  • 1. Data: 2006-08-06 00:28:26
    Temat: ING i polecenie zapłaty :))
    Od: "Piterson" <p...@h...plx>

    Witam!

    Chciałem podzielić się z Wami śmieszną historią, która mnie spotkała w ING
    Banku Śląskim. Cała sprawa dotyczy podwójnie zrealizowanego polecenia
    zapłaty (nie z winy banku), a jeśli ktoś czytał regulamin, to doskonale wie,
    że istnieje możliwość jednorazowego odwołania zrealizowanej już płatności
    przez polecenie zapłaty.

    Dobra, dzwonię więc na HaloŚląski, aby zapytać w jaki sposób mogę tego
    dokonać, ale miła pani trochę się zdziwiła co za bzdury jej wygaduję z
    jakimś regulaminem i odpowiedziała, że nie ma takiej możliwości... Hmm,
    pytam więc ponownie, ale pod dłuższym zastanowieniu się tej pani słyszę
    ponownie, że... nie ma takiej możliwości.

    Czas na zapytanie drogą internetową. Wysłałem kilka pytań, ale otrzymuję
    standardową odpowiedź, że... zapraszamy do placówki. Nadal nic nie
    wiedziałem, bo nie napisali, że można, ani też, że nie można, tylko
    zaprosili do placówki.

    Przyszła pora na wizytę w placówce nr 1. Doradca wyglądał na dobrze
    poinformowanego, który udzielił mi informacji, że... nie ma takiej
    możliwości. Nie dałem za wygraną, rozwinęła się dyskusja w której ja cały
    czas mówiłem o poleceniu zapłaty, a doradca raz o zleceniu stałym, raz o
    przelewie, a raz to już nawet nie wiem o czym mówił. Nie chciałem odejść od
    okienka, a doradca niby wykazywał chęć pomocy, dlatego poszedł to
    skonsultować z przełożonym, później wykonał jakiś telefon i jednak... nie
    ma takiej możliwości.

    No cóż, podziękowałem za miłe chęci i udałem się do placówki nr 2. Teraz
    proszę przeczytać to co było w placówce nr 1... Następnie poprosiłem miłą
    Panią, aby zajrzała do regulaminu, co zdecydowała się zrobić i przeczytaniu
    lektury okazało się, że... jest taka możliwość i nawet jest do tego
    odpowiedni druk, który wydrukowali (wcześniej nie wiedzieli o jego
    istnieniu), wspólnie wypełniliśmy i pieniążki po 12 dniach wróciły na moje
    konto.

    Podsumowując, nie licz na doradcę, licz na siebie i czytaj regulaminy! :))

    Czy ktoś spotkał się z Was może z jakimiś problemami związanymi z
    poleceniem zapłaty? Wiem, że w LUKAS Banku można taką sprawę załatwić
    telefonicznie i tego samego dnia pieniążki wracają na konto, a jak jest w
    innych bankach?

    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 2. Data: 2006-08-06 08:02:22
    Temat: Re: ING i polecenie zapłaty :))
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Piterson" <p...@h...plx> wrote in message
    pl...

> [...]
    > odpowiedni druk, który wydrukowali (wcześniej nie wiedzieli o jego
    > istnieniu), wspólnie wypełniliśmy i pieniążki po 12 dniach wróciły na moje

    Regulacje dotyczace polecenia zaplaty sa zapisane w Ustawie Prawo Bankowe.
    Dla mnie smieszne jest to, ze pracownicy banku nie znaja regulacji prawnych
    dotyczacych ich podstawowej dzialalnosci, a juz niewyobrazalne jest, ze bank
    lamie zapisy ustawy zwracajac pieniadze po 14 dniach (Odwołanie polecenia
    zapłaty przez dłużnika zobowiązuje bank dłużnika do NATYCHMIASTOWEGO uznania
    rachunku bankowego). Zloz reklamacje powolujac sie na ponizsze zapisy Prawa
    Bankowego.

    Art. 63d. 1. Polecenie zapłaty stanowi udzieloną bankowi dyspozycję
    wierzyciela
    obciążenia określoną kwotą rachunku bankowego dłużnika i uznania tą kwotą
    rachunku
    wierzyciela. Dyspozycja wierzyciela oznacza równocześnie jego zgodę na
    cofnięcie przez bank
    dłużnika obciążenia rachunku dłużnika i cofnięcie uznania rachunku
    wierzyciela w przypadku
    dokonanego przez dłużnika odwołania polecenia zapłaty, o którym mowa w ust.
    6.
    [...]
    6. Dłużnik może odwołać pojedyncze polecenie zapłaty, w banku prowadzącym
    jego
    rachunek, w terminie:
    1) 30 dni kalendarzowych od dnia dokonania obciążenia rachunku bankowego - w
    przypadku
    gdy dłużnikiem jest osoba fizyczna niewykonująca działalności gospodarczej,
    2) 5 dni roboczych od dnia dokonania obciążenia rachunku bankowego - w
    przypadku
    pozostałych dłużników.
    7. Odwołanie polecenia zapłaty przez dłużnika zobowiązuje bank dłużnika do
    natychmiastowego uznania rachunku bankowego dłużnika kwotą odwołanego
    polecenia zapłaty.
    Uznanie rachunku dłużnika następuje z datą złożenia odwołania polecenia
    zapłaty, z
    obowiązkiem naliczenia - od dnia obciążenia rachunku dłużnika kwotą
    odwołanego polecenia
    zapłaty - odsetek należnych dłużnikowi z tytułu oprocentowania rachunku
    bankowego.

