  • 41. Data: 2009-02-03 14:03:11
    Temat: Re: Strategia Buy&Hold
    Od: " GZ" <g...@g...pl>

    > Chcecie coś udowodnić, to uśrednijcie stopy zwrotu możliwe do osiągnięcia
    > teraz i 3 lata temu.

    1,5 roku temu Asset BZ WBK reklamowal sie zyskiem 5 letnim 1000%

    dzis 5letni wynik to -40%

    Znaczy co średnio za 5 lat zarobil ktos 480%? ;)

    Wiesz gdzie pozyskali najwięcej klientów, pewnie wtedy gdy reklamowali to
    swoje 1000%

  • 42. Data: 2009-02-03 14:04:03
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Dieter" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    >W Polsce od 1991 roku mielismy juz:
    >
    > 1991-1992 - bessa
    > 1992-1994 - hossa
    > 1994-1995 - bessa
    > 1995-1997 - hossa
    > 1997-1998 - bessa
    > 1998-2000 - hossa
    > 2000-2002 - bessa
    > 2002-2007 - hossa
    > 2007- - bessa
    >
    > a wiec poczas mojego badania stop zwrotu posluzylem sie spora probka
    > danych.

    Nie podważam długości okresu, który bierzesz do analizy, a jedynie
    wybiórczy sposób wyboru początku i końca tego okresu.

  • 43. Data: 2009-02-03 14:08:33
    Od: " GZ" <g...@g...pl>

    > 20 spolek i zalozy sobie, ze kupuje i zapomina o nich na 5 lat to straci ?
    A masz pewnosć, ze każda z tych 5 przetrwa.

    (polecam zajrzec na futures pl do rozgrywki portfel fundamentalny kontra
    losowy)

    Zamiast żonglować stwierdzeniami nie popartymi wyliczeniami poza "głębokim
    przekonaniem" zrob sam taką analize. Na koniec 1991 roku bylo notowanych 9
    spolek
    Exbud, prochnik, swarzedz, krosno, wedel, tonsil, kable, żywiec, wolczanka

    Dotrzyj do historii i policz stope zwrotu z takiego portfela (nie zapomnij o
    inflacji, bo niegdys miala znaczenie)

    Wybierz spolki z dołka w 1995 i tez to zrob. Tylko dotrzyj do danych ze
    WSZYSTKIMI spolkami, rowniez tymi które zniknęły z rynku - z różnych powodów.

  • 44. Data: 2009-02-03 14:20:49
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Dieter pisze:
    > Mozesz podac nazwiska tych szanowanych inwestorow z Wall Street, ktorzy
    > zarobili miliardy przy uzyciu B&H. Pewnie chodzi Ci o Madoffa. Przy okazji
    > podaj tez nazwiska dziesiatkow milionow ludzi, ktorzy nic na tej strategii
    > nie zarobili.
    >

    > D.

    Diter, w kazdej strategii chodzi o to zeby tanio kupic i drogo sprzedac.
    roznica miedzy daytradingiem a b&h jest tylko w horyzoncie inwestycji.

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 45. Data: 2009-02-03 14:29:31
    Temat: Kilka liczb
    Od: " GZ" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    5 letnia stopa zwrotu dla indeksu WIG
    od poczatku 350% (sredniorocznie 35.1%) - czyli pierwszy 5 letni okres
    zaczyna się w 1996
    od 1998 roku - 148% ( sredniorocznie 19,9%)
    od 1999 roku - 101% (srednio 15,06%)
    pozniej podobnie - ok 115%
    w 2006 dochodzi do 218%
    na koniec 2008 23%

    No i teraz kazdy sam powinien sobie odpowiedziec, czy takie stopy zwrotu są
    satysfakcjonujące przy ponoszonym ryzyku, zyli okresowych stratach
    kilkadziesiąt procent

    czy moze jednak wybrac cos innego:

    http://blogi.bossa.pl/?p=398

  • 46. Data: 2009-02-03 14:31:20
    Od: " GZ" <g...@g...pl>

    w mojej chodzi by drogo kupić i drożej sprzedac ;)

  • 47. Data: 2009-02-03 14:46:29
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    GZ pisze:
    > w mojej chodzi by drogo kupić i drożej sprzedac ;)

    jak jest skuteczna to tez jest dobra ;)
    ja narazie siede na gotowce czekam na rozwoj wypadkow.

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 48. Data: 2009-02-03 15:24:04
    Od: cgl <k...@p...onet.pl>

    Dieter pisze:
    > W Polsce od 1991 roku mielismy juz:
    >
    > 1991-1992 - bessa
    > 1992-1994 - hossa
    > 1994-1995 - bessa
    > 1995-1997 - hossa
    > 1997-1998 - bessa
    > 1998-2000 - hossa
    > 2000-2002 - bessa
    > 2002-2007 - hossa
    > 2007- - bessa
    >
    > a wiec poczas mojego badania stop zwrotu posluzylem sie spora probka danych.
    >
    > D.

    Pisac prognozy kazdy moze. Inna sprawa to wedlug nich inwestowac.
    Podejrzewam ze ty nie trzymasz sie swoich prognoz gloszonych tu bo w
    przeciwnym wypadku niezle bys wtopil. Przykro mi ale od pol roku zadna z
    twoich prognoz sie nie sprawdzila (w przeciwienstwie do kilku
    wczesniejszych). Oznacza to tylko ni mniej ni wiecej iz przewidywanie
    rynkow wedlug sloneczka i ksiezyczka jest tak samo wiarygodne jak wedlug
    kazdego innego sposobu, wlaczajac w to wrozenie z fusow :).

  • 49. Data: 2009-02-03 17:40:53
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    > Po akcjach Krosna i Swarzedza doskonale widac ile warta jest ta strategia
    > propagowana przez rozne ksiazki i specjalistow.
    >
    > Swarzedz 1991 r. = 1.7 zł, 2009 r. = 0.05 zł
    > Krosno 1991 r. = 0.4 zł, 2009 r. = 0.37 zł.
    >
    > Pomijam inflacje w obu przypadkach, zeby zupelnie nie dobic wyznawcow tej
    > metody.

    kupno tych walorów w 91 roku i sprzedaż na szczycie hossy w 2007 to też
    realizacja strategii buy& hold, ciekawe dlaczego tego nie uwzględnisz?
    Wishful thinking?

  • 50. Data: 2009-02-03 17:45:34
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Fidelio wrote:

> [...]
    >
    > kupno tych walorów w 91 roku i sprzedaż na szczycie hossy w 2007 to też
    > realizacja strategii buy& hold, ciekawe dlaczego tego nie uwzględnisz?

    Oczywiście teraz rozumiem. B&H to kupowanie w dołku i sprzedawanie na
    szczycie. Kupowanie w dołku czyli 'kup' potem 'trzymaj' aż do szczytu.
    Teraz wszystko jasne.