  • Data: 2023-06-03 23:26:29
    Temat: Re: USA nie zbankrutują
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 3 cze 2023 o 10:07, Trybun pisze:

    > Od lat nie widzę w świecie bardziej pokojowo
    > nastawionego kraju na świecie niż Rosja.

    Wśród Rosji -- być może jedyny... ;)

    > Wszystko co robi służy obronie własnej przed
    > autentycznymi agresorami współczesnego świata.

    Trudno zgadnąć -- psychiatra potrzebny, okulista czy egzorcysta... ;)

    -=-

    Rosja to stan umysłu -- dwa plus trzy rzadko tam daje pięć. ;)
    Od samego swego początku Moskwa jest postrzegana jako agresor.
    Założyciel Moskwy nosi przydomek Dołgoruki.

    -=-

    W Polsce możesz pisać otwartym tekstem niemal co chcesz -- nie
    możesz (przykładowo) obrażać prezydenta RP... W Rosji samo
    nazwanie rzeczy po imieniu (użycie słowa 'wojna') może słono
    kosztować nieuważnego mówcę...

    Swoje znać, nie rzucać w oczy się bezpiece!
    Sąsiad - owszem, wypić można,
    Lecz to sąsiad, brat - to brat.
    Jak świat światem do ostrożnych
    Zwykł należeć i uśmiechać się ten świat!

    Kto to mówi i kto tak myśli? -- kto tak rysuje Rosję?

    Epitafium dla Włodzimierza Wysockiego -- autorstwa Jacka Kaczmarskiego

    https://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze/epit
    afium-dla-wlodzimierza-wysockiego/

    To słowa czerpane z wypowiedzi Wysockiego -- odważnego
    rosyjskiego: barda, piosenkarza, artysty, poety itd...

    To moja droga z piekła do piekła,
    Z wolna zapada nade mną mrok,
    Więc biesów szpaler szlak mi oświetla,
    Bo w siódmy krąg kieruję krok!

    Więc stoję! Więc stoję! Więc stoję!
    A przed nimi leży w teczce życie moje!
    Nie czytają, nie pytają -
    Milczą, siedzą - kaszle ktoś,
    A za oknem werble grają -
    Znów parada, święto albo jeszcze coś...

    Znów parada, święto albo jeszcze coś -- aż do obłędu...
    Tak Rosję opisywał Kaczmarskiemu Wysocki?... Dobrze ją znał...
    Zwiedzał ją, spotykał się z różnymi ludźmi, śpiewał, opowiadał
    innym o Rosji, niósł ludziom wieści z Rosji, żeby pojęli, czym
    jest owa Rosja...

    To dzięki jego piosenkom dowiedziałem się o Magadanie...
    Magadan -- miasto zbudowane na polskich kościach.

    Lecz wszyscy carowie razem wzięci są niczym w zestawieniu
    z Leninem -- ten zaś jest niczym w zestawieniu ze Stalinem?
    Stalin był Gruzinem -- jak (z wychowania) Putin?...

    O zamkniętym mieście -- Władywostoku... Może w ogóle o zamkniętych
    miastach w Rosji... Aż ciarki mnie czasami przechodzą, gdy pomyślę
    o Władywostoku i tamtych latach...

    -=-

    Aby było jasne -- nie twierdzę, że Zachód jest święty.
    [nie zachwalam aby Zachodu jak Rosjanin Moskwę zachwala?]

    -=-

    Jakoś: Bałtowie, Finowie, Polacy, a nawet Rusini -- nie
    chcą żyć w Rosji...

    -=-

    [Hamerykanie przegrali wojnę w Wietnamie (broniąc zachodniego
    Chrystusa) więc przehandlowali spuściznę Czang Kaj-szeka...
    teraz, by cofnąć czas -- ślą Ukraińców na wojnę?...]

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'