  • 31. Data: 2009-02-03 13:15:41
    Temat: Re: Strategia Buy&Hold
    Od: " " <g...@g...pl>

    > No i na odwrót. Gdybym tak inwestował to bym ci podał ale zapewniam Cię nie
    > byłbym stratny ani grosza. Co najwyżej miałbym kope akcji, jednak nie mniej
    niż na początku.

    Jak w wojsku - sztuka jest sztuka.
    Tylko troche zużyta :)

  • 32. Data: 2009-02-03 13:18:16
    Od: " GZ" <g...@g...pl>

    > Dlaczego nie robiłeś takich obliczeń 2-3 lata temu?
    > Mamy bessę, indeksy poleciały po 60-70%, akcje o których wspominasz jeszcze
    > bardziej.
    > W tej sytuacji łatwo o negatywne przykłady i wybiórczą analizę.

    Wspomoge Ditera
    Prosze bardzo - "na żądanie raz można", jak mawiał klasyk
    http://bossa.pl/edukacja/strategie/buy_and_hold.html
    Tekst z marca 2006 - czyli rok przed ostatecznym szczytem

  • 33. Data: 2009-02-03 13:21:32
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    ======
    > Użytkownik "Greg" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Otoż NIE.
    A coponiektórzy próbują wykazywać jej niekuteczność licząc stopy zwrotu
    jedynie w bessie.
    Podczas hossy cisza i brak wyliczeń.

    Chcecie coś udowodnić, to uśrednijcie stopy zwrotu możliwe do osiągnięcia
    teraz i 3 lata temu.

  • 34. Data: 2009-02-03 13:22:45
    Od: "Virck" <V...@v...net>

    Odpowiedz na pytanie. Czy jezeli teoretycznie DZIS ktos kupi akcje powiedzmy
    20 spolek i zalozy sobie, ze kupuje i zapomina o nich na 5 lat to straci ?
    Jestes w stanie miszczu przeciez zobaczyc tam w gwiazdach co bedzie w 2013
    wiec rok pozniej chyba tez juz wiesz....
    Zonglerka akcjami jeszcze nikomu dobrze nie wyszla....Kazdy szanowany
    inwestor z Wall St doszedl do miliarow stosujac metode Buy & Hold...Na
    ciaglym kupowaniu i sprzedawaniu mozna albo stracic 100% albo gowno
    zarobic..Generuje sie tylko obroty.....A co z tymi co kupili akcje w 2003
    roku i sprzedali w 2008 juz w bessie.?..Buy & Hold to rowniez 5 lat, nie
    tylko 30 lat....Wiec nie wprowadzaj tu swoich teorii manipulujac tak jak ci
    pasuje, bo jedna z twoich teorii jest ze w bessie wogole nie kupuje sie
    akcji...

    Dochodze do wniosku, ze na poprzedniej hossie niczego sie nie dorobiles
    swoimi fantazjami poza siwa glowa....

  • 35. Data: 2009-02-03 13:28:43
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik " GZ" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wspomoge Ditera
    > Prosze bardzo - "na żądanie raz można", jak mawiał klasyk
    > http://bossa.pl/edukacja/strategie/buy_and_hold.html
    > Tekst z marca 2006 - czyli rok przed ostatecznym szczytem

    I znowu manipulacja.
    Chcecie być wiarygodni, porównajcie górkę z górką.
    W tekście jest porównanie górki z 1994 do marca 2006 (wig20=2800).
    Podczas gdy górka była w lipcu 2007 (wig20=3800).

  • 36. Data: 2009-02-03 13:33:08
    Od: k...@o...pl

    > Wspomoge Ditera
    > Prosze bardzo  - "na żądanie raz można", jak mawiał klasyk
    > http://bossa.pl/edukacja/strategie/buy_and_hold.html
    > Tekst z marca 2006 - czyli rok przed ostatecznym szczytem

    Znaczy się koniec bessy tuż, tuż. Kto jeszcze nie sprzedał akcji niech się
    śpieszy:-))))

  • 37. Data: 2009-02-03 13:41:09
    Od: " GZ" <g...@g...pl>

    ehhh Greg , Ty z tymi manipulacjami.
    Tekst byl napisany jako jeden z licznych tekstow próbujących troche chłodzic
    rozgrzane głowy tych, ktorzy nagle czaczeli naplywac na rynek szerokim
    strumieniem
    1) wierząc w wartość
    2) wierząc że w długim terminie na pewno sie nie straci
    3) wierząc, że mozna sfinansowac sobie kredyt mieszkaniowy inwestycjami w
    fundusze akcji (ze szczegolnym wyrożnieniem MIS-i/ów)

    Celowo dobrałem szczyt, bo na szczytach przychodzi najwięcej amatorów.
    Miało to pokazać - "a co jeśli trafisz własnie w taki moment, co wtedy z
    Twoim długoterminowym nastawieniem - wytrzymasz owe 15 lat?"

    Tu masz perspektywe jeszcze dłuższą:
    http://blogi.bossa.pl/?p=625

    najwieksza demagogią i manipulacja ze strony zwolennikow wartosci, kup i
    trzymaj i wszystkich pasywnych technik, jest wyrzucenie z głowy świadomosci,
    ze ludzie widzac ze na czyms stracili 40,50,60% niestety nie wytrzymają i
    sprzedadzą. Co wiecej poniewaz tak silna strata moze przyjsc na czas
    spowolnienia, mogą byc niejako zmuszeni do sprzedazy tych akcji, bo beda
    potrzebowali gotówki.

  • 38. Data: 2009-02-03 13:41:46
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > W tekście jest porównanie górki z 1994 do marca 2006 (wig20=2800).
    > Podczas gdy górka była w lipcu 2007 (wig20=3800).

    Ależ ta dyskusja jest bez sensu. Każda spółka ma swoje wzloty i upadki.
    Przyjmowanie strat, jak sama nazwa mówi to są straty i tyle. Nie chcesz stracić
    nie kupuj drożej niż możesz sprzedać i tyle. Jeżeli tego nie potrafisz, a tym
    bardziej nie rozumiesz to trzymaj się od giełdy z dala. To oczywiście nie do
    przedpiszcy. Są oczywiście momenty, w których trzeba wycofać się na z góry
    upatrzone pozycje, ale tylko wtedy gdy jest pewność odkupienia akcji po
    niższych cenach.

  • 39. Data: 2009-02-03 13:47:11
    Od: "Dieter" <d...@g...pl>

    W Polsce od 1991 roku mielismy juz:

    1991-1992 - bessa
    1992-1994 - hossa
    1994-1995 - bessa
    1995-1997 - hossa
    1997-1998 - bessa
    1998-2000 - hossa
    2000-2002 - bessa
    2002-2007 - hossa
    2007- - bessa

    a wiec poczas mojego badania stop zwrotu posluzylem sie spora probka danych.

    D.

  • 40. Data: 2009-02-03 13:54:55
    Od: "Dieter" <d...@g...pl>

    Mozesz podac nazwiska tych szanowanych inwestorow z Wall Street, ktorzy
    zarobili miliardy przy uzyciu B&H. Pewnie chodzi Ci o Madoffa. Przy okazji
    podaj tez nazwiska dziesiatkow milionow ludzi, ktorzy nic na tej strategii
    nie zarobili.

    D.