    From: prz3c1nak <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Spóźniłem się z rezygnację z VE w lukasie, ale ...
    Date: Fri, 02 Dec 2005 16:00:01 +0100

    Witam Grupowiczów!

    Mam taki problem. Dziś pomyślałem że od stycznia nie bede potrzebował
    ekonta pro w lukasie i zorientowałem się że mam kartę VE której termin
    ważności upływa 12/05. Na infolinii powiedziano mi, że jest za późno na
    rezygnacje z wydania nowej, bo zgodnie z regulaminem trzeba to zrobić
    nie później niż na 30 przed upływem tego terminu wygaśnięcia starej VE.
    Zadałem sobie trud i znalazłem ten regulamin, a w nim następujący paragraf:

    "
    1. Okres ważności karty wynosi 2 lata i kończy się w ostatnim dniu miesiąca
    uwidocznionego na jej awersie.
    2. Karta jest automatycznie wznawiana po upływie okresu ważności, za
    wyjątkiem
    kart, o których mowa w ust. 3.
    3. Bank nie wznowi karty, jeżeli:
    1) Posiadacz / Użytkownik karty zrezygnował ze wznowienia karty,
    zgłaszając ten fakt najpóźniej na 30 dni przed upływem okresu
    ważności karty w najbliższej placówce Banku, LUKASlinii lub
    listem poleconym wysłanym na podany przez Bank adres (decyduje
    data wpływu listu do Banku), przy czym w przypadku Pełnomocnika
    do karty rezygnację składa Posiadacz lub
    2) Posiadacz / Użytkownik karty nie korzystał z karty w okresie
    ostatnich 6 miesięcy przed ostatecznym terminem rezygnacji ze
    wznowienia karty; za korzystanie z karty uważa się wykonywanie
    transakcji lub dokonywanie innych czynności udostępnianych przez
    bankomaty BZ WBK24 lub
    3) Posiadacz wypowiedział Umowę o kartę.
    4. Niezachowanie terminu wskazanego w ust. 3 pkt 1 powoduje automatyczne
    wznowienie karty oraz obciążenie rachunku opłatą zgodnie z Tabelą opłat
    i prowizji.
    "

    Interesujące są - ustęp 3 - punkty 1 i 3 oraz ustęp 4. Zgodnie z punktem
    3 ustępu 3 mogę po prostu wypowiedzieć umowę o kartę i załatwić w ten
    sposób sprawę. Zabezpieczeniem miał być ustęp 4, ale nie napisano w nim
    czego dot. niezachowanie terminu - mam na mysli to że pkt 1 mówi tylko o
    rezygnacji (wiec niedotrzymanie terminu może dotyczyć tylko jej), a z
    tego co rozumiem to ma się to nijak do wypowiedzenia umowy o kartę.

    Wywód był długi, ale chciałbym poznać opinie grupowiczów czy można
    Waszym zdaniem wymusić na Lukasie zaniechanie pobrania opłaty za wydanie
    karty wypowiadając umowę. No i czy nie będzie to trwało tygodniami
    (reklamacje, odpowiedzi na nie itd.).

    Pozdrawiam
    M.