  • 71. Data: 2016-05-10 10:08:17
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 9 May 2016 15:13:11 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Ustawa po podpisaniu zaczęła obowiązywać, więc prezes TK (idąc za nakazem
    > konstytucji) musiał uwzględnić tę ustawę w czasie sądzenia tej ustawy.

    No to wracamy do punktu wyjścia ośle. Sejm uchwala rozwiązanie TK. Zatem
    TK pakuje manatki i idzie do domu?
    Czy może orzeka z wyłączeniem?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 72. Data: 2016-05-10 10:14:43
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ... trzeba do głównego podżegacza.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >Dodatkowo OIDP, była tam karencja dla polityków.

    A to musialbym sprawdzic, ale za to jest zapis "uczestniczyl w
    procesie tworzenia prawa ... lub jest profesorem" :-)

    =1590

    >Co nie przeszkodziło ci pisać o tym że Rzepliński stworzył ustawę,
    >którą
    >sam TK uznał za niekonstytucyjna. Smutne.

    Zaraz zaraz - w projekcie jest wybor sedziego na 3/2 miesiace przed
    uplywem.
    I o to poszlo wojna w koncu wojna.
    Tzn jak zglaszal w 2013 to chyba jeszcze nikomu nie byl termin wyborow
    w glowie.
    Przyswiecalo mu to, aby zachowac ciaglosc urzedowania - i sedzia byl
    wybrany zanim stary odejdzie.
    W swietle nowych propozycji PIS widac, ze to tez wazne.
    Choc w sumie juz bylo do przewidzenia, ze wybory beda jesienia 2015 -
    i sie pokryje z uplywem kadencji.

    Koniec koncow, jesli chodzi o terminy, to prawie taka sama wersje
    uchwalono, jakiej TK sobie zyczyl.
    I od wejscia ustawy w zycie powinny byc wybory sedziow na jej
    podstawie - czyli znow za starej kadencji (*).

    I gdyby nie ten art 135, to podtrzymuje - TK mialby problem z
    zakwestionowaniem wlasnego pomyslu.
    A tak mogl to spokojnie zrobic.

    Jakby parlament sie sprawa zajal szybko i uchwalil w 2014, to tez by
    afery nie bylo ... chyba ze PIS by dobrze policzyl.

    (*) - 3 miesiace przed uplywem zamyka sie liste kandydatow. Kiedy sie
    ich wybierze to juz ustawa nie precyzuje.
    Zglosic mozna bylo w starej kadencji, wybrac w nowej.

    Jedna rzecz pomylilem - to nie Duda podpisal ustawe, tylko jeszcze
    Komorowski.

    J.

  • 73. Data: 2016-05-10 10:17:32
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Pójdźmy dalej:
    560 posłów i senatorów wybranych w wyborach bezpośrednich uchwala większością
    kwalifikowaną 2/3 głosów nową konstytucję PRL-tris, prezydent wybrany w wyborach
    bezpośrednich ją podpisuje.
    Rzepliński uchyla ją (głosami 2:1 przy zdaniu odrębnym), o czym informuje na swojej
    prywatnej stronie www i u TW Stokrotki w TVN.

    -----

  • 74. Data: 2016-05-10 10:36:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Czytaj - wysoka skladka, niezaleznie od tego, ile sie zarobi :-)
    > Czyli dokladnie to, co dalej ganisz :-)

    Jesteś pewien, że przeczytałeś ze zrozumieniem?
    Przecież wyraźnie piszę, że mieliby możliwość prowadzenia DG _bez_ .....
    I dalej nie ganię możliwości prowadzenia DG _bez_ płacenia niezależnie od
    tego ile się zarobi tylko ganię właśnie _z_ płaceniem.....

    > Ale czy dzis na dzialalnosci jest inaczej ?

    Jest inaczej bo się płaci składkę niezależnie ile się zarobi, a po
    likwidacji ZUSu (i pewnie podniesieniu podatków) płaciło by się zależnie od
    tego ile się zarobi i nigdy więcej niż się zarobi bo skala progresywna jaka
    by nie była to (zakładam) nawet ostatni próg nie będzie większy jak 100%.

