  • 51. Data: 2022-01-05 02:38:36
    Temat: Re: Te banki znowu oszukały!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 1...@4...net

    > A czy czyta ... umowa kredytowa ma kilkanascie stron,

    Ile razy w życiu zawieramy takie umowy?
    [umowę o kartę kredytową czy okulary muszę czytać uważnie,
    zastanawiając się nad każdym niuansem, może nawet dobrze
    uczynię, radząc się prawnika -- lecz umowę o dorobek życia
    mogę podpisać przy zgaszonej świeczce?...]

    > jesli nie wiecej. Jak to przeczytac na szybko?

    Nie ma 14 dnia na odstąpienie?
    Nie można dostać wzoru umowy?...
    Nie można porozmawiać przed zawarciem umowy?...

    > A czy da sie wychwycic wszystkie kruczki nienapisane jawnie?

    Czy można przewidzieć z ćwierćwiecznym wyprzedzeniem:
    stopy procentowe NBP, inflację, tendencje PKB, wyniki
    powszechnych wyborów w Polsce, UE i na świecie, relacje
    cen, własne zarobki?...

    > Rozwiazaniem jest kredyt o stalej stopie, na co KNF od
    > pewnego czasu naciska ... ale czy w hipotecznych tak sie da?

    Da się -- ale zapewne bank zabezpieczy się -- a koszt
    zabezpieczenia przerzuci na kredytobiorcę, by
    zminimalizować ryzyko własnej plajty...

    Raz za razem ktoś ;) usiłuje rozwiązać problem sztucznie stwarzany.
    To nie banki są złe, nie bankowe prawo jest złe, ale -- zarobki są
    niskie. Wyobraźmy sobie sytuację jakąś taką -- oszukano mnie na 24
    grosze! Skandal! Jak mogli tak haniebnie postąpić?! Koniec, kropka
    -- już nigdy więcej w tym banku... Bądź choćby do końca bieżącego
    roku... ;)

    Ale mieszkanie nie kosztuje mało -- nierzadko jest dorobkiem życia...

    W cieniu mądrości jak w cieniu pieniądza? -- ależ skąd! EMusk nie
    narodził się nadmiarowo bogaty -- nim zestarzał się, stał się
    najbogatszym człowiekiem świata... [zapewne dopiero po Władimirze
    Łagodnym i Okrutnym zarazem -- męczącym dziś NawalOnego...
    a Władimir? czy narodził się najbogatszym?...]

    Masy ludzi straciły powierzone majątki -- z powodu głupoty...
    [powodem powierzenia była głupota czy powodem straty była
    głupota? -- i powierzenia, i straty...]

    Gdybym miał wybór -- wybrałbym mądrość, nie startowy majątek...
    [ale nie mam wyboru...]

    Problem oszukanych (bądź tylko rzekomo oszukanych) ludzi należy
    rozwiązywać wcześniej -- tam, gdzie rozwiązanie jest łatwe...
    Należy ludziom umożliwić bogacenie się takie, przy którym
    ewentualne manewry bankowe byłyby co najwyżej irytujące...

    > No i rozwiazaniem jest stabilna polityka finansowa
    > panstwa, zeby nie bylo takich skokow wiboru.

    Raz za razem chcę napisać -- a Cenzor zabrania...
    Tym razem jednak Cenzor jest zmęczony, więc spróbuję. ;)
    [Cenzor śpi, wąż udaje, że nie widzi... chwila jest dobra...]

    Problem w tym, że być może ta ,,niestabilność'' nie jest
    efektem ubocznym -- lecz zamierzonym. Deflacyjno-inflacyjne
    fale potrafią ogołocić ludzi z majątków -- to już wiemy...
    W istocie nie muszą to być aż fale deflacyjno-inflacyjne,
    wystarczy falowanie, nie musi ono przechodzić przez zera
    -- nie ma konieczności zmiany znaku na przeciwny...

