  • 1. Data: 2002-03-06 23:34:05
    Temat: Student - gdzie oszczedzac?
    Od: "RRybak" <r...@w...pl>

    Hej, wlasnie trafiem na ta grupe...
    Szukam porady ekspertow - jestem studentem, nie mam
    zadnych miesiecznych dochodow, bo jak wiekszosc z nas
    nie jestem nigdzie zatrudniony (no jakas kasa jest, ale
    nie przekracza 50-100zl/m-c). Obecnie mam ksiazeczke
    oszczednosciowa w PKO i chetnie wymienilbym to na cos
    bardziej wygodnego i nowoczesnego.
    Ogolnie rzecz biorac - gdzie dostane konto, na ktore nie musialbym
    miesiecznie wplacac wyplaty (ktorej przeciez nie mam).
    Chce na start wplacic jakies oszczednosci, a potem juz tylko
    sporadycznie, na przyklad chociazby 20 zl/m-c (jest to w ogole mozliwe?)
    Ostatnio zainteresowala mnie oferta PKO SuperKonto Student..
    Dostaje niby karte VE, wiec jest chyba wygodniej.. pisza, ze nie maja
    okreslanych wplat minimalnych, ale podobno trzeba sie okreslic ile
    sie bedzie wplacac (wiec o co tu tak na prawde chodzi?)
    Czy ktos wie cos wiecej o tym? Moze inne banki maja jakies
    oferty podobne do tej?

    Pozdrawiam
    RRybak

  • 2. Data: 2002-03-07 10:10:17
    Temat: Re: Student - gdzie oszczedzac?
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    RRybak wrote:

> [...]
    > okreslanych wplat minimalnych, ale podobno trzeba sie okreslic ile
    > sie bedzie wplacac (wiec o co tu tak na prawde chodzi?)

    ja bym sie nie przejmowal wplatami minimalnymi, nie wiem jak w PKO,
    ale znam przypadek z BPH gdzie konto bylo martwe przez okresy
    wieksze niz pol roku i bank w zaden sposob nie reagowal pomimo
    zadeklarowanych minimalnych miesiecznych wplat 50 zl

  • 3. Data: 2002-03-07 11:35:11
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Thu, 7 Mar 2002 00:34:05 +0100, "RRybak" <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > sie bedzie wplacac (wiec o co tu tak na prawde chodzi?)
    > Czy ktos wie cos wiecej o tym? Moze inne banki maja jakies
    PKO BP szczerze odradzam - właśnie liwiduje SuperKonto Student.
    Dlaczego? Niskie oprocentowanie, wysokie opłaty (2PLN za przelew, 10 PLN
    za wydanie VE (pierwsza chyba za darmo), 1 PLN za prowadzenie konta) a
    przede wszystkim totalnie niekompetentna obsługa, bajzel w dokumentach i
    długie kolejki.

    --
    Górnik
    g...@g...w.pl | G.O.R.N.I.K.: General Organism Responsible for

  • 4. Data: 2002-03-07 20:25:49
    Od: "RRybak" <r...@w...pl>

    No tak, pierwsza karta jest za darmo.. a przelewy chyba zawsze
    kosztuja.. (?)
    Problem w tym, ze nie jestem w stanie zalozyc innego konta, bo wszedzie
    wymagaja minimalnego dochodu, co sie wiaze z zatrudnieniem,
    ktorego ja, jako porzadny student w tym kraju zwyczajnie nie posiadam.. :P
    Tak wiec nie same wplaty sa tu przeszkoda...

    Gornik, masz jakies inne plany na oku? Ja totalnie nie wiem gdzie sie
    zaczepic,
    a potrzebuje czegos lepszego niz ksiazeczka oszczednosciowa
    - czy superkonto student nie jest takim rozwiazaniem? Inne banki? Inne
    oferty?

