  • Data: 2016-05-07 00:46:50
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Gałka" ngih2g$um8$1$P...@n...chmurka.net

    > Demokracja jak się kapnęła, że na to pozwala (i na inne rzeczy) to
    > wymyśliła samokontrolę i tę funkcję ma u nas spełniać TK. Jeśli TK
    > rozumie jaką pełni funkcję to rozumie też, że ma _obowiązek_
    > przeciwstawiać się próbom rozmontowania tej kontroli, bo
    > jest to pierwszy krok w kierunku dyktatury.

    Zaś omijanie (czy łamanie) prawa (omijanie ustawy o TK) jest krokiem
    w kierunku autokracji. :) Cwany autokrata nie łamie konstytucji swymi
    ustawami, lecz (jak DTusk) powoli i beznamiętnie wstawia wszędzie
    (choćby do TK) swojaków, aby pewnego dnia (po uzyskaniu stosownej
    większości i w parlamencie, i w TK, i w SN, i sądach powszechnych,
    i na ulicy, i w wojsku, i w policji, i różnych innych służbach
    mundurowych) wprowadzić swoje ,,prawa'''.

    Prawo jest proste -- TK opierać sie musi o parlamentarną ustawę o TK.
    Wprawdzie konstytucja nie nazywa po imieniu tejże ustawy, lecz nie ma
    inej ustway, do której kieruje konstytucja pasującej do kontekstu.

    -=-

    Art. 173. Sądy i Trybunały są władzą odrębną i niezależną od innych władz.

    Art. 176. Postępowanie sądowe jest co najmniej dwuinstancyjne.

    Art. 180. Sędziowie są nieusuwalni.
    Złożenie sędziego z urzędu, zawieszenie w urzędowaniu, przeniesienie
    do innej siedziby lub na inne stanowisko wbrew jego woli może nastąpić
    jedynie na mocy orzeczenia sądu i tylko w przypadkach określonych w ustawie.

    Art. 190. Orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego mają moc powszechnie obowiązującą
    i są ostateczne.

    Dwuinstancyjność ;) z art. 176.

    Art. 197. Organizację Trybunału Konstytucyjnego oraz tryb postępowania przed
    Trybunałem określa ustawa.

    Niby nie jest powiedziane, że to ustawa parlamentarna (może to ustawa zasadnicza,
    czyli konstytucja)
    ale IMO domyślnie trzeba uznać (i tak właśnie uznawano przez ćwierć wieku) że chodzi
    o parlamentarną
    ustawę o TK. Zatem TK sądząc tę właśnie ustawę, musi podporządkować się jej. Proste.,
    Coś na kształ:

    10 GOTO10.

    Albo (jak kto woli) 'szach i mat' ze strony dawnego prokuratora. :)
    BTW -- jak na razie tylko tego prokuratora darzę szacunkiem. :)
    [i Kowalskiego, ale zapewne Kowalski, gdy już obejmie władzę,
    straci mój szacunek, gdyż nie powiesi żadnego zbrodniarza na
    suchej gałęzi...]

    Jeśli jakakolwiek ustawa została podpisana przez prezydenta RP -- jest
    konstutucyjna, dopóki TK nie orzeknie sprzeczności tejże ustawy
    z konstytucją, zatem TK, sądząc ustawę o TK, musi podporządkować
    się ustawie, którą sądzi. Na tym polega właśnie rozdział władzy
    pomiędzy:

    - parlament (władzę ustawodawczą),
    - prezydenta (władzę wykonawczą)
    - i trybunał konstytucyjny (władzę sądowniczą)...

    Próba odrzucenia przez TK ustawy o TK jest zamachem stanu i złamaniem
    konstytucji. Jak dla mnie -- Rzeplińskiemu zostaje jedynie droga
    siłowego przejęcia władzy, ale akurat chyba Rzepliński nie jest
    przygotowany na takie coś. Wprawdzie Zachodowi jest potrzebny
    obłudny Rzepliński, ale jednocześnie temu Zachodowi jest także
    potrzebny Kaczyński, jako wiarygodny przeciwnik Putina.

    Mnie trapi coś innego. Rzeplińskiego docenił kto? Lech Kaczyński.
    Co wówczas, gdy Jarosław Kaczyński dokopie Rzeplińskiemu, lecz
    nie rozprawi się z sędziami, prokuratorami, komornikami itp.?
    Zostanę na tak zwanym lodzie!