    > no coz - rzad moze sprobowac stlumic Wibor.
    > Czy to walczac z inflacja, czy rzucajac pieniadze na rynek,
    > czy przejmujac kredyty ... bo kredytobiorcy to wyborcy :-)

    Z innej strony są niekredytobiorcy -- też wyborcy...
    Co gorsza -- przejmowanie kredytów może poskutkować
    masowym zaciąganiem tychże w nadziei przejęcia...

    > A kredyt na 400kzl ... 3% wzrost wiboru, tzn o 3pp, to 12 tys
    > dodatkowych odsetek rocznie. 1000 zl miesiecznie.

    > Pozostaje jeszcze jedna metoda - przykrecic srube, kredyt
    > dostana tylko rodziny, ktore stac na ten tysiac czy dwa
    > wiecej. A reszta dostanie ... mieszkanie+ :-)

    -=-

    Może taniej dać mieszkanie+ (choćby na wynajem) niż przejmować kredyty...
    [Cenzor nadal śpi...] Od dawna (od ~35 lat) uważam, że można by część
    ludzi zwolnić z ich ,,obowiązków'', by nie przeszkadzali młodym,
    pozbawionym złych nawyków -- tychże młodych zaś można by w zamian
    zobowiązać do karmienia zwolnionych...

    -=-

    Można by każdej i każdemu dać po równo ,,na chleb'' -- w zamian
    kasując wszelkie ZUSy itp... Z czego dać? -- z dochodowego podatku,
    płaconego przez wszystkich zarabiających... Masy ludzi by odpoczęły
    od wnikania w intencje Ustawodawcy... ;) Tymczasem nie można nawet
    zautomatyzować 500+ -- celem obniżenia kosztów tegoż świadczenia...

    -=-

    Gdyby ludzkość przeznaczyła czas/życiową_energię na użyteczną pracę
    miast na komplikowanie prawa -- i rozwikływanie tegoż prawa, może
    byłaby bogatsza i problem oszustw (rzekomych czy rzeczywistych) by
    nie był istotny...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 52. Data: 2022-01-05 07:49:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F.
    On 04.01.2022 18:57 you wrote:

    > Jestes pewien?
    Byłem :-)
    Musiałbym odgrzebać swoją umowę i zweryfikować co tam napisali.
    > http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/051629E4 - niespłacone odsetki
    > będą kapitalizowane,

    :-O
    Masz rację.

    > Poczekajmy, jaka inflacje PiS wyprodukuje :-)

    Karne będą zawsze wyższe od nominalnych. Niezależnie od inflacji.

    > A co tu myslec - trzeba przeczytac umowe kredytu :-)

    I KC.

    > Skoro na depozytach jest/byla okresowa kapitalizacja, to czemu nie w
    > kredytach :-)

    Bo tu już w grę wchodzi KC i uchylony art. 482 ust. 2

    --
    Pete

  • 53. Data: 2022-01-05 09:37:53
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Zwykle jak wywalczyli to coś znacznie lepszego niż zwykłe przewalutowanie - o to
    nie trzeba walczyć, banki same proponują, i to nie "zwykłe" a z podziałem po połowie
    wzrostu kursu.
    > Czyli skoro już raz bank wydymał garbusa to chce kolejny raz ;>
    >
    > Ale "odfrankować" sobie kredyt - i jednocześnie znów go "ufrankowić" - ale po
    obecnym kursie, jednak z frankową marżą i libor chf/saron zamiast wibor - to każdy na
    to jak na lato.

    dokładnie opisałem ten mechanizm w wątku poniżej (na pbb lub link pod
    postem), to sytuacja autentyczna, a klient się jeszcze zastanawia

    co byście zrobili na jego miejscu?

    https://robertsierant.pl/2022/01/03/czy-warto-odfran
    kowic-kredyt-hipoteczny/

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 54. Data: 2022-01-05 10:10:47
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-stycznia-2022 o 21:22, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > [Master dobrze pisze -- po co sobie? trzeba podrzynać innym!!!]

    Jeśli uważasz że moje rozsądne działania komuś szkodzą...

