  • 1. Data: 2002-03-06 23:15:59
    Temat: Ba zarabia na wlasnych akcjach :)
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Ci to leb maja, ha ha.
    Za Parkietem

    BRE kontroluje pakiet 4,6% własnych akcji. Gdyby je sprzedał, na wzroście
    ich kursu mógłby zarobić prawie 50 mln zł. Wygląda na to, że bank ma jednak
    inne plany.

    Jesienią ub.r. BRE kupował własne akcje po to, by podnieść ich kurs, który
    spadł tak, że wycena banku była niższa od wartości księgowej. W sumie na ten
    cel wydał ok. 100 mln zł. Wczoraj cena jego walorów osiągnęła 144 zł. Gdyby
    bank zdecydował się teraz sprzedać 4,6% akcji, zarobiłby na nich prawie 50
    mln zł.

    Na wzroście kursu BRE zarobili także jego menedżerowie. W zeszłym roku
    kupili oni wspólnie ok. 1,13% akcji po cenach 92,5-99,5 zł. Dzięki wzrostowi
    wartości walorów zyskali oni już 11,7 mln zł. Nie są znane ich dalsze
    plany - czy będą je trzymać nadal, czy też je sprzedadzą. Za to bank zapewne
    nie będzie sprzedawał własnych akcji. W połowie lutego podał, że zamierza
    umorzyć 10% własnych walorów. Dotychczas spółka nie poinformowała jednak, w
    jaki sposób chce przeprowadzić tę operację. Na spotkaniu z analitykami
    prezes BRE Wojciech Kostrzewa nie wykluczył, że papiery te zostaną kupione w
    publicznym wezwaniu. Umożliwiłoby to proporcjonalne obniżenie udziałów
    Commerzbanku, który posiada pakiet 50% akcji spółki i chce go zachować po
    umorzeniu.

    W tym przypadku BRE prawdopodobnie pozostawiłby sobie dotychczas posiadany
    pakiet 4,6% własnych akcji. Mógłby on być wykorzystany w momencie fuzji z
    innym podmiotem lub sprzedaży banku innemu inwestorowi. Sytuacji takiej nie
    można wykluczyć, biorąc pod uwagę słabe rezultaty finansowe Commerzbanku.

    Innym rozwiązaniem dla BRE mogłaby być sprzedaż 5,4% akcji przez głównego
    inwestora. Wtedy BRE wraz z akcjami dotychczas skupionymi z rynku (4,6%)
    mógłby umorzyć 10% walorów. Szczegółowe propozycje dotyczące umorzenia akcji
    mają zostać przedstawione na WZA banku, które odbędzie się na przełomie
    kwietnia i maja. Skup własnych akcji bank chce przeprowadzić jeszcze w tym
    roku. Przypomnijmy, że poza umorzeniem akcji BRE planuje wypłatę wysokiej
    dywidendy, sięgającej 10 zł na walor. Przeprowadzenie tych operacji pozwoli
    obniżyć kapitały własne banku. Są to elementy zapowiadanej przez BRE
    przebudowy funduszy własnych. Celem tych zmian jest poprawa efektywności
    banku mierzonej zwrotem z kapitałów (ROE).

    W ub.r., dzięki 336,2 mln zł zysku netto (o 5,5% mniej niż w 2000 r.), BRE
    osiągnął ROE na poziomie 16,5%, co daje mu drugą pozycję pod tym względem
    wśród banków giełdowych (po Pekao). W br. dzięki obniżeniu kapitałów
    własnych i planom osiągnięcia 408 mln zł zysku netto ROE ma wzrosnąć do
    18,8%.
    Piotr Utrata

  • 2. Data: 2002-03-07 08:49:39
    Temat: Re: Ba zarabia na wlasnych akcjach :)
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    nie
    > można wykluczyć, biorąc pod uwagę słabe rezultaty finansowe Commerzbanku.

    Bank (s.a. i sp. z o.o.) nie moze kupowac wlasnych akcji.... chyba ze w celu
    umorzenia. Musi cos z nimi zrobic...

  • 3. Data: 2002-03-07 10:45:31
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Bank (s.a. i sp. z o.o.) nie moze kupowac wlasnych akcji.... chyba ze w
    celu
    > umorzenia. Musi cos z nimi zrobic...

    No zawsze moze sprzedac spolce zaleznej al;bo po znajomosci..

  • 4. Data: 2002-03-07 11:41:37
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Witek <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a679in$4sv$...@n...tpi.pl...
    > nie
    Commerzbanku.

    > Bank (s.a. i sp. z o.o.) nie moze kupowac wlasnych akcji.... chyba ze w
    celu
    > umorzenia. Musi cos z nimi zrobic...

    Sp. z o.o. to chyba jakies nieporozumienie w kontekscie bankow i akcji.

    Karol

  • 5. Data: 2002-03-07 12:11:46
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > No zawsze moze sprzedac spolce zaleznej al;bo po znajomosci..

    Tak moze... :))

  • 6. Data: 2002-03-07 12:13:48
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > Sp. z o.o. to chyba jakies nieporozumienie w kontekscie bankow i akcji.

    To nie jest nieporozumienie, tylko... skrot myslowy. Przy sp. z o.o. sprawa
    oczywiscie dotyczy udzialow. A zasada ta sama :))

  • 7. Data: 2002-03-07 12:25:18
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > To nie jest nieporozumienie, tylko... skrot myslowy. Przy sp. z o.o.
    sprawa
    > oczywiscie dotyczy udzialow. A zasada ta sama :))

    No tak, ale chyba nie ma banku z o.o. ?? :)

  • 8. Data: 2002-03-07 12:51:24
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > No tak, ale chyba nie ma banku z o.o. ?? :)

    Czepiasz sie. Oczywiscie ze nie ma i na razie nie bedzie. Jest nakaz
    ustawowy prowadzenia banku w formie organizacyjnej ktora sie nazywa S.A.
    :)))

  • 9. Data: 2002-03-07 21:01:04
    Od: k...@i...pl

    Witek wrote:

    > Czepiasz sie. Oczywiscie ze nie ma i na razie nie bedzie. Jest nakaz
    > ustawowy prowadzenia banku w formie organizacyjnej ktora sie nazywa S.A.
    > :)))

    To ciekawe, jaki status mają banki notowane na giełdzie, zoo ???
    Według mojej wiedzy wszystkie banki notowane na WGPW to właśnie S.A..
    Swoją drogą to NTG.
    mk

  • 10. Data: 2002-03-08 21:00:58
    Od: "Wanias" <w...@U...tlen.pl>

    > To ciekawe, jaki status mają banki notowane na giełdzie, zoo ???
    > Według mojej wiedzy wszystkie banki notowane na WGPW to właśnie S.A..
    > Swoją drogą to NTG.
    > mk

    Ja też się zdziwiłem przy pierwszym czytaniu :)
    Ale nim wysłałem coś przeczytałem dokładniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Wanias