  • 1. Data: 2009-08-03 16:15:49
    Temat: Millennium, Konto Oszczędnościowei i odsetki
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl>

    Hej,

    Millenium dopisało mi za lipiec 3.15 PLN odsetek na Koncie Oszczędnościowym,
    a moja tabelka w Excellu mowi, że powinno być 4,62 PLN.

    Zanim popełnie jakąś zbrodnię chaiałbym z Wami wyjaśnić jedną kwestię. Duża
    kwota wpłynęła 31 lipca i powinna ona wygenerować 1.58 PLN odsetek brutto.
    Wygląda na to, że właśnie ta kwota odsetek nie została doliczona.

    I pytanie zasadnicze: doliczą w sierpniu czy też milenium znika 31 dzień
    lipca i miesiąc ten ma tylko dni 30 ?

    W.

  • 2. Data: 2009-08-03 21:25:50
    Temat: Re: Millennium, Konto Oszczędnościowei i odsetki
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wielebny" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zanim popełnie jakąś zbrodnię chaiałbym z Wami wyjaśnić jedną kwestię.
    > Duża kwota wpłynęła 31 lipca i powinna ona wygenerować 1.58 PLN odsetek

    Znaczy od 31 lipca do 31 lipca Twoim zdaniem minął 1 dzień, więc chcesz za
    niego odsetki? ;-)

  • 3. Data: 2009-08-03 21:29:24
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl>

    > Użytkownik "Wielebny" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Znaczy od 31 lipca do 31 lipca Twoim zdaniem minął 1 dzień, więc chcesz za
    > niego odsetki? ;-)

    Od 31 lipca do 1 sierpnia minął jeden dzień i za niego chciałbym
    odseteczki...

    W.

  • 4. Data: 2009-08-03 21:32:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Od 31 lipca do 1 sierpnia minął jeden dzień i za niego chciałbym
    > odseteczki...

    Dostaniesz.
    W sierpniu.

  • 5. Data: 2009-08-03 22:24:55
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl>

    > Dostaniesz.
    > W sierpniu.

    Zawsze mi się wydawało, że sierpień się zaczyna 1 sierpnia, a tu widzę, że
    jednak 31 lipca.

    Całe życie się człowiek uczy :)

    W.

  • 6. Data: 2009-08-04 06:33:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 04.08.09 00:24, Wielebny pisze:
    > U?ytkownik "Cavallino"<c...@k...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Zawsze mi sie wydawa?o, ?e sierpien sie zaczyna 1 sierpnia, a tu widze, ?e
    > jednak 31 lipca.
    >
    > Ca?e ?ycie sie cz?owiek uczy :)

    Powinieneś sobie zadać inne pytanie - kiedy kończy się lipiec?
    31 lipca czy 1 sierpnia?
    :P

    --
    Pete

  • 7. Data: 2009-08-04 07:27:49
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-08-04 00:24, Wielebny wrote:

    > Zawsze mi sie wydawa?o, ?e sierpien sie zaczyna 1 sierpnia, a tu widze, ?e
    > jednak 31 lipca.
    >
    > Ca?e ?ycie sie cz?owiek uczy :)

    Najprościej:
    - odsetki nalicza się za *okres*;
    - okres zaczyna się jednego dnia i kończy *innego*;
    - naliczone odsetki dopisuje się w dniu naliczenia;
    - jeżeli wpłata wpłynęła 31.07, to *pierwszy* okres, za jaki
    *mogłyby* zostać naliczone odsetki, kończy się 01.08 (NB. aby
    odsetki faktycznie zostały dopisane musiałyby być naliczane codziennie).

    Ogólnie: Odsetki pojawiają się zawsze przy najbliższym dopisywaniu
    *po* dacie wpłaty; najlepiej okres ustalać licząc ile razy kwota
    była na rachunku o godzinie 24.

    witrak()

  • 8. Data: 2009-08-04 07:30:09
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > Zawsze mi się wydawało, że sierpień się zaczyna 1 sierpnia, a tu widzę, że
    > jednak 31 lipca.
    >
    > Całe życie się człowiek uczy :)

    Mille ma tak popieprzony system naliczania odsetek, że szkoda gadać.

    Np. w przypadku odsetek na KK dopisywane one są w ostatnim dniu miesiąca,
    ale naliczane są jakby nieco do przodu, zazwyczaj do pierwszego lub drugiego
    dnia kolejnego miesiąca.

    W ten sposób jeśli spłaca się kartę pierwszego albo drugiego dnia miesiąca
    (rekord był w listopadzie 2008 aż trzy dni listopada zostały zaliczone do
    października) zazwyczaj i tak zapłaci się za te dni odsetki. O ile
    zadłużenie nie zostanie spłacone wszystko przebiega prawidłowo, tzn. w
    kolejnym cyklu rozliczeniowym odsetki naliczane są od tego dnia miesiąca,
    który nie został zaliczony do miesiąca poprzedniego. Jednakże w przypadku
    spłaty karty Mille samo odsetek za te sporne dni nie odda, konieczna jest
    reklamacja.

  • 9. Data: 2009-08-04 07:43:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zawsze mi się wydawało, że sierpień się zaczyna 1 sierpnia

    I dobrze Ci się wydawało.
    Jako że dzień mija 1 sierpnia, to odsetki za ten dzień dostaniesz w
    sierpniu.

  • 10. Data: 2009-08-04 14:24:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 04.08.09 09:43, Cavallino pisze:

    > I dobrze Ci się wydawało.
    > Jako że dzień mija 1 sierpnia, to odsetki za ten dzień dostaniesz w
    > sierpniu.

    Nie, nie i nie.
    Saldo obliczane jest na koniec dnia ksiegowego. Jesli 31 lipca wplywa
    kwota n PLN, to na koniec 31 lipca saldo wynosi n PLN.
    I od tej kwoty bank jest zobowiazany policzyc (i ew. skapitalizowac)
    odsetki.

    IMO, Mille powinno w ww. opisanym przypadku pokazac te odsetki juz w
    dniu 1 sierpnia.

    --
    Pete