    > Ubezpieczenie kosztuje -- ilu kredytobiorców
    > ubezpiecza swe kredyty i na jakich zasadach?...

    Na życie, zbieram majątek aby moja rodzina nie została na lodzie

    > Dlaczego nie korzystają z tych ubezpieczeń tak, jak z komunikacyjnych?...

    Bo nie są przymusowe. Daj ludziom wybór. Może zamiast ubezpieczenia
    gromadzą nieruchomości.
    Na tym polega wolność.

    > Przewidzisz wygląd świata z ćwierćwiecznym wyprzedzeniem?...

    Ja Nie I bank też NIE.

    Ale doświadczenie mi mówi że przy moich umiejętnościach zdobywanych
    latami jestem w stanie znaleźć pracę dość szybko.

    > [szuka czarnucha do spłaty?...]

    Nie rozumiem

  • 55. Data: 2022-01-05 10:16:25
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-stycznia-2022 o 20:25, Robert_DF pisze:
    > a jaka jest alternatywa?
    >
    > mieszkać z rodzicami/teściami i czekać aż umrą?
    > czy może wynajmować i...spłacać cudzy kredyt?

    Niestety.
    Ludzie (czy ich rodzice) którzy nie potrafili zadbać o schronienie przez
    lata tylko żyli sobie z dnia na dzień bimbając...
    muszą ponieść tego konsekwencje.

    Nie zgadzam się aby z moich podatków wyciągano ich na siłę z bagna w
    które się wpakowali.
    Mogę ich wspomóc ale to zawsze powinna być moja dobra wola a nie przymus.

    Tak to okropne słowa. Ale tak jak z imigrantami na granicy. Więcej dobra
    się przysporzy tym ludziom NIE WPUSZCZAJĄC ich niż wpuszczając.

    Takie są FAKTY

  • 56. Data: 2022-01-05 10:24:10
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-stycznia-2022 o 20:46, Robert_DF pisze:

    > skoro nie kredyt to co?
    >
    > jaką masz alternatywę dla młodych (i nie tylko), którzy zakładają
    > rodziny i chcą mieszkać?

    Zakładam że chcą/umieją pracować.

    Ja najpierw wynająłem ruderę aby zaoszczędzić na kosztach dojazdu do pracy

    Po kilku latach spieniężyłem trochę nieruchomości żeby mieć wkład własny
    i wziąłem kredyt dokładnie kalkulując czy mi się to opłaci

    Znam ludzi którzy za PRLu dostawali mieszkania a teraz nie potrafią
    uzbierać 20 tysi żeby je wykupić na własność

    Mojej rodzinie nikt domu nie dał za darmo. Trzeba było zapracować bez
    legitymacji partyjnej.

    Nie zarabiamy z żoną średniej krajowej ale dajemy radę bez patrzenia cy
    wystarczy do pierwszego.

  • 57. Data: 2022-01-05 10:24:17
    Od: gosc <t...@z...com>

    Robert_DF wrote:
    > powtarzam pytanie:
    >
    > skoro nie kredyt to co?
    >
    > jaką masz alternatywę dla młodych (i nie tylko), którzy zakładają
    > rodziny i chcą mieszkać?

    Mężczyzna powinien zarabiać 9k. Kobieta 7-9k.
    Mogą wynająć sobie kawalerkę na 2-3 lata i odłożyć.
    Przez 2-3 lata mogą jeszcze mnożyć to co zarobią.

  • 58. Data: 2022-01-05 10:54:55
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 05.01.2022 o 10:24, _Master_ pisze:

    > Zakładam że chcą/umieją pracować.

    bez tego nie ma kredytu

    > Ja najpierw wynająłem ruderę aby zaoszczędzić na kosztach dojazdu do pracy

    albo można znaleźć pracę na tyle blisko żeby koszty były jak najniższe,
    teraz to jeszcze łatwiejsze, bo wielu może pracować zdalnie

    ale miałem już klienta, który kupił bmw za chwilówkę, aby mieć czym
    dojeżdżać do pracy (miał aż 2 km w jedną stronę) i przyszedł po kredyt
    hipo...było wesoło

    > Po kilku latach spieniężyłem trochę nieruchomości żeby mieć wkład własny
    > i wziąłem kredyt dokładnie kalkulując czy mi się to opłaci

    a skąd te nieruchomości?

