  • Data: 2018-10-03 11:10:52
    Temat: Re: Ubezpieczać siebie, dziecko na życie, zdrowie?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-03 o 11:04, Piotr Gałka pisze:

    > Mimo, że popularne to jednak chyba nie aż tak, aby zakładać, że każdy
    > narciarz raz się na pewno połamie. A jak założyć, że połamie się tylko
    > 50% (ja sądzę, że w praktyce mniej jak 10%) to już suma składek może być
    > niższa od kosztów.

    Nawet jeśli założyć, że ubezpieczenie narciarza to gra o sumie ujemnej
    (jeżdżący przez całe życie na narty narciarz więcej wyda na składki, niż
    na potencjalne leczenie), to przecież ubezpieczenie nie polega na tym,
    aby na nim zarabiać. Coś się kupuje - święty spokój i bezpieczeństwo.

    Bo jak jedziesz pierwszy raz na narty, co to ci z tego, że jak przez 10
    kolejnych lat będziesz odkładał po 5000 rocznie zł, to sobie odłożysz na
    leczenie. Ty potrzebujesz teraz ten "czek", a nie za 10 lat.

    A jak jesteś milionerem i masz na leczenie, to i tak lepiej zapłacić te
    200zł na tydzień po to, aby w razie czego zadzwonić do ubezpieczyciela i
    aby to on organizował transport do lekarza i szpital, niżby próbować to
    zorganizować samemu na miejscu, zwłaszcza że cena dla ubezpieczyciela
    będzie niższa niż cena dla indywidualnego gostka z ulicy.

    To tak jak z abonamentami luxmedu czy enelmedu - płaci się abonament, na
    pewno firma na tym zarabia, a i tak wygodniejsze jest to, niżby płacić
    samodzielnie za każdą wizytę.

    --
    Liwiusz