    MK

  • 3. Data: 2006-08-06 10:03:28
    Od: "Yapio" <y...@...to.tez.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piterson" <p...@h...plx> napisał:

    > Czy ktoś spotkał się z Was może z jakimiś problemami związanymi z
    > poleceniem zapłaty?
    [...]
    Tak. Przerabiałem to w PKO BP.
    Przed pójściem do banku uzbroiłem się nawet w odpowiednie paragrafy i
    artykuły, o których pisze MK.
    Na nic się to jednak zdało. Dochodzenie moich praw, pomimo powoływania się
    na stosowne zapisy przypominało rzucanie grochem o ścianę. Po prostu:
    "niedasię" i już. A dlaczego: "bo źle interpretuję zapisy dokumentów, które
    przedstawiłem i już".
    A co do samego polecenia zapłaty to ja już bardzo dziękuję za tę usługę i
    nie mam zamiaru z niej korzystać. Dlaczego?
    Ano dlatego, że w dwóch przypadkach (ERA GSM i UPC) pomimo pisemnego
    rozwiązania umowy za potwierdzeniem i pisemnego wycofania upoważnienia do
    regulowania rachunków przez polecenie zapłaty "jakimś cudem" zarówno ERA jak
    i UPC "pozwoliły sobie" na ściągnięcie z mojego konta należności za usługi
    za miesiące, w których nie byłem już ich abonentem. Nieprawdopodobne? A
    jednak. Miałem pecha? Możliwe. Chociaż nie do końca. Bo... Dzwoniąc po
    poradę w sprawie reklamacji do Urzędu Regulacji Poczty i Telekomunikacji i
    przedstawiając mój problem od początku do końcam, od miłego pana usłyszałem
    mniej więcej takie słowa: "Nie pan pierwszy naiwny i pewnie nie ostatni.
    Teraz już pan wie że z polecenia zapłaty lepiej korzystać".
    Coś w tym jest i chyba miał niestety rację. :-)
    Ja go posłuchałem i już nie muszę (przynajmniej w tej materii) toczyć bojów
    reklamacyjnych.

    pozdrawiam

    Yapio

  • 4. Data: 2006-08-06 16:11:15
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    .
    > Dla mnie smieszne jest to, ze pracownicy banku nie znaja regulacji
    > prawnych
    > dotyczacych ich podstawowej dzialalnosci, a juz

    Ciekawi mnie czy każda/y sprzedwawczyni/wca zna kodek cywilny. To też
    regulace dotyczące podstawowej działalności handlowej.

    Darek

  • 5. Data: 2006-08-06 17:23:06
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Piterson"
> [...]
    > doskonale wie,
    > że istnieje możliwość jednorazowego odwołania zrealizowanej już

    ja mialem takie podwojne sciagniecie przez STOEN w DB-PBC (zabraklo 6
    zl, nazajutrz przelalem sam a po 9 dniach STOEN powtorzyl PZ, mimo ze
    w DB mowili ze nie ma takiego zwyczaju). Po telefonie do DB uzgodnilem
    ze nic nie robie - na nastepnym PZ STOEN sam skorygowal sobie PZ o
    zrobioną nadplate - oszczedzilem czas i nerwy :-)
    *** blad ***

  • 6. Data: 2006-08-07 07:08:10
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > nie robie - na nastepnym PZ STOEN sam skorygowal sobie PZ o zrobioną
    > nadplate - oszczedzilem czas i nerwy :-)
    mialem taka sama sytuacje, ale dowiedzialem sie, ze STOEN ma w zwyczaju
    (powiedzieli mi w banku) ponawiac probe sciagniecia kasy za pomoca polecenia
    zaplaty,
    dlatego zaplacilem sam, a nastepnie zadzwonilem do STOENu, tam kolo
    sprawdzil,
    ze kwota wplynela i drugi raz nie probowali jej pobieracac z konta...

    a wracajac do tematu ING to w tym banku juz nic mnie nie zdziwi

    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2006-08-08 00:02:00
    Od: "Piterson" <p...@h...plx>

    "MK" <m...@i...pl> napisał(a):
    [..]
> [...]
    > odwołanego polecenia
    > zapłaty - odsetek należnych dłużnikowi z tytułu oprocentowania rachunku

    ING Bank Śląski najwidoczniej nie do końca doczytał Prawo Bankowe, gdyż
    pieniążki nie wróciły na moje konto natychmiast, tylko prawie po dwóch
    tygodniach, a jeśli mowa o odsetkach od zadłużenia (jestem akurat poniżej
    zera) to liczyli je sumiennie i starannie, ani myśląc o ich korekcie... Nic
    dodać, nic ując, tylko reklamacja...

    BTW Wiecie może ile trwa zmniejszenie limitu do karty kredytowej ING?
    Złożyłem wniosek, czekam już 5 tygodni, a ostatnio jak byłem w placówce
    wciąż jeszcze nie mieli mojego aneksu do podpisania. Nie wspomnę, że aby
    zmniejszyć limit trzeba wypełnić tyle samo papierków co do zwiększenia
    limitu i jeszcze chcieli książeczke wojskową! :)))

    Pozdrawiam,
    Piterson