    Kolejnym po Kaczyńskim pretendentem do tronu RP jest RPetru, ale ten
    raczej żyje z sędziami w zgodzie. Mogę zatem pogodzić się z sędziami
    (ale nie chcę) lub postawić na innego konia... Na jakiego?... Kto może
    ukarać sędziów za ich zbrodnie? Kowalski? Na razie nie widać lepszych
    kandydatów na hory[m]zoncie...

    Na razie obserwuję, ale chyba muszę pogodzić się z myślą o potrzebie
    moderacji ;) RPetru i akceleracji ;) Kowalskiego... Nawet nie znam
    imienia Kowalskiego? -- poznam je z netu. ;)

    Znam natomiast imię polskiego dziennikarza niezależnego, jakim jest Max Kolonko.
    Mariusz. ;) Ten człowiek uważa, iż w Polsce jest zbyt wielu parlamentarzystów
    (więcej niż w USA! -- skąd ów MMK nadaje) a sędziowie polscy niepotrzebnie są
    wybierani ,,na zawsze''. :) Ten człowiek być może nie zawsze mówi prawdę (co
    mu zarzuca jego swoisty konkurent, JGugała, dodając, że Kolonko nie jest dla
    niego partnerem czy konkurentem) lecz najwyraźniej ma dobre intencje. :) (co
    z tego, że MMK powiedział, iż szybkość światła w próżni to 300 tysięcy kilometrów
    na godzinę? -- toż nawet dzieci wiedzą o tym, że na sekundę...)

    Osobiście jestem przeciwnikiem państw narodowych -- wolę państwa korporacyjne.
    Zapewne niewielu znajdę sprzymierzeńców (na razie ZUS mnie wspomaga -- budząc
    silną nienawiść Polaków do państwa narodowego, rządzonego przez polityków, ale
    ZUS padnie -- nawet kroplówki, o których mamrotała Kopacz i o których teraz
    słychać coraz częściej i coraz głośniej, nie pomogą ZUSowi przetrwać, gdyż
    po porostu brakuje szmalu na te kroplówki, czyli na przemianę składek ZUSowych
    w powszechne podatki akceptowalne przez Polaków) ale może jednak Bóg pobłogosławi...

    Jak ZUS (de facto prywatna inicjatywa) paradoksalnie niszczy państwo narodowe,
    tak bankierzy czy RPetru mogą (także paradoksalnie) taki rodzaj państwa wspierać. :)
    Państwa takiego wspierać nie będą hipermarkety... Chyba że państwo zacznie te
    hipermarkety tulić do własnej piersi... ;) ...na co na razie nie zanosi się. :)

    -=-

    Polityk jest sprytny; sędzia -- bezczelny; programista czy nawet ogólnie
    informatyk -- mądry; fizyk -- pokorny; zaś przedsiębiorca jest pragmatyczny,
    czyli i mądry, i pokorny, i sprawiedliwy... Najgorszy jest w tym wszystkim
    (znów paradoksalnie!) bankier, drukujący finansowe poparcie sprytnym
    obłudnikom i bezczelnym okrutnikom... Ale czy bankier ma lepsze wyjście
    z trudnej sytuacji, którą zbudowali wszyscy pospołu?... Unieruchomienie
    drukarek może przynieść (przyniesie na pewno) więcej złego niż dobrego...

    -=-

    Tak czy siak -- Rzeplinski nie może stawiać się ponad prawem, czyli nie
    może odrzucać ustawy parlamentarnej, zanim TK nie wyda swego orzeczenia
    o niezgodności tejże ustawy z konstytucją... Ustawa mówi, ilu sędziów
    musi liczyć skład orzekający -- i prezes musi podporządkować się tej
    ustawie także wtedy, gdy sądzi właśnie tę ustawę...

    Ma to jednak już wartość jedynie histEryczną -- czas sprzyja JKaczyńskiemu,
    nie ARzeplińskiemu. Jeden po drugim [a raczej drugi po pierwszym?] sędziowie
    TK wybrani przez PO skończą swe kadencje i ustąpią sędziom wybranym przez PiS...

    Tedy, drogie siostry, nie marnujmy naszego czasu na rozważania o przegranej :)
    ARzeplinskiego, lecz rozmyślajmy o tym, jak nakłonić JKaczyńskiego do wieszania
    (na szubienicach) polskich zbrodniarzy skrywających się w togach?...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_