  • 1. Data: 2005-12-02 15:00:01
    Temat: Spóźniłem się z rezygnację z VE w lukasie, ale ...
    Od: prz3c1nak <m...@w...pl>

    Witam Grupowiczów!

    Mam taki problem. Dziś pomyślałem że od stycznia nie bede potrzebował
    ekonta pro w lukasie i zorientowałem się że mam kartę VE której termin
    ważności upływa 12/05. Na infolinii powiedziano mi, że jest za późno na
    rezygnacje z wydania nowej, bo zgodnie z regulaminem trzeba to zrobić
    nie później niż na 30 przed upływem tego terminu wygaśnięcia starej VE.
    Zadałem sobie trud i znalazłem ten regulamin, a w nim następujący paragraf:

    "
    1. Okres ważności karty wynosi 2 lata i kończy się w ostatnim dniu miesiąca
    uwidocznionego na jej awersie.
    2. Karta jest automatycznie wznawiana po upływie okresu ważności, za
    wyjątkiem
    kart, o których mowa w ust. 3.
    3. Bank nie wznowi karty, jeżeli:
    1) Posiadacz / Użytkownik karty zrezygnował ze wznowienia karty,
    zgłaszając ten fakt najpóźniej na 30 dni przed upływem okresu
    ważności karty w najbliższej placówce Banku, LUKASlinii lub
    listem poleconym wysłanym na podany przez Bank adres (decyduje
    data wpływu listu do Banku), przy czym w przypadku Pełnomocnika
    do karty rezygnację składa Posiadacz lub
    2) Posiadacz / Użytkownik karty nie korzystał z karty w okresie
    ostatnich 6 miesięcy przed ostatecznym terminem rezygnacji ze
    wznowienia karty; za korzystanie z karty uważa się wykonywanie
    transakcji lub dokonywanie innych czynności udostępnianych przez
    bankomaty BZ WBK24 lub
    3) Posiadacz wypowiedział Umowę o kartę.
    4. Niezachowanie terminu wskazanego w ust. 3 pkt 1 powoduje automatyczne
    wznowienie karty oraz obciążenie rachunku opłatą zgodnie z Tabelą opłat
    i prowizji.
    "

    Interesujące są - ustęp 3 - punkty 1 i 3 oraz ustęp 4. Zgodnie z punktem
    3 ustępu 3 mogę po prostu wypowiedzieć umowę o kartę i załatwić w ten
    sposób sprawę. Zabezpieczeniem miał być ustęp 4, ale nie napisano w nim
    czego dot. niezachowanie terminu - mam na mysli to że pkt 1 mówi tylko o
    rezygnacji (wiec niedotrzymanie terminu może dotyczyć tylko jej), a z
    tego co rozumiem to ma się to nijak do wypowiedzenia umowy o kartę.

    Wywód był długi, ale chciałbym poznać opinie grupowiczów czy można
    Waszym zdaniem wymusić na Lukasie zaniechanie pobrania opłaty za wydanie
    karty wypowiadając umowę. No i czy nie będzie to trwało tygodniami
    (reklamacje, odpowiedzi na nie itd.).

    Pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2005-12-02 16:35:53
    Temat: Re: Spóźniłem się z rezygnację z VE w lukasie, ale ...
    Od: ".kolina" <a...@s...com>

    > Mam taki problem. Dziś pomyślałem że od stycznia nie bede potrzebował

    Bez sensu...
    To bardzo dobra karta jest.

    jk

  • 3. Data: 2005-12-02 16:42:55
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@s...com> napisal(a):

    > Bez sensu...
    > To bardzo dobra karta jest.

    No co ty, przecież to nie jest NIEMIECKI BANK.
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 4. Data: 2005-12-02 16:45:52
    Od: "inżynier Nowak" <n...@N...gazeta.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

    > No co ty, przecież to nie jest NIEMIECKI BANK.

    Ale ma siedzibę w BRESLAU!

  • 5. Data: 2005-12-02 18:39:36
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    prz3c1nak wrote:
> [...]
    > rezygnacji (wiec niedotrzymanie terminu może dotyczyć tylko jej), a z
    > tego co rozumiem to ma się to nijak do wypowiedzenia umowy o kartę.

    wypowiedziec mozesz w kazdym momencie, ale to nijak sie ma do oplaty
    za wznowienie ktore nastepuje zgodnie z ust.3 pkt. 1

  • 6. Data: 2005-12-02 20:45:13
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "prz3c1nak" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ekonta pro w lukasie i zorientowałem się że mam kartę VE której termin
    > ważności upływa 12/05. Na infolinii powiedziano mi, że jest za późno na

    Zamknij konto , wczesniej karty nie odbieraj. jak zamkniesz konto to juz nie
    pobiora oplaty za karte. jak pamietam to oplata obciazaja rachunek w
    momencie odbioru karty.

  • 7. Data: 2005-12-02 20:58:14
    Od: "XYZ" <x...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie
    > pobiora oplaty za karte. jak pamietam to oplata obciazaja rachunek w

    Witam,

    Poprostu dales ciala. Wg regulaminu musisz zaplacic. To ze konto Ci nie
    potrzebne to juz inna sprawa.
    Dla banku niema ze ty dyktujesz warunki - tak chyba nigdzie niema a jak jest
    to wplacasz do banku gruba kase.

    Wg mnie poplynoles oplate roczna :)

  • 8. Data: 2005-12-04 20:16:26
    Od: "DJ" <b...@p...pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Wg mnie poplynoles oplate roczna :)

    Czyli jest w plecy całe 10 zeta. Straszne ;-)

    Pozdr
    DJ

  • 9. Data: 2005-12-05 08:23:37
    Od: prz3c1nak <m...@w...pl>

    Witam ponownie

    Obawiam się że żaden z grupowiczów nie doczytał mojego posta do końca
    ... Ja dla odmiany ten regulamin przeczytałem :) Ustęp czwarty odnosi
    się do pkt 1. ustępu 3. i mówi o niezachowaniu terminu przy rezygnacji
    ze wznowienia karty. Lukas nie doprecyzował regulaminu i nie ma tam mowy
    o tym że opłata zostanie ściągnięta, jeśli wypowiem umowę o kartę (umowa
    o kartę to co innego niż jej wznowienie - odnosi się do wszystkich usług
    karcianych Lukasa) ... Także według tego dokumentu powinienem być na
    prawie jeśli wypowiem umowę (o kartę), choć to że walka o te 10 zł
    byłaby pewnie długa (bo jak znam życie to system opłatę pociągnie
    automatem) to już całkiem inna sprawa ...

    Pozdrawiam Grupowiczów