  • 1. Data: 2009-08-03 18:43:50
    Temat: Polbank - program oszczędzania Cumulus?
    Od: "Sinus" <s...@N...gazeta.pl>

    Dzwoniła dziś do mnie panienka z Polbanku próbując sprzedać jakiś program
    aktywnego oszczędzania Cumulus (Kumulus?). Ktoś coś o tym słyszał? Na ich www
    cisza o tym, panienka mówi że to dla wyjątkowych klientów tylko (jasne...).

    Chodzi o comiesięczne odkładanie kwoty 100zł lub wyższej która by była
    ściągana z KK (jako operacja bezgotówkowa). Chciałem jakiś regulamin tego to
    panienka nie była w stanie mi go wysłać.

    --
    Sinus

  • 2. Data: 2009-08-03 18:48:54
    Temat: Re: Polbank - program oszczędzania Cumulus?
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    Wygooglałem że to Kumulatus :)

    Ale szczegółów nigdzie nie ma. Na jakimś forum przeczytałem że warunki można
    poznać... po podpisaniu umowy! Śmiech na sali!

    --
    Sinus

  • 3. Data: 2009-08-03 18:48:57
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > ściągana z KK (jako operacja bezgotówkowa). Chciałem jakiś regulamin tego to
    > panienka nie była w stanie mi go wysłać.

    Do mnie też kiedyś w tej sprawie dzwonili. Regulamin można poznać JUZ po
    podpisaniu umowy..wczesniej nie ma takiej mozliwosci ;-(
    Skoro tak to nie wnikając w szczegóły zrezygnowałem, przecież nie będę
    kupował kota w worku!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-08-03 18:57:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Sinus" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > ściągana z KK (jako operacja bezgotówkowa). Chciałem jakiś regulamin tego
    > panienka nie była w stanie mi go wysłać.

    Produkt AEGON. Jesli potraktowac to jako produkt inwestycyjny to ta sprzedaz
    prowadzona jest niezgodnie z MIFID. Nasz KNFchyba jeszcze nie dojrzal do
    zajecia sie zgodnoscia spredazy z MIFID...

    MK

  • 5. Data: 2009-08-03 19:06:13
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Sie, 20:57, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > prowadzona jest niezgodnie z MIFID. Nasz KNFchyba jeszcze nie dojrzal do
    > zajecia sie zgodnoscia spredazy z MIFID...

    Ojej a moze po prostu w Polsce MIFID nie obowiazuje? :)

  • 6. Data: 2009-08-03 19:07:19
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Sie, 20:57, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > prowadzona jest niezgodnie z MIFID. Nasz KNFchyba jeszcze nie dojrzal do
    > zajecia sie zgodnoscia spredazy z MIFID...

    A moze po prostu nie jest to problem KNF ale tego, ze w Polsce MIFID
    nie obowiazuje? :)

  • 7. Data: 2009-08-03 19:15:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    s.googlegroups.com...

    > Ojej a moze po prostu w Polsce MIFID nie obowiazuje? :)

    Z tego co pamietam to dyrektywy moga byc stosowane wprost przez obywateli, o
    ile panstwo nie wywiaze sie ze swojego obowiazku dostosowania stanu prawnego
    :). Ale w tym przypadku nie ma to zastosowania, bo nie tak dawno temu MF
    wydalo ostatnie przepisy wykonawcze :).

    MK

  • 8. Data: 2009-08-03 19:28:14
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Sie, 21:15, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > :). Ale w tym przypadku nie ma to zastosowania, bo nie tak dawno temu MF

    Pleciesz wasci az szkoda czytac.

    MF nie wydalo "ostatnich przepisow wykonawczych" bo w stosunku do
    bankow MIFID w tym kraju nie obowiazuje.

    Obowiazuje czesciowo [np. posrednikow finansowych]. Ustawa o obrocie
    instrumentami - glowny akt wprowadzajacy MIFID byl przedmiotem
    zainteresowania Trybunalu Konstytucyjnego w lipcu br.

    Ustawa jeszcze nie zostala opublikowana w Dzienniku Ustaw. Dodatkowo
    przedstawione przez MF PROJEKTY aktow wykonwczych do tej ustawy
    przeiwduja 3 i 6 miesiecy okresu dostosowawczego.

    MIFID w 100% bedzie u nas implementowany wiec od pcozatku 2010.

  • 9. Data: 2009-08-03 19:44:43
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    c.googlegroups.com...

    > MF nie wydalo "ostatnich przepisow wykonawczych" bo w stosunku do
    > bankow MIFID w tym kraju nie obowiazuje.

    Znaczy, ze banki nie sa posrednikami?

    MK

  • 10. Data: 2009-08-03 19:52:41
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Sie, 21:44, "MK" <m...@i...pl> wrote:
    > "BK" <b...@g...com> wrote in message

    c.googlegroups.com...

    > Znaczy, ze banki nie sa posrednikami?
    >
    > MK

    Bywaja ale co to ma do rzeczy? ;-) ;-)

    W przepisach posrednik to posrednik, a bank to bank. Prowadzenie przez
    bank posrednictwa nie czyni z niego podmiotu "posrdenik" bo z
    definicji banku wynika, ze jest to m.in. posrednik. Tak samo biuro
    maklerskie jest posrednikiem ale to nie czyni go w swietle przepisow
    posrednikiem... Nawet nie jest to takie skomplikowane jakby sie moglo
    wydawac ;-)

    Odwracanie kota ogonem z Twojej strony nic nie zmieni. Ustawa o
    obrocie instrumentami fiansowymi jeszcze nie obowiazuje, nie ma tez
    aktow wykonawczych MIFID w tym kraju nie zostal implementowany i juz.
    Wiekszosc podmiotow (w tym banki czy biura maklerskie) dzialajacych na
    rynku zmierzy sie z ta tematyka w praktyce za kilka miesiecy.