    > No i to nie jest odpowiedz na pytanie co mieli by robic w ramach tej
    > dzialalnosci.
    > Znaja sie na ZUS ...kancelarie prawna otworzyc i starym emerytom pomagac z
    > ZUS walczyc ?
    > Bo kafelkow wykladac czy w zebach grzebac nie potrafia :-)

    Powinni robić to, na co jest na rynku popyt.
    Nie można rozumować w ten sposób, że jeśli wykształcimy za dużo np.
    filologów j. polskiego to musimy stworzyć im miejsca pracy - np. nowe
    uczelnie kształcące kolejnych filologów - to jest droga do katastrofy.
    Jeśli przedstawicieli jakiejś profesji jest za dużo, to część, niestety
    będzie musiała pracować nie w zawodzie.
    Jestem pewien, że bardzo wielu ludzi zarabia na życie wykonując zawód inny
    od wyuczonego. Dlaczego urzędnicy mieliby być wyjątkiem.

    > Ale przeciez moze i domaga sie.
    > Razem z VAT, bo kwota co prawda uprawnia do zwolnienia, ale przeciez nie
    > zlozyl wniosku o zwolnienie w wymaganym terminie :-)

    Gdyby nie ZUS 99% ludzi prowadzących taką minimalnie dochodową, dodatkową
    działalność by ją zgłaszało, ale w obecnym stanie nie mogą bo np.
    działalność przynosząca 6kPLN na rok jest obłożona podatkiem (ZUS) rzędu
    200% i PIT = 0% (bo po odliczeniu ZUS wyjdzie dochód 0, ale ZUSu już nie
    oddadzą :( ).

    > I myslisz, ze sie polepszy po "dobrej zmianie" ? :-)

    Nie popieram partii tytanowej brzozy, ale jakby zlikwidowali ten podatek
    200% to bym uznał, że udało im się choć jedno poprawić (psując wiele
    innego).
    Od zawsze uważam, że kwota wolna powinna być wyższa od tego co się uznaje za
    minimum socjalne. Jeśli to minimum to 1k to kwota wolna powinna być 12k z
    definicji. Człowiek powinien mieć prawo najpierw zapewnić sobie minimum
    egzystencji, a dopiero potem dokładać się do innych. W Finlandii podobno
    kwota wolna przelicza się na coś koło 60kPLN.
    Nie wiem jak się mają do siebie koszty 500+ do podniesienia kwoty wolnej,
    ale według mnie rozsądniejsze byłoby najpierw podnieść kwotę wolną, a
    dopiero potem rozważać inne pomysły. Ale ja nie patrzę z punktu widzenia
    zapewnienia sobie poparcia w wyborach.

    > P.S. A co mi sie najbardziej spodobalo - umieszczenie zdjecia (programu,
    > muzyki itp) na serwisie sprzedajacym zdjecia, to jest 'zamiar wykonywania
    > czynnosci w sposob czestotliwy", wiec spelnia definicje prowadzenia
    > dzialalnosci gospodarczej.
    > Jeszcze nie wiadomo czy sie zdjecie w ogole sprzeda, ale zamiar jest.

    Jak trzeba być głupim, aby nie rozumieć, że w ten sposób jednego się zgnoi
    (jakiś urzędnik dostanie nagrodę) a dziesięciu się skłoni do emigracji.
    P.G.

  • 75. Data: 2016-05-10 10:49:39
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/10/2016 05:17 PM, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > podpisuje. Rzepliński uchyla ją (głosami 2:1 przy zdaniu odrębnym), o
    > czym informuje na swojej prywatnej stronie www i u TW Stokrotki w

    Trochę się zagalopowałeś, bo TK nie ma kompetencji do badania zgodności
    konstytucji z samą sobą ani jej uchylania.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 76. Data: 2016-05-10 11:38:26
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Trzeba by zlikwidować wiele innych debilizmów, np. dlaczego małżonkowie z
    rozdzielnością nie mogą się rozliczać wspólnie z PIT - z punktu widzenia rodziny?

