  • 1. Data: 2009-08-03 13:43:16
    Temat: Płatność kartą w sezonie na Wybrzeżu
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    Spędziłem sobie tydzień w Jastarni, Jastrzębiej Górze i okolicach.
    Okazało się, że, poza nielicznymi wyjątkami, karta kredytowa jest tam
    tylez nieznana co bezużyteczna. Czy miejscowi nie chcą zarabiać, czy
    też są tak chciwi, że pomimo napompowanych niczym ostatnio WIG-20 cen,
    szkoda im tych paru groszy na prowizję ? Przecież wiadomo, że gość z
    kartą wyda więcej niż z gotówką, zwłaszcza tą pobraną z kredytu
    odawialnego. Czy w Polsce to tylko europejskie mają być ceny ?

    Ale nic nie przebije autostrady A1 i płatności kartą. Na witrynie
    dopuszczają płatność, a w rzeczywistości podobno w wybranych bramkach.
    Tłumaczenie pracownika: tam w górze była informacja, on terminala nie
    ma. Jadąc w tłumie samochodów, masz się oglądac "do góry", czy możesz
    zapłącić kartą, jak by to w XXI wieku nie było oczywiste. Całe
    szczęście, że miałem gotówkę. Syf.

    Wszystkich jadących A1 na południe ostrzegał, że jeśli w miejscowości
    Nowe Marzy chcą zapąłcić kartą, niech się kierują na pierwsze trzy
    bramki z prawej strony. P

  • 2. Data: 2009-08-03 14:09:25
    Temat: Re: Płatność kartą w sezonie na Wybrzeżu
    Od: "RK" <b...@o...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    *************************************
    Spędziłem 2 tygodnie na Gotlandii. Okazało się, że poza nielicznymi
    wyjatkami karta kredytowa jest tam tyleż nieznana co bezużyteczna. Ceny są
    tam 3 do 4 razy wyższe jak w Polsce. Czy miejscowi ... itd, itd. Czy swoją
    teorię, że gość z kartą wyda w miejscowości wczasowej więcej niz gość z
    gotówką opierasz na jakichś wiarygodnych badaniach czy tylko tak Ci się
    wydaje?

  • 3. Data: 2009-08-03 14:14:43
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "RK" news:h56rkv$m5t$1@nemesis.news.neostrada.pl

> [...]
    gość z
    > gotówką opierasz na jakichś wiarygodnych badaniach czy tylko tak Ci się

    Może kolega to taki typ człowieka, który jak idzie do sklepu po chlebuś i
    bółki i wie, że może płacić plastikiem od 10 zł to do tego chlebusia i
    bułeczek dobierze jeszcze pare pierdółek aby tylko móc zapłacić kartą :)

  • 4. Data: 2009-08-03 14:17:43
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "szczurwa"
    .googlegroups.com

    [ciach - odnośnie autostrad]

    Na imitacji autostrady Krakau - Kattowitz (A4) jest to samo. Nie we
    wszystkich bramkach mają terminal.

  • 5. Data: 2009-08-03 14:20:45
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Valdi.Pavlack" news:h56qef$dc2$1@news.interia.pl

    > po chlebuś i "bółki"

    Valdi przeprasza za błąd ortograficzny - karygodny błąd ortograficzny :)

  • 6. Data: 2009-08-03 14:41:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-03, RK <b...@o...pl> wrote:

    [...]

    > teorię, że gość z kartą wyda w miejscowości wczasowej więcej niz gość z
    > gotówką opierasz na jakichś wiarygodnych badaniach czy tylko tak Ci się
    > wydaje?

    Gość z kartą wyda więcej niż gość z gotówką i to nie tylko w miejscowości
    wczasowej. Badań było już trochę i wiele tego było publikowane
    w internecie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2009-08-03 15:12:34
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 3 Sie, 16:14, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

    > Może kolega to taki typ człowieka, który jak idzie do sklepu po chlebuś i
    > bółki i wie, że może płacić plastikiem od 10 zł to do tego chlebusia i
    > bułeczek dobierze jeszcze pare pierdółek aby tylko móc zapłacić kartą :)

    Zapewniam Cię, Valdi, że ktoś z żoną i dzieckiem na wakacjach nie
    chodzi do sklepu tylko po chlebuś..;-) Wqrwiało mnie, że płacąc niemal
    co dzień 60-70 PLN za same wędzone ryby musiałem robić to gotówką.
    Przecież na tym towarze marżę mają jak cholera.

  • 8. Data: 2009-08-03 15:14:50
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 3 Sie, 16:09, "RK" <b...@o...pl> wrote:

> [...]
    > teorię, że gość z kartą wyda w miejscowości wczasowej więcej niz gość z
    > gotówką opierasz na jakichś wiarygodnych badaniach czy tylko tak Ci się

    Pomimo wielokrotnych wizyt w Szwecji nie zauważyłem, żeby ceny były
    wyższe 3-4 razy niż w Polsce. Przynajmniej na stacjach benzynowych,
    sklepach spożywczych, fast-foodach itp.
    Natomiast zarobki - jak najbardziej !

    W kwestii badań wyręczył mnie Wojtek.

  • 9. Data: 2009-08-03 15:17:27
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

> [...]
    > bółki i wie, że może płacić plastikiem od 10 zł to do tego chlebusia i
    > bułeczek dobierze jeszcze pare pierdółek aby tylko móc zapłacić kartą :)

    Choćby dlatego, że płacąc gotówką może wydawać ostrożnie bo zostało
    ileś tam i trzeba będzie znów szukać bankomatu.

  • 10. Data: 2009-08-03 15:18:46
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "szczurwa"
    c.googlegroups.com

    > Zapewniam Cię, Valdi, że ktoś z żoną i dzieckiem na wakacjach nie
    > chodzi do sklepu tylko po chlebuś..;-)

    Ja Cię rozumiem :) Po prostu mój post to był taki śmiech przez łzy, jak
    patrzę na ten kartowy rynek w PL i to jak on wygląda.

    > Wqrwiało mnie, że płacąc niemal
    > co dzień 60-70 PLN za same wędzone ryby musiałem robić to gotówką.

    Znam ten ból. Siedząc nad polskim morzem odniosłem dziwne wrażenie, że ci z
    nad wody są bardziej chytrzy na kasę niż ci z gór :)

    > Przecież na tym towarze marżę mają jak cholera.

    Strzelam, że z kilkadziesiąt %... W końcu do smażalni nie zamawiają 2 - 3
    rybek.
    Ja znalazłem (częściowe) rozwiązanie tego problemu - kupowałem rybke
    bezpośrednio u rybaków a potem przyrządzałem ją na grillu :) Trochę jest
    przy tym "pierdzielenia" bo rybę trzeba odpowiednio przygotować itp. ale ten
    smak hmmm :)