  • 41. Data: 2015-08-10 13:00:09
    Temat: Re: Teraz to dopiero polecą %
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-08-10 o 07:18, Kamil Jońca pisze:
    > Powtórzę. Zadawałem pytanie "co zrobisz jak franek będzie po 3 PLN."
    > Czy zdawałem sobie sprawę o zmianę reguł gry? Nie wiem. Co nie zmienia
    > faktu, że oni nawet nie chcieli się nad tym zastanawiać.

    Brałem kredyt w podobnym terminie, ale w CHF. Dlaczego?
    Bo oprocentowanie w PLN proponowano ok. 9-10%, a w CHF 3-4%
    W CHF rata była ponad 3x mniejsza niż w PLN, więc płacąc ratę taką jak w
    PLN płaciłem dodatkowo 3-4 raty kapitałowe w CHF. Jak wtedy liczyłem to
    frank musiałby zdrożeć z 2.5 na 3.5zł żeby raty się zrównały, a
    przekroczenie 3.5zł było mało prawdopodobne.

    Jestem szczęśliwym i zadowolonym "frankowiczem" :)
    W PLN wciąż bym pewnie spłacał ten kredyt.

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2015-08-10 16:19:12
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-08-07 o 12:33, J.F. pisze:
    > - w zlotowkach czesto nie mogli, bo im normy narzucone przez KNF
    > zabranialy. Chociaz ... dzieki temu byc moze banki nie padly
    W rosyjską ruletkę też można grać ... ale nie trzeba, no chyba że się
    mylę :-)

    Maciek

  • 43. Data: 2015-08-10 17:33:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ja uważam, że dobrej reklamie, powtarzanej długo, skutecznie, z dobrymi
    socjotechnicznymi
    > sztuczkami nikt się nie oprze. A run na kredyty w CHF był skutecznie i długo
    prowadzony
    > i byłby jeszcze dłużej, gdyby nie interwencje KNF.

    Amen, i ciekawe jest to, że PiS teraz płynie na fali pomocy
    frankowiczom, wymyślaniu nowych rozwiązań, programów pomocowych, a jak
    KNF wprowadzał normy ostrożnościowe dot. kredytów w tej walucie to ich
    stanowisko jak w linku:
    http://www.pis.org.pl/article.php?id=4415

    a co zrobisz jak frank będzie po 1,98? "co za frajerzy brali kredyty w
    PLN"?
    nie dość że mamy taniej to jeszcze się na pomoc załapaliśmy...

    > Ty zadawałeś pytanie, a analityk mówił, że "taka sytuacja jest skrajnie
    > nieprawdopodobna". Komu uwierzysz?

    ale nie niemożliwa!
    chyba wszyscy znamy Prawa Murphy'ego...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 44. Data: 2015-08-10 18:28:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Aug 2015 16:19:12 +0200, Maciek napisał(a):
    > W rosyjską ruletkę też można grać ... ale nie trzeba, no chyba że się
    > mylę :-)

    No wiesz, jak miales do wyboru:
    -brac kredyt w CHF, ktorego kurs stale spada a odsetki sa niskie,
    -kupowac malutka klitke na kredyt w PLN,
    -wynajmowac i placic coraz drozej,
    -mieszkac z tesciowa i odkladac na mieszkanie, a ceny rosly co
    miesiac,

    to co tu nie jest ruletka ?

    J.

  • 45. Data: 2015-08-11 09:55:52
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-08-10 o 18:28, J.F. pisze:
> [...]
    > -kupowac malutka klitke na kredyt w PLN,
    > -wynajmowac i placic coraz drozej,
    > -mieszkac z tesciowa i odkladac na mieszkanie, a ceny rosly co
    Powiedz mi czym różni się ryzyko opcji 2, 3 i 4 od 1? Bo chyba się różni?

    Maciek

  • 46. Data: 2015-08-11 09:58:29
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Weź pod uwagę coś co się nazywa "presja społeczna".
    Aż boję się pomyśleć, co będzie, gdy padnie ZUS i "presja społeczna"
    sprawi, że będzie trendy wyjść z maczetą zapolować na bogatych :-/

    Maciek

  • 47. Data: 2015-08-11 10:06:08
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Sam zarabiam więcej niż przeciętnie (dużo więcej), więc mnie osobiście
    > problem nie dotyczy, ale umiem zrozumieć takich ludzi. Zamiast potępiać
    > w czambuł, to zastanów się najpierw co doprowadziło do sytuacji, w której
    > poczuli się zmuszeni wziąć kredyt. Mieszkanie to nie jest coś bez czego
    > można się obyć, a żyjemy w kulturowo spierdolonym kraju, w którym
    > 25-30 letni facet bez mieszkania jest nieudacznikiem, bez możliwości
    > założenia rodziny (bo żadna kobieta go nie zechce).
    No błagam. Kulturowość ściągających do Warszawy słoików, to jeszcze nie
    przekrój kraju (mam nadzieję). Ten sam mechanizm "zmusza" złodzieja żeby
    kradł, bo przecież innych możliwości nie ma.

    > Żyjemy też w kraju,
    > w którym młodzi mają do wyboru albo mieszkać z rodzicami, albo mieszkać
    > w kiepskich warunkach na najmie (przy cenie zbliżonej do kredytu), albo
    > muszą zaciągać sobie pętle. A państwo nic nie robi (sensownego), w tym
    > kierunku by tą sytuację zmienić.
    Całe wieki rodziny wielopokoleniowe mieszkały razem i świat się nie
    zawalił, obecnie z kolorowych pism wiemy, że to niezdrowe.

    Maciek

  • 48. Data: 2015-08-11 10:11:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-08-09 o 08:35, 666 pisze:
    > Powiedz górnikom, że ponoszą ryzyko, iż fedrowanego przez nich węgla nikt nie
    zechce.
    > Sam im to powiedz, w twarz.
    Nie widzisz analogii? Rząd idzie na rękę górnikom, bo wie, że zbiorą się
    do kupy i zrobią rozpierduchę. Rząd idzie na rękę frankowiczom, bo jest
    rok wyborczy, ziemia się pali pod nogami, a frankowiczów kupa. Wyobraź
    sobie teraz, że górnicy otoczeni są wysokim płotem pod napięciem i nie
    ma roku wyborczego. Komu rząd pójdzie na rękę? :->

    Maciek

  • 49. Data: 2015-08-11 12:46:03
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-08-08 o 02:01, J.F. pisze:
    > Ale jedyny, ktory sie nie boi powiedziec ze "wasz kredyt - wasz
    > problem, panstwo nie jest od doplacania".
    >
    > J.

    Jasne, ale my wszyscy dopłacimy do upadających SKOK-ów poprzez BFG.
    Wasze SKOK-i wasz problem tu nie obowiązuje? Jest partia, która
    twierdzi, że w SKOK-ach jest OK. Zapłaci za to przy urnie wyborczej?

  • 50. Data: 2015-08-11 14:20:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-08-11, Maciek <m...@n...pl> wrote:

    > Aż boję się pomyśleć, co będzie, gdy padnie ZUS i "presja społeczna"
    > sprawi, że będzie trendy wyjść z maczetą zapolować na bogatych :-/

    ZUS nie padnie. Prędzej państwo ogłosi niewypłacalność
    i odpierdzieli się szopka podobna do Grecji.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl