  • 21. Data: 2009-02-03 11:38:16
    Temat: Re: Strategia Buy&Hold
    Od: k...@o...pl

    > Mowisz jak wykladowca: kupic tanio sprzedac drozej - przeciez to takie proste.
    >

    > Twoja zasada to nic innego jak usrednianie strat. Ilosc akcji rosnie, a stan
    > konta i tak spada.
    >

    > Cos co wydawac sie moze zyskowne po przetestowaniu sprowadza rachunek do
    > parteru w ekspresowym tempie, dlatego poprosilem o equity, bo na razie to
    > teoretyzujesz i ludzisz sie, ze masz graala.
    >
    > D.

    Dieter uśrednianie to by było jak bym dokładał kasę. Nie powiesz mi Dieter, że
    te ceny nigdy nie będą wyższe.

  • 22. Data: 2009-02-03 11:47:39
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "dejwidziu" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Gdzieś czytałem zdanie które parafrazuje: jesli inwestor zaczyna sie
    > martwic o cudzy portfel, ile zarobi na nim broker, dom maklerski mija sie
    > z celem inwestora.
    > Jesli strategia daje zadowalająca stope zwrotu jakie znaczenie ma ilośc
    > zawieranych transakcji tym samym ile prowizji zarobi borker?

    Zgadzam się.
    Ale ja odnosiłem się do tego:

    "B&H to mit i haslo reklamowe sprzedawcow funduszy dla
    naganiania plebsu na swoje topowe produkty inwestycyjne."

  • 23. Data: 2009-02-03 11:54:37
    Od: "Dieter" <d...@g...pl>

    Napisalem, ze to haslo reklamowe sprzedawcow, a nie ze stosuja strategie B&H
    w inwestowaniu kasy, bo oni jej nie inwestuja.

    D.

  • 24. Data: 2009-02-03 11:57:20
    Od: "Dieter" <d...@g...pl>

    Widac, ze dawno nie przegladales wykresow gield zagranicznych.

    Pierwsze z brzegu firmy z NYSE i Europy i ich stopa zwrotu za ostatnie 180
    miesiecy (15 lat):

    1. General Electric: +33% (slabo jak na 15 lat)
    2. General Motors: -92%
    3. Boeing: +78% (jest plus ale bez sensacji po uwzglednieniu inflacji przez
    15 lat)
    4. Black Decker +60% (j.w.)
    5. Citi Group -40%
    6. Eastman Kodak: -87%
    7. Freddie Mac: -95%
    8. Fannie Mae: -96%
    9. Good Year: -82%
    10. Harley Davidson: +23%

    Przyklady z Europy:

    1. British Airways: -74%
    2. Paribas: +29%
    3. Capgemini: -15%
    4. Carrefoour: +49%
    5. Peugeot -40%
    6. Societe Generale: +12%

    Owszem, zdarzaja sie takie perelki jak Exon Mobile: +390% czy Apple +900% ale
    zdecydowana wiekszosc akcji w starciu ze strategia b&h polegla.

    D.

  • 25. Data: 2009-02-03 12:04:55
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Dieter" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Widac, ze dawno nie przegladales wykresow gield zagranicznych.
    >
    > Pierwsze z brzegu firmy z NYSE i Europy i ich stopa zwrotu za ostatnie 180
    > miesiecy (15 lat):

    A dlaczego tym razem nie bierzesz pod uwagę okresu od początku notowań?

  • 26. Data: 2009-02-03 12:05:35
    Od: k...@o...pl

> [...]
    >
    > Owszem, zdarzaja sie takie perelki jak Exon Mobile: +390% czy Apple +900% ale
    > zdecydowana wiekszosc akcji w starciu ze strategia b&h polegla.

    Dieter, zaś głupa grasz. Sam jesteś fachowiec od cykli i co prawda nie
    sprawdzałem dokładnie czy zachowałeś cykliczność ale na oko wydaje mi się, że
    nie. Weź przynajmniej porównaj dołek do dołka, górkę do górki, a najlepiej
    dołek do górki a nie górkę do dołka.

  • 27. Data: 2009-02-03 12:43:25
    Od: "Dieter" <d...@g...pl>

    Sam napisales abym zrobil dla ostatnich 15 lat takie zestawienie dla NYSE i
    LSE, bo o takim okresie rozmawialismy. Nie ludz sie, ze jesli rozciagne ten
    okres na 20 czy 25 lat, to bedzie lepiej.

    D.

  • 28. Data: 2009-02-03 12:45:08
    Od: "Dieter" <d...@g...pl>

    Dyskusja dotyczyla okresu 15 lat. Dla 30 lat bedzie podobnie.

    D.

  • 29. Data: 2009-02-03 13:00:55
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

> [...]
    > ten
    > okres na 20 czy 25 lat, to bedzie lepiej.

    No więc zapodaj za 15 lat.
    Ale tym razem 07.1992-07.2007

    Dlaczego nie robiłeś takich obliczeń 2-3 lata temu?
    Mamy bessę, indeksy poleciały po 60-70%, akcje o których wspominasz jeszcze
    bardziej.
    W tej sytuacji łatwo o negatywne przykłady i wybiórczą analizę.

  • 30. Data: 2009-02-03 13:05:22
    Od: "dejwidziu" <d...@w...pl>

    Czy strategia BUY&HOLD rozróznia trendy, hosse besse?
    ======