  • 1. Data: 2022-01-03 12:27:56
    Temat: Te banki znowu oszukały!
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103090,27961462,ludzie-
    juz-przychodza-i-mowia-ze-bank-ich-oszukal-bo-mialo.
    html?fbclid=IwAR0ZUc636X13KkNYsVq-YAiHrS38vb1gshhYZ-
    2SJ9nZXwuKzYysop7PNHE#s=BoxOpMT

    "- Ludzie już przychodzą i mówią, że bank ich oszukał, bo miało nie być
    tak wysokiego wzrostu raty - mówił w Magazynie EKG Adam Czerniak z
    Polityki Insight i Szkoły Głównej Handlowej. - Oczywiście to znów jest
    kwestia nieczytania podpisywanych dokumentów, tak jak było w przypadku
    umów frankowych. Nie wiem, jak my z tym wszystkim skończymy od strony
    prawnej w tym kraju - zastanawiał się gość TOK FM. Porównał w ten sposób
    sytuację umów złotowych do umów walutowych, które są masowo zaskarżane
    do sądów z powodu ich wad prawnych."

    I znowu się zacznie.
    A w tym tygodniu pewnie kolejna podwyżka.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 2. Data: 2022-01-03 12:53:51
    Temat: Re: Te banki znowu oszukały!
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 3 stycznia 2022 o 12:27:59 UTC+1 Wojciech Bancer napisał(a):
> [...]
    > prawnej w tym kraju - zastanawiał się gość TOK FM. Porównał w ten sposób
    > sytuację umów złotowych do umów walutowych, które są masowo zaskarżane

    Ale porównał - to złotówkowe brane przy niemal zerowym wibor, za to z większą marżą,
    też mają jakieś wady prawne?
    Czy tylko mentalne?
    Czy też znów tylko "miało nie być takiego wzrostu" tak samo jak "frank tak nie
    skoczy, bo to stabilna waluta (tyle że złotówka nie)" - a może nagrywali "doradców"?
    Tyle że we frankowych rzeczywiście nie było zwykle co czytać, bo symulacja nie była
    obowiązkowa, a w obecnych złotówkowych już jest - nieważne, że nieprzeczytana, ważne,
    że podpisane, że przeczytana.

    Hmm, a może sięgną po to, że nie umieją czytać?
    W sumie weź im udowodnij, że umieją, a nie że było "i tu i tu i tu podpisać" - to, że
    nie trzema krzyżykami, to pewnie ze Szwejka wzięli radę ;>
    Podobno na kursie na prawo jazdy (nie wiem, bo nie robiłem) podpisuje się
    oświadczenie, że się umie czytać i pisać.

    Ale właściwie to gdzie "ci ludzie przychodzą"?

    Ciekawe, co im teraz obiecają pisiory, "przewalutowanie" na jaką walutę?
    A może na franki? Rzeczywiście byłoby taniej - i nawet konsekwentni będą, bo przecież
    o możliwość brania kredytów frankowych, gdy kurs franka leciał w dół, walczyli razem
    z tłumem "pozwólcie nam ryzykować".

  • 3. Data: 2022-01-03 12:59:34
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-03-stycznia-2022 o 12:27, Wojciech Bancer pisze:
    > I znowu się zacznie.
    > A w tym tygodniu pewnie kolejna podwyżka.

    Jest pewna różnica którą skrzętnie pominąłeś.

    Było do przewidzenia ;-)

  • 4. Data: 2022-01-03 13:15:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jan 2022 03:53:51 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    2SJ9nZXwuKzYysop7PNHE#s=BoxOpMT

    > Ale porównał - to złotówkowe brane przy niemal zerowym wibor, za to z większą

    A czytales argumentacje niektorych?

    Bank jest winny, bo im sprzedal wysoce spekulacyjny produkt, czyli
    kredyt we franku.
    A przeciez pisalem wiele razy, ze PLN tez to dotyczy :-)

    Tylko ze teraz klient zazwyczaj dostaje symulacje kredytu przy roznych
    stopach. Tylko na ile banki oceniaja mozliwosci zlotowki - jaka tam
    jest gorna stawka - 3%, 5%, 10% ?

    A czy czyta ... umowa kredytowa ma kilkanascie stron, jesli nie
    wiecej. Jak to przeczytac na szybko?
    A czy da sie wychwycic wszystkie kruczki nienapisane jawnie?

    Rozwiazaniem jest kredyt o stalej stopie, na co KNF od pewnego czasu
    naciska ... ale czy w hipotecznych tak sie da?

    No i rozwiazaniem jest stabilna polityka finansowa panstwa, zeby nie
    bylo takich skokow wiboru.

> [...]
    przecież o możliwość brania kredytów frankowych, gdy kurs franka leciał w dół,
    walczyli razem z tłumem "pozwólcie nam ryzykować".

    no coz - rzad moze sprobowac stlumic Wibor.
    Czy to walczac z inflacja, czy rzucajac pieniadze na rynek, czy
    przejmujac kredyty ... bo kredytobiorcy to wyborcy :-)

    A kredyt na 400kzl ... 3% wzrost wiboru, tzn o 3pp, to 12 tys
    dodatkowych odsetek rocznie. 1000 zl miesiecznie.

