  • 1. Data: 2009-02-02 16:36:23
    Temat: Popyt vs. Podaz
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    Witam,
    Jakis czas temu napisalem sobie wskaznik co liczy odplyw/doplyw gotowki z
    akcji.
    Przecietna wartosc bezwgledna wskaznika to okolo 20-30k, rzadko jest powyzej
    100k. Dzisiejszy wynik to -157k, co z okolo 70% prawdopodobienstwem oznacza
    dalsze spadki. Niekoniecznie od jutra i nawet duze obroty przy wzrostach
    tego nie neguja. Jeszcze jeden taki dzien i biore opcje put.

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2009-02-02 16:39:38
    Temat: Re: Popyt vs. Podaz
    Od: "adi" <a...@t...pl>

    mozesz pokazac ten wskaznik na tle wigu?

  • 3. Data: 2009-02-02 16:40:25
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Gonzo" <g...@n...net> wrote in message news:gm77eh$v17$1@news.onet.pl...
> [...]
    > prawdopodobienstwem oznacza dalsze spadki. Niekoniecznie od jutra i nawet
    > duze obroty przy wzrostach tego nie neguja. Jeszcze jeden taki dzien i

    a mozna znac konstrukcje ?

  • 4. Data: 2009-02-02 16:47:52
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message
    > a mozna znac konstrukcje ?

    Dla kazdej akcji biore zmiane w PLN i mnoze przez wolumen. Calosc sumuje i
    dziele przez ilosc akcji (aby wieksza ilosc akcji na gieldzie nie wplywala
    na wartosc wskaznika).

  • 5. Data: 2009-02-02 16:52:50
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "adi" <a...@t...pl> wrote in message news:gm77kg$vm1$1@news.onet.pl...
    > mozesz pokazac ten wskaznik na tle wigu?

    Probowalem ale niestety pokazuje dziwne rzeczy. Trzeba patrzec albo na
    krotkie okresy (tzn max 1 rok) albo liczyc jakas srednia kroczaca z tego. Ja
    narazie uzywam tego do gry krotkich pilek (kilka dni) na opcjach. Troche do
    przodu, chociaz rzadko zawieram takie transakcje.

    Ps. W Styczniu rok temu pokazywal dwa dni z rzedu po -800k tuz przed
    zjazdem.

  • 6. Data: 2009-02-02 21:02:25
    Od: "mm" <m...@g...pl>

    Przyznam że nie rozumiem:
    - dzielisz przez volemen łączny na sesji czy przez liczbę wyemtiowanych
    akcji
    - skąd taka interepretacja że ujemena wartość to odpływ kasy ?

  • 7. Data: 2009-02-02 23:06:28
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "mm" <m...@g...pl> wrote in message
    > Przyznam że nie rozumiem:
    > - dzielisz przez volemen łączny na sesji czy przez liczbę wyemtiowanych
    dziele przez ilosc notowanych spolek (bo suma dla dwoch spolek bedzie inna
    niz dla 200)

    > - skąd taka interepretacja że ujemena wartość to odpływ kasy ?
    No coz, jesli sprzedajacy wygrywaja (tzn ze sa spadki) to znaczy, ze chca
    bardziej sprzedawac niz kupujacy kupowac. Teraz - jesli wolumen jest duzy a
    zmiana mala to niekoniecznie jest to silny znak na spadki bo bylo tez duzo
    kupujacych. Jesli natomiast wolumen jest maly a spadki duze to oznacza, ze
    nie ma kupujacych a sprzedajacy sa na tyle w desperacji zeby zaakceptowac
    duzo nizsza cene. Podobnie odwrotnie - jesli jest maly wolumen a duze
    wzrosty to oznacza ze nie ma sprzedajacych a kupujacy sa w desperacji i
    chca placic duzo.
    Zdaje sobie sprawe ze to nie jest swiety gral, dlatego dziala tylko czasami.

  • 8. Data: 2009-02-02 23:36:06
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Gonzo" <g...@n...net> wrote in message news:gm7u9s$3et$1@news.onet.pl...

> [...]
    > desperacji i chca placic duzo.
    > Zdaje sobie sprawe ze to nie jest swiety gral, dlatego dziala tylko

    czyli interpretujesz to odwrotnie niz w "książkach" podają....
    im zmiana ceny większa oraz jednoczesnie im mniejszy wolumen tym większa
    siła oddziaływania.
    W ektremalnym wypadku największą siłą wskaźnik wykaże sie przy obrocie jedną
    akcją na dużym spadku.
    Przykładowo : cena spada z 2 groszy na 1 grosz przy obrocie rzędu jednej
    akcji sygnal bedzie silniejszy niż gdyby obróciły sie 2 akcje (?)
    przyznam że nie bardzo się z tym zgadzam ( szególnie z tym oddziaływanie
    zmniejszającego sie wolumenu).

    george

  • 9. Data: 2009-02-03 07:18:45
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

> [...]
    > akcji sygnal bedzie silniejszy niż gdyby obróciły sie 2 akcje (?)
    > przyznam że nie bardzo się z tym zgadzam ( szególnie z tym oddziaływanie

    Nie do konca. Mnoze wolumen przez zmiane, czyli im wiekszy wolumen tym
    mocniejszy sygnal.
    Jednak zmiana 2 pln przy 2 akcjach obrotu ma mniejsze znaczenie niz zmiana 5
    pln przy jednej.

  • 10. Data: 2009-02-03 07:57:04
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Gonzo" <g...@n...net> wrote in message news:gm8r4s$mj1$1@news.onet.pl...

> [...]
    > mocniejszy sygnal.
    > Jednak zmiana 2 pln przy 2 akcjach obrotu ma mniejsze znaczenie niz zmiana

    hmm .. czyli albo opis nie pasuje do wzoru albo wzór do opisu (
    interpretacji).
    Anyway dzieki za wyjaśnienia.

    george