    Pozdrawiam
    RRybak

  • 5. Data: 2002-03-07 20:36:33
    Od: "ofirka" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    >za wydanie VE (pierwsza chyba za darmo), 1 PLN za prowadzenie konta) a
    >przede wszystkim totalnie niekompetentna obsługa, bajzel w dokumentach i

    Ja rowniez szczerze odradzam PKO BP. Po pierwsze karty do bankomatu nie
    moglam doczekac sie przez rok!!! chamskie panie w okienkach, a w banku zeby
    cos zalatwic trzeba stac pol godziny, bo tam konto maja wszyscy ludzie
    starej daty, ktorzy maja milion pytan i nic nie rozumieja z odpowiedzi,
    ktore z reszta sa bez sensu;))) Procenty ponizej krytyki.
    Sama mam konto w Millennium, bo choc kosztuje 2zl za miesiac o ile saldo nie
    przekracza 500zl, a kazda wyplata w bankomacie 1zl (w innych bankomatach,
    poza euronetem gdzie tez 1zl, 3,50), nie musze miec zadnych regularnych
    wplat, karte bankomatowa dostalam natychmiast, nigdy tam nie ma kolejek, w
    bankomatach mozna zmieniac pin, wziac wyciag z ostatnich operacji, dokonac
    przelewu na zdefiniowane wczesniej konto (platnosc za rachunki itp), obsluga
    to mlodzi i energiczni ludzie, moge usiasc jesli cos wymaga dluzszego
    zalatwienia, a wszystkie transakcje wykonywane sa natychmiastowo.
    Ostatnio Millennium zyskal tez w moich oczach, poniewaz po dwoch latach
    intensywnego korzystania z ich uslug zostala mi przyznana karta kredytowa,
    bez zadnych dodatkowych formalnosci. Polecam kazdemu kto CENI swoj czas i
    nerwy i woli zaplacic zlotowke wiecej i byc obsluzonym jak boss;))))))))
    Nie wiem jak z oprocentowaniem, bo moje konto raczej nie jest wysoko
    oprcentowane, bo nie sluzy mi do oszczedzania, ale powolano ostatnio konto
    Efekt, warto chyba sprawdzic:))

    pozdro,

    ofi

  • 6. Data: 2002-03-07 20:51:50
    Od: k...@i...pl

    Jeżeli możesz uzyskiwać wpływy (kieszonkowe) przelewam to najlepiej e-bank
    np mBank + VE. Bank z okienkiem odbierze Ci znaczną część wpływów.
    pozdrawiam
    mk

  • 7. Data: 2002-03-07 20:54:53
    Od: k...@i...pl

    Zapomniałem.
    Zakładam że uczelnia daje dostęp do internetu co jest już chyba standardem
    lub masz internet w domu co nie generuje dodatkowych kosztów.
    mk

  • 8. Data: 2002-03-07 21:45:45
    Temat: Odp: Student - gdzie oszczedzac?
    Od: "czarny_kruk" <c...@s...pl>

    > - czy superkonto student nie jest takim rozwiazaniem? Inne banki? Inne
    > oferty?

    a mozeby tak przegladnac oferte Lukas Banku? prowadzenie konta i karta VE
    0pln, brak deklaracji regularnych wplata, niezle oprocentowanie, z netu
    przelewy ze friko, no i sporo bankomatow /przyjamniej jak dla mnie/ - w
    Katowicach jest dziewiec /a na Kosciuszki i w 'kefirze' na Rozdzienskiego
    mozna w placowce zalozyc konto /przez net oczywiscie tez/ i za friko
    wplacac/

  • 9. Data: 2002-03-08 09:29:11
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    RRybak wrote:

> [...]
    > wymagaja minimalnego dochodu, co sie wiaze z zatrudnieniem,
    > ktorego ja, jako porzadny student w tym kraju zwyczajnie nie posiadam.. :P

    Lukas
    LGnet
    Raiffetsen lokacyjne
    mBank
    VWbankDirect

    Darmowe konta, bez konieczności dokonywania regularnych wpłat.
    Lukas, LG i mBank dają darmowe karty.

    pzdr

    Tomek

  • 10. Data: 2002-03-08 11:12:19
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Thu, 7 Mar 2002 21:25:49 +0100, "RRybak" <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > a potrzebuje czegos lepszego niz ksiazeczka oszczednosciowa
    > - czy superkonto student nie jest takim rozwiazaniem? Inne banki? Inne
    Ja mam od dawna konto w mBanku. Pytanie czy chcesz wpłacać sobie sam
    pieniądze na to konto czy ktoś Ci będzie wpłacał przelewem. Bo jeśli to
    pierwsze to chyba Ci się nie będzie opłacało (stosunkowo wysokie opłaty za
    dokonanie wpłaty na poczcie czy w jakimś banku, szczególnie jak wpłacasz
    niewielkie sumy)