  • 41. Data: 2022-01-04 20:20:41
    Temat: Re: Te banki znowu oszukały!
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103090,27961462,ludzie-
    juz-przychodza-i-mowia-ze-bank-ich-oszukal-bo-mialo.
    html?fbclid=IwAR0ZUc636X13KkNYsVq-YAiHrS38vb1gshhYZ-
    2SJ9nZXwuKzYysop7PNHE#s=BoxOpMT

> [...]
    > tak wysokiego wzrostu raty - mówił w Magazynie EKG Adam Czerniak z
    > Polityki Insight i Szkoły Głównej Handlowej. - Oczywiście to znów jest
    > kwestia nieczytania podpisywanych dokumentów, tak jak było w przypadku
    > umów frankowych. Nie wiem, jak my z tym wszystkim skończymy od strony
    > prawnej w tym kraju - zastanawiał się gość TOK FM. Porównał w ten sposób
    > sytuację umów złotowych do umów walutowych, które są masowo zaskarżane
    > do sądów z powodu ich wad prawnych."
    >
    > I znowu się zacznie.
    > A w tym tygodniu pewnie kolejna podwyżka.

    Frankowicze, którzy ciężką walką przed sądami wywalczyli przewalutowanie
    na złotowe już szaleją i biorą mecenasów, żeby załatwili przewalutowanie
    spowrotem na frankowe, albo teraz lepiej na jenowe, rublowe lub rupiowe.

  • 42. Data: 2022-01-04 20:23:52
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-01-03 o 13:15, J.F pisze:

    > Pozostaje jeszcze jedna metoda - przykrecic srube, kredyt dostana
    > tylko rodziny, ktore stac na ten tysiac czy dwa wiecej.
    > A reszta dostanie ... mieszkanie+ :-)

    Jest jedna pewna metoda - nie brać kredytu!
    Szczególnie, jeżeli człowieka nie stać na spłacanie rat przez 30 lat.
    Ale na to nie wpadł żaden klient banku biorący kredyt.

  • 43. Data: 2022-01-04 20:25:51
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 04.01.2022 o 20:23, Poldek pisze:

    > Jest jedna pewna metoda - nie brać kredytu!
    > Szczególnie, jeżeli człowieka nie stać na spłacanie rat przez 30 lat.
    > Ale na to nie wpadł żaden klient banku biorący kredyt.

    a jaka jest alternatywa?

    mieszkać z rodzicami/teściami i czekać aż umrą?
    czy może wynajmować i...spłacać cudzy kredyt?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 44. Data: 2022-01-04 20:30:58
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-01-04 o 20:25, Robert_DF pisze:

    > a jaka jest alternatywa?
    >
    > mieszkać z rodzicami/teściami i czekać aż umrą?
    > czy może wynajmować i...spłacać cudzy kredyt?

    Ktoś ci obiecał, że jak już będziesz dorosły, to będzie łatwo, miło i
    przyjemnie? To cię oszukał.

    A wysokie ceny mieszkań są stąd, że cały czas było i jest wielu chętnych
    do brania kredytów na 30-35 lat i płacenia 14 tysięcy zł/m2
    niewykończonego mieszkania w blokach stawianych jeden przy drugim tak
    gęsto, że gęściej już się nie da.

  • 45. Data: 2022-01-04 20:46:38
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 04.01.2022 o 20:30, Poldek pisze:

> [...]
    > do brania kredytów na 30-35 lat i płacenia 14 tysięcy zł/m2
    > niewykończonego mieszkania w blokach stawianych jeden przy drugim tak

    powtarzam pytanie:

    skoro nie kredyt to co?

    jaką masz alternatywę dla młodych (i nie tylko), którzy zakładają
    rodziny i chcą mieszkać?

  • 46. Data: 2022-01-04 21:22:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "_Master_" 61d49b2c$0$522$6...@n...neostrada.pl

    > Jestem normalnym białym człowiekiem. Biorę tyle kredytu żeby sobie w takiej
    sytuacji nie poderżnąć gardła.

    [Master dobrze pisze -- po co sobie? trzeba podrzynać innym!!!]

    > Ubezpieczam się

    Ubezpieczenie kosztuje -- ilu kredytobiorców
    ubezpiecza swe kredyty i na jakich zasadach?...

    Dlaczego nie korzystają z tych ubezpieczeń tak, jak z komunikacyjnych?...