    Pozostaje jeszcze jedna metoda - przykrecic srube, kredyt dostana
    tylko rodziny, ktore stac na ten tysiac czy dwa wiecej.
    A reszta dostanie ... mieszkanie+ :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-01-03 13:16:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 3 Jan 2022 03:53:51 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Ciekawe, co im teraz obiecają pisiory, "przewalutowanie" na jaką walutę?

    Ponieważ dobra zmiana konsekwentnie realizuje program Turcja+, należy
    sądzić, że kredyty będą w lirach.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2022-01-03 13:28:49
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > poniedziałek, 3 stycznia 2022 o 12:27:59 UTC+1 Wojciech Bancer napisał(a):
    [...]
    > Ciekawe, co im teraz obiecają pisiory, "przewalutowanie" na jaką walutę?
    jak to co? Zamrożenie stopy z momentu wzięcia kredytu.

    KJ

  • 7. Data: 2022-01-03 13:38:41
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 13:15, J.F pisze:

    > A czy czyta ... umowa kredytowa ma kilkanascie stron, jesli nie
    > wiecej. Jak to przeczytac na szybko?
    > A czy da sie wychwycic wszystkie kruczki nienapisane jawnie?

    ma kilkanaście stron, do tego regulamin i załączniki, razem
    kilkadziesiąt i...klient dostaje całość wcześniej, nawet kilka dni

    kto mu każe czytać to "na szybko"?

    ma przeczytać i ew. zadać pytania jak coś jest niejasne i...80% klientów
    nie ma żadnych pytań, wszystko rozumie

    wszystko podpisuje bez jakiegokolwiek wnikania w treść, nawet w banku na
    umowie pyatń nie ma

    a po kilku miesiącach pojawia się problem, bo rata wzrosła i ktoś myślał
    że tak się nie stanie

    czy ktoś jest winny?
    czy coś można było zrobić lepiej?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 8. Data: 2022-01-03 13:52:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jan 2022 13:38:41 +0100, Robert_DF wrote:

> [...]
    > umowie pyatń nie ma
    >
    > a po kilku miesiącach pojawia się problem, bo rata wzrosła i ktoś myślał

    No coz - klient przede wszystkim chce kredyt, a nie szukac dziury w
    calym. Co z tego, ze ci sie jakis zapis nie podoba - bierze pan, czy
    nie?

    No i klient po paru stronach przerywa czytanie, znudzony trescia.
    Niefrasobliwe to, i niby moze miec tylko do siebie pretensje,
    ale liczy na to, ze bank go nie oszuka.

    Moze jednak przepisy i UOKiK powinny konsumenta chronic.
    Przed niewielką zmianą wiboru oczywiscie nie, ale chocby takimi
    kruczkami jak "po kursie z aktualnej tabeli banku" ...

    J.

  • 9. Data: 2022-01-03 14:14:19
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 13:52, J.F pisze:

    > No coz - klient przede wszystkim chce kredyt, a nie szukac dziury w
    > calym. Co z tego, ze ci sie jakis zapis nie podoba - bierze pan, czy
    > nie?

    to nie jest szukanie dziury w całym, ale klient powinien mieć świadomość
    tego, że może wzrosnąć, a nie udawać że problem go nie dotyczy

    > No i klient po paru stronach przerywa czytanie, znudzony trescia.
    > Niefrasobliwe to, i niby moze miec tylko do siebie pretensje,
    > ale liczy na to, ze bank go nie oszuka.

    wzrost wibor nie jest oszustwem banku

    > Moze jednak przepisy i UOKiK powinny konsumenta chronic.
    > Przed niewielką zmianą wiboru oczywiscie nie, ale chocby takimi
    > kruczkami jak "po kursie z aktualnej tabeli banku" ...
    >
    > J.

    takich zapisów już od lat nie ma, teraz problemem jest rosnący wibor

  • 10. Data: 2022-01-03 14:31:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jan 2022 14:14:19 +0100, Robert_DF wrote:

    > to nie jest szukanie dziury w całym, ale klient powinien mieć świadomość
    > tego, że może wzrosnąć, a nie udawać że problem go nie dotyczy

    No ale widzisz - Piotr pisal, ze mu sie zapis o kursie z tabeli banku
    nie podobal ... i co - myslisz, ze mogl zmienic?
    Albo dopisac, ze klient moze splacic rate bezposrednio w CHF.

    A teraz np - jaki wskaznik będzie, jak Wibor zniknie?

    A niech klient sp* - takie jest podejscie banku.

    No chyba, ze pojdą na jedno ustępstwo. Specjalnie, żeby wyszlo,
    ze umowa byla indywidualnie negocjowana, czego sie klient nie czepił,
    to niepodważalne jest :-)

    > wzrost wibor nie jest oszustwem banku

    Wiem.

    Choc jakby to niektorzy napisali - jest to przerzucenie
    odpowiedzialnosci na klienta, a skad klient ma sie znac - bank
    zatrudnia specjalistow, to niech przewidzi, jak sie wibor zmieni :-P

    > takich zapisów już od lat nie ma, teraz problemem jest rosnący wibor

    Nie ma, bo wyszly poprzednio, a zreszta kredyty walutowe zablokowano.

    Ale zobaczymy co wyskoczy przy okazji wiboru.

    Tak czy inaczej - zgadzamy sie co do tego, ze klient umawial sie na
    zmienne odsetki w/g Wibor, ten podskoczyl i sie zrobil problem ...

    J.