    -----

  • 77. Data: 2016-05-10 12:23:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jesteś pewien, że przeczytałeś ze zrozumieniem?
    >Przecież wyraźnie piszę, że mieliby możliwość prowadzenia DG _bez_

    A, to przepraszam, skupilem sie na tym komputerze, ktory wysyla
    przelewy ze stala emerytura :-)

    No coz, pomysl dzialalnosci gospospodarczej bez ZUS ma dwie wady:
    a) co zrobic potem z tymi, ktorzy maja 67 lat i nic nie maja ?
    Twardym byc i nic nie robic ? Czy ZUS mozna nie placic po
    zdeponowaniu kwoty 5000zl z przeznaczeniem na uprzatniecie zwlok przez
    Panstwo ?
    b) Panstwo tego nie wytrzyma, skad ma brac pieniadze na wyplaty dla
    emerytow ?

    A w USA jakos zyja bez emerytur (wielu odklada, inni maja
    nieobowiazkowe).
    Choc chyba glodowa emeryturka z SS jednak jest.

    >Jest inaczej bo się płaci składkę niezależnie ile się zarobi, a po

    Cos zmienili ? Dawniej sie placilo minimalna, czyli niezaleznie od
    zarobkow ... ale jednak wysoka :-)

> [...]
    >zależnie od tego ile się zarobi i nigdy więcej niż się zarobi bo
    >skala progresywna jaka by nie była to (zakładam) nawet ostatni próg

    Czyli wyplata stala, a oplata procentowa ?

    No coz - podobnie chyba wlasnie w USA. i zyja. Choc na lekarza nie
    wszystkich stac.
    Obama mial cos tam poprawic - ktos wie, jak sie skonczylo ?

> [...]
    >filologów j. polskiego to musimy stworzyć im miejsca pracy - np. nowe
    >uczelnie kształcące kolejnych filologów - to jest droga do

    Sie zgadzam. Ale co innego sie zgadzac, a co innego zwolnic naraz
    tysiace osob z prawem do zasilku :-)

    >Nie popieram partii tytanowej brzozy, ale jakby zlikwidowali ten
    >podatek 200% to bym uznał, że udało im się choć jedno poprawić
    >(psując wiele innego).

    No, ba, jakby ... ale obawiam sie, ze oni tego nie maja nawet w
    planach :-)

    Ba - zobacz plan rozwoju - chcemy uciec z pulapki niskiego dochodu,
    zlikwidowac umowy smieciowe- obywatel ma zarabiac 6 tys miesiecznie i
    a nie 6 tys rocznie i narzekac ze mu ZUS zzera 12 tys :-)

    I tak prawde mowiac - to tez nie jest glupie :-)

> [...]
    >powinna być 12k z definicji. Człowiek powinien mieć prawo najpierw
    >zapewnić sobie minimum egzystencji, a dopiero potem dokładać się do

    No coz, Tybunal popiera, ale nie wiem czemu zatrzymal sie na PIT, a
    nie zwolnil takze z VAT :-)

    Poza tym skladka na ZUS to poniekad skladka na siebie.

    >W Finlandii podobno kwota wolna przelicza się na coś koło 60kPLN.

    A nie maja tam innych oplat ?
    Bo emerytura panstwowa niemal na pewno jest.

> [...]
    >wolną, a dopiero potem rozważać inne pomysły. Ale ja nie patrzę z
    >punktu widzenia zapewnienia sobie poparcia w wyborach.

    Kwota wolna nie powoduje podniesienia dzietnosci.
    I kto Ci bedzie potem wyplacal emeryture ? :-)

    >Jak trzeba być głupim, aby nie rozumieć, że w ten sposób jednego się
    >zgnoi (jakiś urzędnik dostanie nagrodę) a dziesięciu się skłoni do
    >emigracji.

    Urzednik ma to w *. Dla niego emerytura bedzie :-)

    J.

  • 78. Data: 2016-05-10 12:49:06
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A nie prowadząc działalności (przez obowiązkowy ZUS) co będą mieli???

    -----

  • 79. Data: 2016-05-10 12:49:57
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Udowodnij.

    -----

  • 80. Data: 2016-05-10 14:59:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 9 May 2016 15:33:57 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Jak już wielokrotnie pisałem -- nie interesuję się polityką,
    > tedy (jeśli łaska) wyjaśnij to i owo.

    Twój brak zainteresowania polityką aż bije po oczach.
    Ponieważ masz pamięć nader krótką i selektywną, służę linką:
    http://www.tygodnikprzeglad.pl/chory-prezydent-afera
    -kartoflowa/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    prawo Sattingera:
    Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę
    do gniazdka.

    http://picasaweb.google.com/gtracz64