  • 11. Data: 2006-08-06 16:52:52
    Temat: Re: Ufaj, ale sprawdzaj
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Darek <n...@p...maila.pl> wrote:

    > Na nieucziwość czynnika ludzkiego nie są odporne zadne procedury.

    To problem banku, aby się na taką okoliczność zabezpieczył.
    To także problem banku, że nie ma odpowiednich procedur monitorujących
    duże przepływy pieniędzy, szczególnie na 'VIP-owskich' rachunkach.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 12. Data: 2006-08-06 17:22:55
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> writes:

    > To problem banku, aby się na taką okoliczność zabezpieczył.
    > To także problem banku, że nie ma odpowiednich procedur monitorujących
    > duże przepływy pieniędzy, szczególnie na 'VIP-owskich' rachunkach.

    Ale jeśli (zgaduję) ta pani wzięła po prostu forsę klientki do
    kieszeni i wydała fałszywe potwierdzenie, to z punktu widzenia banku
    nie było żadnego przepływu pieniędzy.

    Inna rzecz, że to się musiało wydać przecież...

    MJ

  • 13. Data: 2006-08-06 17:41:39
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    > nie wiem ile w tym prawdy ale zaczynam powoli doceniać tzw nieprzyzne
    > banki
    > elektorniczne bo tam takim numer nie przejdzie - maszyny są bezlitosne.

    A tam nie przejdzie :) A na infolinii to pewnie roboty pracuja ;)

  • 14. Data: 2006-08-06 17:57:36
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Ale jeśli (zgaduję) ta pani wzięła po prostu forsę klientki do
    > kieszeni i wydała fałszywe potwierdzenie, to z punktu widzenia banku
    > nie było żadnego przepływu pieniędzy.

    600 tysięcy Euro???
    Nawet jak to robiła w ratach - wewnętrzny nadzór bankowy powinien beknąć.
    Sorry, ale nie rozmawiamy o dwóch czy pięciu tysiącach...

    > Inna rzecz, że to się musiało wydać przecież...

    No i się wydało.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 15. Data: 2006-08-06 18:12:24
    Od: "sumi" <T...@p...onet.pl>

    "Przemysław Maciuszko" wrote in message

    > 600 tysięcy Euro???
    > Nawet jak to robiła w ratach - wewnętrzny nadzór bankowy powinien beknąć.
    > Sorry, ale nie rozmawiamy o dwóch czy pięciu tysiącach...

    600kEuro to od jednego klienta który sprawę zaczął
    Mówi się o kilku milionach
    Policja sprawdza teraz czy to ona sama na to wpadła bo potrzebowała na
    waciki
    czy była tylko narzędziem

    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 16. Data: 2006-08-06 18:36:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > 600 tysięcy Euro???
    > Nawet jak to robiła w ratach - wewnętrzny nadzór bankowy powinien beknąć.
    > Sorry, ale nie rozmawiamy o dwóch czy pięciu tysiącach...

    Znaczy uważasz, że jest niemożliwe, że ten klient przyniósł tę forsę w
    gotówce?

    MJ

  • 17. Data: 2006-08-06 19:22:38
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > To problem banku, aby się na taką okoliczność zabezpieczył.

    Zgadzam się co do tego że jest to problem banku

    > To także problem banku, że nie ma odpowiednich procedur monitorujących
    > duże przepływy pieniędzy, szczególnie na 'VIP-owskich' rachunkach.

    Jak sobie to wyobrażasz? Robisz przelew/dokonujesz wypłaty na powiedzmy
    1000Eur i konsultant dzwoni z pytaniem "czy wypłacał/przelewał Pan 1000EUR?
    A moze dlaczego robił Pan to 100 razy w ostatnich 30dniach?

    Darek

  • 18. Data: 2006-08-06 20:08:48
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Znaczy uważasz, że jest niemożliwe, że ten klient przyniósł tę forsę w
    > gotówce?

    A gdzie coś takiego napisałem?
    Natomiast wypłata 600k E z konta klienta to nie jest wypłata 2k...
    Zawiodły procedury banku i co do tego nie ma wątpliwości.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 19. Data: 2006-08-06 20:10:41
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Darek <n...@p...maila.pl> wrote:

    > Jak sobie to wyobrażasz? Robisz przelew/dokonujesz wypłaty na powiedzmy
    > 1000Eur i konsultant dzwoni z pytaniem "czy wypłacał/przelewał Pan 1000EUR?
    > A moze dlaczego robił Pan to 100 razy w ostatnich 30dniach?

    A może 600 razy?
    Litości.
    To problem banku aby pieniądze klienta były bezpieczne, a nie na odwrót.
    Szczególnie klienta VIP-owskiego.
    Jeśli bank nie ma żadnych narzędzi/procedur monitorujących taką aktywność,
    to może niech się zajmie jakimś innym biznesem, a nie trzymaniem pieniędzy
    ludzi.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 20. Data: 2006-08-06 20:16:59
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-08-06 22:08, osobnik Przemysław Maciuszko stwierdził, iż:
    > Zawiodły procedury banku i co do tego nie ma wątpliwości.

    Zawiódł człowiek i na nic tu procedury (chyba, że masz na myśli
    oglądanie obrazu z kamer zarejestrowanego w kasach i porównywanie ich z
    "dziennikiem" kasjerskim).
    Z drugiej zaś strony, w/g onetu, to bank znalazł przekręt, więc kontrola
    wewnętrzna zadziałała prawidłowo (pomijając fakt, co stało się z
    pracownikiem).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl