  • 61. Data: 2010-12-08 12:16:52
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:4cff75d4$0$27045$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wydaje Ci się. Gdyby nie socjaliści i PRL, to byś miał duży majątek.

    E tam. Jak zaczełem zarabiac to o socjalizmie i PRLu uczyli już w szkołach
    na hidstorii;))
    A swojego majątku sam się dorobiłem, od nikogo nie dostałem 1złotówki i
    raczej nie zauważyłem aby PRL i socjaliści mi w czyms przeszkodzili.

    Krzysiek

  • 62. Data: 2010-12-08 12:22:37
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > O kurcze, spisek węsze?
    > Tez jakiś kredyt brałem ale zaden socjalista mnie do tego nie przymusił

    :-)
    Sytuacja Cię zmusiła... realia...

    > ,
    > Mamy czas

    Skutek: spadek siły nabywczej pieniądza
    Przyczyna: tworzenie pieniędzy z powietrza.
    Tego nie da się opisać w poście, ja nie mam czasu i nie wiem czy umiałbym to
    dokładnie wyłożyć ale w necie jest cała masa materiałów na ten temat, sporo
    po angielsku niestety. W kasięgarniach są książki - polecam np. tą Murray-a
    Rothbard-a
    :
    http://merlin.pl/Wielki-Kryzys-w-Ameryce_Murray-Newt
    on-Rothbard/browse/product/1,816305.html

    Duuużo wyjaśnia w tym temacie.

    Pozdr.

  • 63. Data: 2010-12-08 12:26:05
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > A swojego majątku sam się dorobiłem, od nikogo nie dostałem 1złotówki i
    > raczej nie zauważyłem aby PRL i socjaliści mi w czyms przeszkodzili.

    Jak ktoś nigdy nie żył w normalnym systemie to i socjalizm jawi mu się jako
    normalność.
    Od nikogo nie dostałeś złotówki ale ile Ci tych złotówek zrabowano to tego
    już nie liczysz...
    Można i tak.

  • 64. Data: 2010-12-08 12:40:12
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Czy większość to pewnie dyskusyjne. Można mieszkac w szopce szałasie czy
    > altanie, byc w tzw szarej strefie, podatków żadnych starac się nie płacić
    > tyko wtedy nie byc zdziwiony gdy np do szpitala nie przyjma bo brak
    > ubezpieczenia itp.

    Nie da się. Nie mając gruntu nie wyżywisz się sam. Będziesz musiał kupić
    chleb w sklepie. A w chlebie jest 50% podatków.

    > Ile tego czasu stracisz w praktyce? U mnie to nawet jedna dniówka by sie
    > nie nazbierała. Od załatwiania formalności był kierbud- w końcu za cos
    > dostał 1,5tys zł;))

    I jeszcze 1,5 tys zł.

    > Tu więc jestesmy zgodni;))

    I tak ma być. :)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 65. Data: 2010-12-08 12:44:48
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 7 Gru, 20:12, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > a osna demagogia.

    To nie demagogia, to rzeczywistosc.

    > Przepisy i regulacje niestety s potrzebne, bo inaczej (przyk adowo)
    > obok mojego ma ego domku jaki chciwiec m g by sobie postawi tandetny
    > bieda-blok, kt ry po paru latach zacz by si i tak sypa .

    Tak, juz widze te miliony slumsow ktore powstana.
    Widze tez bzdurne wymagania dotyczace dzialek (sosenki wyciac nie moge
    ale jablonke rosnaca obok juz tak).

    > Podobnie jest z innymi przepisami i "licencjonowaniem" - np. ruch drogowy...
    >
    > Jasne, przepisy mog yby by lepsze, podobnie jak ich wprowadzanie w
    > ycie - ci gle s luki, przez co r ni debile buduj np. na terenach
    > zalewowych.
    >
    > Prawda jest taka, e przepisy istniej z winy idiot w oraz ludzi z
    > gruntu z ych.

    Ale widzisz ze juz co najmniej 20 lat (jesli liczyc RPv3) albo i
    wiecej (PRL) ten system pracuje i nie daje rady. Trzeba go zmienic a
    nie udawac ze kolejne poprawki (czytaj dodatkowe przepisy) sytuacje
    poprawia.

    A jak zmienic? Proste zmienic podmiot decydujacy i dopowiedzialny.

  • 66. Data: 2010-12-08 12:46:12
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > A swojego majątku sam się dorobiłem, od nikogo nie dostałem 1złotówki i
    > raczej nie zauważyłem aby PRL i socjaliści mi w czyms przeszkodzili.

    Biedaku, nawet nie wiesz że przesiąknięte socjalizmem społeczeństwo
    zagłosowało za najwyższymi podatkami w na świecie. VAT 23 i 25%, a dochodowy
    to nawet ruskie mają niższy. Płacisz za to. Gdybyś nie musiał tyle podatków
    płacić, to byś sobie być może kupił dom za swoje bez kredytu, bo byś był
    bogatszy.

  • 67. Data: 2010-12-08 12:46:32
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 7 Gru, 20:31, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Mam alibi - decyzj urz dnika.

    I co z tego?
    Ktory urzednik zaplacil za pozwolenie na budowe miedzy wlaami
    powodziowymi?
    A moze sam sie dolozyles do odszkodowan?

  • 68. Data: 2010-12-08 12:52:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.12.2010 13:10, Jan Werbinski pisze:
    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje Ci się. Gdyby nie socjaliści i PRL, to byś miał duży majątek.

    Jasne, bylibyśmy mocarstwem i to na skalę ponadplanetarną.

    http://www.wielkarzeczpospolita.net/ ;->

  • 69. Data: 2010-12-08 12:56:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.12.2010 13:44, ptoki pisze:

> [...]
    > poprawia.
    >
    > A jak zmienic? Proste zmienic podmiot decydujacy i dopowiedzialny.

    Wiesz, był już taki jeden znakomity polityk, co szedł tą drogą -
    odcięcie się stanowcze od "starego porządku" i rozpoczęcie wszystkiego
    od nowa. Zdecydowanie i odpowiedzialnie.

    Zaraz... Jak on się nazywał? A, mam - Pol Pot.

  • 70. Data: 2010-12-08 12:57:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.12.2010 13:46, ptoki pisze:

    > I co z tego?
    > Ktory urzednik zaplacil za pozwolenie na budowe miedzy wlaami
    > powodziowymi?

    Nie mieli podstawy formalnej do wydania zakazu - zaraz by była awantura
    janówwerbińskich, że im się wolność ogranicza.

    Luka niestety, którą zdaje się łatają.