  • 1. Data: 2009-08-03 17:28:30
    Temat: Sprzedaz + 0 odpowiedzialnosci = BIK
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    BIK za mozliwosc sprawdzenia swojego scoringu zyczy sobie 30 pln. Zadalem
    wiec pytanie zwiazane z ich odpowiedzialnoscia za jakosc...

    Jaki jest zakres odpowiedzialnosci BIK za sprzedaz blednie wyliczonego
    scoringu na podstawie nieprawdziwych danych przetwarzanych przez BIK?

    Dzis otrzymalem odpowiedz...

    "Szanowny Panie,

    W odpowiedzi na Pana zapytanie informuję , iż za prawidłowość danych
    przechowywanych w Biurze Informacji Kredytowej S.A odpowiedzialny jest bank
    .W przypadku gdy Klient banku ma zastrzeżenia odnośnie poprawności danych
    zawartych w zbiorze danych BIK, winien skierować pisemną reklamację
    bezpośrednio do Banku lub SKOK, z którego dane pochodzą.

    BIK nie jest uprawniony do samodzielnego dokonywania zmian w przetwarzanych
    danych. Zmiany dokonywane są wyłącznie na wniosek Banku lub SKOK-u."

    Czyli wynika z tego, ze BIK moze sobie sprzedawac buble bez zadnych
    konsekwencji. Szkoda, ze nie pisza tego wprost...

    MK

  • 2. Data: 2009-08-03 17:31:17
    Temat: Re: Sprzedaz + 0 odpowiedzialnosci = BIK
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Czyli wynika z tego, ze BIK moze sobie sprzedawac buble bez zadnych
    > konsekwencji. Szkoda, ze nie pisza tego wprost...

    nie piszą tego wprost bo to jest logiczny wniosek a poza tym po co mają
    pisac skoro mogą zarobic jesli ktos jest nierozgarnięty? ;)

  • 3. Data: 2009-08-03 17:45:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:

    > Czyli wynika z tego, ze BIK moze sobie sprzedawac buble bez zadnych
    > konsekwencji. Szkoda, ze nie pisza tego wprost...

    BIK to w zasadzie platforma sprzętowa dla danych banku. I nic po za tym.
    To tak jakbyś własnego komputera pytał czy odpowiada za błędy, które ty
    zrobisz wpisując dane do komputera.

  • 4. Data: 2009-08-03 17:54:49
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > BIK to w zasadzie platforma sprzętowa dla danych banku. I nic po za tym.
    > To tak jakbyś własnego komputera pytał czy odpowiada za błędy, które ty
    > zrobisz wpisując dane do komputera.

    Sugerujesz, ze jak zatrudnie (nie na umowe o prace) ludzi do wpisania danych
    i na podstawie tych danych zrobie analize, ktorej wyniki beda bzdura to nie
    ponosze odpowiedzialnosci wobec swojego klienta? Moge odeslac go do tych co
    wpisywali dane?
    Ciekawe...

    MK

  • 5. Data: 2009-08-03 18:05:21
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]

    > danych i na podstawie tych danych zrobie analize, ktorej wyniki beda
    > bzdura to nie ponosze odpowiedzialnosci wobec swojego klienta? Moge

    On sugeruje, że dane do systemu wprowadzają banki i one są
    odpowiedzialne za ich treść.
    BIK nie wprowadza danych do systemu, on nimi zarządza i je opracowuje
    (przetwarza).

  • 6. Data: 2009-08-03 18:05:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:
> [...]
    > danych i na podstawie tych danych zrobie analize, ktorej wyniki beda
    > bzdura to nie ponosze odpowiedzialnosci wobec swojego klienta? Moge

    Sugeruję, że jak weźmiesz dane z banku i na ich podstawie zrobisz
    analizę,a potem się okaże, że dane są bzdurne, to musisz być samobójcą,
    żeby w umowie nie zawrzeć klauzuli, że nie odpowiadasz za jakość
    dostarczonych danych.

  • 7. Data: 2009-08-03 18:06:13
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Sie, 19:54, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > ponosze odpowiedzialnosci wobec swojego klienta? Moge odeslac go do tych co

    Moze ciekawe ale analogia zla.

    Bank = pracodawca
    BIK = najemny analityk

    Bank daje do BIK dane i zleca mu analizy, wynik jest dostepny dla
    Ciebie i dla banku.

    BIK odpowiada za prawidlowosc analizy ale nie za prawidlowosc danych
    wejsciowych. Za dane wejsciowe odpowiada bank.

  • 8. Data: 2009-08-03 18:11:40
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > analizę,a potem się okaże, że dane są bzdurne, to musisz być samobójcą,
    > żeby w umowie nie zawrzeć klauzuli, że nie odpowiadasz za jakość

    Zaraz, zaraz... ja jestem konsumentem... umowy negocjowac nie moge, wiec
    mozna uznac 'umowe' z BIK za wzorzec, tak? W takim razie trzeba zadac
    pytanie UOKiK czy klauzula zwalniajaca z odpowiedzialnosci za jakosc
    produktu nie powinna zostac uznana za abuzywna :).

    MK

  • 9. Data: 2009-08-03 18:16:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:
> [...]
    > pytanie UOKiK czy klauzula zwalniajaca z odpowiedzialnosci za jakosc
    > produktu nie powinna zostac uznana za abuzywna :).

    tępy jesteś i tyle.

  • 10. Data: 2009-08-03 18:17:15
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Bank daje do BIK dane i zleca mu analizy, wynik jest dostepny dla
    > Ciebie i dla banku.

    I tu sie mylisz. BIK wykonuje scoring na zlecenie, jesli ja poprosze o ocene
    to bedzie moje zlecenie. BIK nie bardzo moze sie zwolnic z odpowiedzialnosci
    za jakosc wobec konsumenta. A moze sie myle?

    > BIK odpowiada za prawidlowosc analizy ale nie za prawidlowosc danych
    > wejsciowych. Za dane wejsciowe odpowiada bank.

    Odpowiada za produkt, a produktem sie scoring, a nie wzor matematyczny, bo
    tego BIK mi nie sprzedaje. Generalnie ciekawe jest, ze mona kupic produkt,
    ktorego nawet nie da sie zweryfikowac. Rownie dobrze moga podawac losowe
    liczby z przedzialu 192 - 631 punktow.

    MK