozumiem, że gdy policjantowi wręczysz łapówkę to odpowiada on tak samo jak
    akwizytor prywatnej firmy. Jest sens nadal rozmawiać na takim poziomie?

    > Widzisz jakiś problem?

    Oczywiście - polecam zapoznanie się czym jest wywiad i kontrwywiad.