    > i mam porządną poduszkę

    [powietrzną? -- ja też... ale teraz nie mogę czytać podczas
    jazdy, bo takie czytanie może dać mi w ryj -- jak mawia Master...
    muszę odzwyczaić się od umieszczania czegokolwiek pomiędzy
    sobą i kierownicą...]

    > tak z pół roczną na znalezienie pracy

    Przewidzisz wygląd świata z ćwierćwiecznym wyprzedzeniem?...

    > Normalny biały człowiek rozwiązuje takie sytuacje MADRZEJ

    Rezygnuje z niepotrzebnych wydatków?...
    [szuka czarnucha do spłaty?...]

    > Przecież umów się dotrzymuje

    [owszem -- korzystnych dla nas!!!
    zaś zawiera się dla nas niekorzystne...]

    Nawet Pismo Święte tak prawi...

    > (chyba że sąd uzna że była nieważna) ;-)

    [sprawiedliwość nakazuje unieważnianie umów dla nas niekorzystnych!]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 47. Data: 2022-01-04 21:51:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 4 stycznia 2022 o 20:20:46 UTC+1 Poldek napisał(a):
> [...]
    > na złotowe już szaleją i biorą mecenasów, żeby załatwili przewalutowanie
    > spowrotem na frankowe, albo teraz lepiej na jenowe, rublowe lub rupiowe.

    Zwykle jak wywalczyli to coś znacznie lepszego niż zwykłe przewalutowanie - o to nie
    trzeba walczyć, banki same proponują, i to nie "zwykłe" a z podziałem po połowie
    wzrostu kursu.
    Czyli skoro już raz bank wydymał garbusa to chce kolejny raz ;>

    Ale "odfrankować" sobie kredyt - i jednocześnie znów go "ufrankowić" - ale po obecnym
    kursie, jednak z frankową marżą i libor chf/saron zamiast wibor - to każdy na to jak
    na lato.

  • 48. Data: 2022-01-04 22:12:19
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-01-04 o 20:46, Robert_DF pisze:

    > powtarzam pytanie:
    >
    > skoro nie kredyt to co?
    >
    > jaką masz alternatywę dla młodych (i nie tylko), którzy zakładają
    > rodziny i chcą mieszkać?

    Nico.

    Nikt nie obiecywał, że bycie młodym i chcenie mieszkania uprawnia do
    tego, żeby móc mieszkać. A szczególnie nie uprawnia do tego, żeby jako
    młody i chcący mieć komfortowe mieszkanie w dobrej lokalizacji na
    własność. Taki mamy klimat...

    Ludzie są w różnym wieku, jedni są młodzi, drudzy są nie młodzi. Jedni
    chcą mieszkać, inni chcą loda na patyku. I co z tego, że chcą?

  • 49. Data: 2022-01-05 02:04:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert_DF" 61d49c91$0$519$6...@n...neostrada.pl

    > odsetek od kredytu się NIE kapitalizuje, jak nie spłacasz kapitalu to są naliczane
    wyższe, ale NIGDY odsetki od odsetek

    > jak nie spłacasz kapitalu...

    Co wówczas, gdy kapitał spłacasz a nie spłacasz odsetek?
    Co wówczas, gdy spłacasz, ale za mało?
    Oddzielnie spłacasz odsetki i oddzielnie kapitał?
    Najpierw spłacane są odsetki, później kapitał?

    > NIGDY odsetki od odsetek

    Obawiam się, że wszelkie niespłacone odsetki za jakiś
    czas będą oprocentowane...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 50. Data: 2022-01-05 02:33:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert_DF" 61d49f40$0$531$6...@n...neostrada.pl

    > rat przez 30 lat. Ale na to nie wpadł żaden klient

    > a jaka jest alternatywa?

    To zależy od sytuacji -- są dwa rozwiązania... ;)
    Można ożenić się z bogatym teściem albo
    wyjść za mąż za bogatą teściową. ;)

    -=-

    Można też za nieduże pieniądze (możliwe do zarobienia (czy
    raczej zaoszczędzenia) w kilka lat niezbyt intratnej pracy
    dwójki ludzi) zbudować (w tym wykończyć i wyposażyć) 35m^2
    na niedużej działce w tanim miejscu, po czym rozbudować do
    70m^2?... https://www.youtube.com/watch?v=hpaQa9tQPTU <-fe
    Elektryczność i ogrzewanie można czerpać ze Słoneczka,
    wodę -- spod powierzchni ziemi, zaś kanalizację można
    zastąpić szambem...

    --