    > Znam ludzi którzy za PRLu dostawali mieszkania a teraz nie potrafią
    > uzbierać 20 tysi żeby je wykupić na własność

    oj są takie przypadki

    > Mojej rodzinie nikt domu nie dał za darmo. Trzeba było zapracować bez
    > legitymacji partyjnej.

    ok, ale bardziej chodzi o to co TERAZ mają zrobić młodzi, nie ma PZPR,
    PiS jeszcze domów nie rozdaje (przynajmniej nie wszystkim) więc jaka
    alternatywa dla kredytu?

    ciągle czytam, że kredyt zły, wynajem gorszy, z rodzicami nie chcemy
    więc co jest dobre?

    > Nie zarabiamy z żoną średniej krajowej ale dajemy radę bez patrzenia cy
    > wystarczy do pierwszego.

    nikt Wam do kieszeni zaglądać nie będzie

  • 59. Data: 2022-01-05 11:27:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 5 stycznia 2022 o 10:54:57 UTC+1 Robert_DF napisał(a):

    > bez tego nie ma kredytu

    Można (czy też można było, bo to w śp. lion's banku - podwójnie śp., bo i lion's
    zdechł i idea prysła - chciałem jakoś ładniej napisać, ale słowa mi brakuje) mieć
    kredyt - no, chyba nie hipo, ale w KK, ale za to niemały, porównywalny z wieloma hipo
    (oczywiście poza DC, gdzie "wieczne" 300k jest obecnie anegdotą), czyli min. 50k, zaś
    górne ogranicznie to "sky is the limit" - bez żadnych udokumentowanych dochodów,
    jedynie pod zastaw niezrywalnej lokaty.

    > ale miałem już klienta, który kupił bmw za chwilówkę, aby mieć czym
    > dojeżdżać do pracy (miał aż 2 km w jedną stronę) i przyszedł po kredyt
    > hipo...było wesoło

    No to rzeczywiście wesoły romek.
    A gdzie chciał sobie kupić tą chałupę, bliżej pracy, czy jednak specjalnie dalej,
    żeby sobie więcej tym bmw pojeździć (ew. postać w korkach)?

    > a skąd te nieruchomości?

    Zapytano milionera, jak doszedł do majątku.
    "Poszedłem na drugą ulicę, kupiłem jabłko za 4 centy. Poszedłem na 6. ulicę,
    sprzedałem za 5 centów. Wróciłem na drugą ulicę. Po 4 kursach miałem już dwa jabłka."
    "I co dalej?"
    "Po miesiącu dostałem spadek" ;>

    > oj są takie przypadki

    Nie mogą kredytu na te 20k wziąć?
    Czy te 20k to wkład własny ma być?

    > ok, ale bardziej chodzi o to co TERAZ mają zrobić młodzi, nie ma PZPR,
    > PiS jeszcze domów nie rozdaje (przynajmniej nie wszystkim) więc jaka
    > alternatywa dla kredytu?

    Zapisać się do pis. Ale to nie takie łatwe, tam jak w pzpr - w pzpr byli kandydaci, w
    pisie musisz mieć dwóch wprowadzających będących już w pisie.

    > nikt Wam do kieszeni zaglądać nie będzie

    Przy kredycie? To i do łóżka zajrzą, czy więcej dzieci nie planują.

  • 60. Data: 2022-01-05 11:45:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przed windykacją to jednak może niezawisły sąd?

    -----
    > nie spłacasz = dostajesz monity, nie poskutkuje to bank wypowiada umowę i zaczyna
    się windykacja, całości + ew. kosztów egzekucji