  • 11. Data: 2007-03-22 22:23:05
    Temat: Re: Tokeny zagranicą
    Od: Olisadebe <O...@a...com>

    Użytkownik RobertS napisał:
> [...]

    ?? jak to mierzyłeś te 10 sekund ??

    W lukasie tolerancja wskazań tokena wynosi prawdopodobnie 3 minuty i
    żadne sekundy tu nie mają znaczenia. Jeżeli różnica wskazań wynosi
    więcej niż minuta to następuje automatyczne korekcja po stronie banku i
    klient o tym nawet nie wie

    > mnie sie kiedys token z VW rozjechal, zadzwonilem i za chwile wszystko
    > bylo ok ;-))

    I to jest właśnie sytuacja gdy automatyczna synchronizacja zawiodła i
    panie po zidentyfikowaniu klienta zsynchronizowały token ręcznie

    --
    Oli

  • 12. Data: 2007-03-23 06:40:16
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Olisadebe napisał(a):

    > ?? jak to mierzyłeś te 10 sekund ??

    Normalnie token pokazuje co 10 sek znaczki.
    Jak wpisywalem kod przy ostatnim to na 99% wyrzucalo niepoprawny klucz.
    Poprostu server juz wygenerowal nowy a token stary.
    Taki byl efekt.

    Choc faktycznie gdyby serwer znal kod wczesniejszy i pozniejszy to na
    podstawie wpisywania moglby sie przesunac z korekcja.

> [...]
    > żadne sekundy tu nie mają znaczenia. Jeżeli różnica wskazań wynosi
    > więcej niż minuta to następuje automatyczne korekcja po stronie banku i

    Sugerujesz ze 3 minuty po zmianie kodu, bedzie on dzialal ?!
    Hmm az kiedys sprawdze zapisze sobie na kartce i po 2 minutach go
    uzyje. WYnik oczywiscie opublikuje.

    > I to jest właśnie sytuacja gdy automatyczna synchronizacja zawiodła i
    > panie po zidentyfikowaniu klienta zsynchronizowały token ręcznie

    Tzn jak recznie ? podal ktos tej pani na telefonie co mu wyswietla w
    danej chwili token ?

  • 13. Data: 2007-03-23 12:50:34
    Od: Olisadebe <O...@a...com>

    > Normalnie token pokazuje co 10 sek znaczki.
    > Jak wpisywalem kod przy ostatnim to na 99% wyrzucalo niepoprawny klucz.

    I dobrze. To było zapewnie w czasie operacji na koncie, bo
    synchronizacja jest tylko przy logowaniu. Poza tym pomiędzy twoim
    wstukaniem kodu a dotarciem jego do serwera upływa trochę czasu. Dlatego
    jak jest marne połączenie (lub jakieś chwilowe przerwy) może sie zdarzyć
    komunikat o niepoprawnym kluczu nawet w większym odstępie czasu.
    ,
    > Choc faktycznie gdyby serwer znal kod wczesniejszy i pozniejszy to na
    > podstawie wpisywania moglby sie przesunac z korekcja.

    On go oblicza dla konkretnej minuty, czyli umie też obliczyć dla tej
    wcześniejszej i późniejszej

    > Sugerujesz ze 3 minuty po zmianie kodu, bedzie on dzialal ?!
    > Hmm az kiedys sprawdze zapisze sobie na kartce i po 2 minutach go
    > uzyje. WYnik oczywiscie opublikuje.

    Napisałem, że prawdopodobnie 3 minuty (nie jestem tego pewny)
    Podać stary kod ( np z poprzedniej minuty) można tylko przy logowaniu
    !!. Trudno, żeby token rozsynchronizował się w czasie operacji na
    koncie, to nie trwa wieki ;)

    > Tzn jak recznie ? podal ktos tej pani na telefonie co mu wyswietla w
    > danej chwili token ?

    tak. Dysponentka pyta, a jakie ma pan wskazania i wpisuje to do systemu

    --
    Oli

  • 14. Data: 2007-03-23 16:26:55
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    [..]

    > Sugerujesz ze 3 minuty po zmianie kodu, bedzie on dzialal ?!
    > Hmm az kiedys sprawdze zapisze sobie na kartce i po 2 minutach go uzyje.
    > WYnik oczywiscie opublikuje.

    Sprawdzalem... dziala! :))

    --
    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 15. Data: 2007-03-23 20:59:50
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Piterson napisał(a):
    > Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > [..]
    >
    > Sprawdzalem... dziala! :))

    Jak rozumiem tylko przy logowaniu ?
    Ciekawe czy potem przelewy dobrze wykonuje bo jak sie zsynchronizowal na
    te +2 min to przelewu juz nie zrobisz do nastenego logowania az sie
    ponownie poprawnie synchronizuje. Hmm ciekawe rozwiazanie.

  • 16. Data: 2007-03-23 23:02:01
    Od: "witek" <w...@e...com.pl>

> [...]
    > te +2 min to przelewu juz nie zrobisz do nastenego logowania az sie
    > ponownie poprawnie synchronizuje. Hmm ciekawe rozwiazanie.

    Synchronizacja wykonywana jest przy każdym podaniu kodu z tokenu.
    Zajmuje się tym serwer RSA, a dla niego nie ma znaczenia, czy to jest
    logowanie,
    czy przelew. Dla niego istotne jest tylko, czy podany jest właściwy kod i
    właściwy
    PIN. Jeśli tak, zezwala na wykonanie operacji. A jaka to jest operacja -
    tym zajmują się już inne serwery.

    Witek

  • 17. Data: 2007-03-25 19:09:59
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Pi23 <p...@t...pl> wrote:

    > Dzialaja. Token nie pobiera tych cyferek poprzez zadne fale, GPS itp.
    > Numery sa generowane przez sam token. Aczkolwiek zawsze mnie zastanawia
    > czemu to sie w koncu nie rozsynchronizuje...

    Nie zauważyłeś, że każdy token ma datę ważności?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 18. Data: 2007-03-25 20:00:08
    Od: Olisadebe <O...@a...com>

    Użytkownik Przemysław Maciuszko napisał:

    > Nie zauważyłeś, że każdy token ma datę ważności?

    Data ważności nie ma nic wspólnego z synchronizacją tokena, bo trudno
    byłoby utrzymać synchronizację przez kilka lat.
    Data ważności jest związana z gwarantowaną trwałością systemu
    bateria/układ elektroniczny.

    Tak na marginesie, synchronizacja dotyczy tylko takich tokenów, które
    generują kod np co minutę (np token w Lukasie). Nie dotyczy tokenów z
    pinem !

    --
    Oli

  • 19. Data: 2007-03-25 20:54:55
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Olisadebe <O...@a...com> wrote:

    > Data ważności nie ma nic wspólnego z synchronizacją tokena, bo trudno
    > byłoby utrzymać synchronizację przez kilka lat.

    Czy napisałem gdzieś, że ma?
    Z reguły data ważności dla oryginalnych tokenów SecureID to max. 5 lat
    (afair).
    W tej chwili mam drugi token w przeciągu kilku lat (okresy odpowiednio 3 lat
    i 2 lat) i nigdy się nie 'rozsynchronizował'.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 20. Data: 2007-03-26 00:52:46
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > W tej chwili mam drugi token w przeciągu kilku lat (okresy odpowiednio 3 lat
    > i 2 lat) i nigdy się nie 'rozsynchronizował'.

    Tokoney dla HSBC i PayPal nie maja daty waznosci. Sa firmowane przez VeriSign,
    producent Vasco. Nie akceptuja kodu poprzedniego!