  • 1. Data: 2005-12-02 10:25:46
    Temat: reklamacja transakcji karta
    Od: "MaLeK" <b...@p...pl>

    witam
    6 tygodni temu wyplacalem karta z inteligo pieniadze z bankomatu PKO S.A .
    Niestety pieniazki tak nieszczesliwie wyszly ze udalo mi sie wyjac tylko ich
    niewielka czesc :( i od tego zaczela sie historia. PKO S.A stwierdzilo ze
    musza dostac pismo od banku wlasciciela kart ( inteligo ) Zadzwonilem tam ,
    wypisalem druk reklamacji , wyslalem , urocza pani w infolini powiedziala ze
    niestety to moze trwac 30 dni ( przyznam ze niebardzo rozumialem czemu tak
    dlugo ) i trzeba czekac.Jednak 30 dni to nic , Teraz juz minelo 6 tygodni a
    oni przesuneli mi blokade na koncie o kolejny miesiac. Pani na infolini
    powiedziala ze w przepisy mowia ze maja 30 dni , ale w niektorych wypadkach
    moze sie to przedluzyc i przepisy nie okreslaja terminu. Powiedziala rowniez
    ze inteligo czeka na odpowiedz z pko s.a a na pytanie ile czasu ma pko s.a
    na odpowiedz nie chciala odpowiedziec.
    Moje pytanie brzmi : czy to normalne ze tak blacha sprawa ktora mozna
    sprawdzic od reki moze sie ciagnac miesiacami i nie moge sie dostac do
    swoich pieniedzy ?
    Czy mozna gdzies sie poskarzyc i spowodowac przyspieszenie calej akcji ?
    Dziekuje za pomoc

    --

    MaLeK

  • 2. Data: 2005-12-02 11:00:57
    Temat: Re: reklamacja transakcji karta
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

> [...]
    > terminu. Powiedziala rowniez ze inteligo czeka na odpowiedz z pko s.a a na
    > pytanie ile czasu ma pko s.a na odpowiedz nie chciala odpowiedziec.

    Regulamin;
    § 84 (ten dotyczy tylko kart -przyp)
    3. Reklamacja rozpatrywana jest w ciągu 30 dni od daty jej otrzymania w
    formie pisemnej.
    4. Termin, o którym mowa w ust. 3 może ulec przedłużeniu, jeżeli
    rozpatrzenie reklamacji wymaga uzyskania dokumentów lub informacji od
    podmiotów trzecich w szczególności od instytucji zajmujących się
    rozliczaniem transakcji wykonywanych przy użyciu Karty.

    Ustawa o Elektronicznych Instrumentach Płatniczych;
    Art. 12.
    Agent rozliczeniowy rozpatruje reklamacje dotyczące operacji kwestionowanych
    przez wydawcę w sposób i terminach określonych w umowie, o której mowa w
    art. 8 ust. 1 (tu o umowie między agentem a akceptantem -przyp), z tym że w
    przypadku operacji dokonanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    rozpatrywanie reklamacji przez agenta rozliczeniowego nie może trwać dłużej
    niż 90 dni.

    > Moje pytanie brzmi : czy to normalne ze tak blacha sprawa ktora mozna
    > sprawdzic od reki moze sie ciagnac miesiacami i nie moge sie dostac do
    > swoich pieniedzy ?

    Od ręki raczej nie, ale powinna być załatwiona w regulaminowym czasie 30
    dni, bo IMHO dla Inteligo inny oddział PKO BP nie jest podmiotem trzecim.
    Gdybym się mylił to dopiero przeciąganie powyżej 90 dni można nazwać grą na
    zwłokę.

    > Czy mozna gdzies sie poskarzyc i spowodowac przyspieszenie calej akcji ?

    Może http://www.zbp.pl/site.php?s=ZjA0YjhiNTkwODU4 ale nie dla poskarżenia
    się, lecz tylko dla wyegzekwowania swoich praw.

    Pozdr.
    K.K.

    Ps. Pamiętaj - to regulamin i umowa jest tu istotna a nie swoje widzi mi się
    ;-)

  • 3. Data: 2005-12-02 11:10:25
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "K.K." <e...@d...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Od ręki raczej nie, ale powinna być załatwiona w regulaminowym czasie 30
    > dni, bo IMHO dla Inteligo inny oddział PKO BP nie jest podmiotem trzecim.

    Jesli przedpiszca mowil o Pekao SA (skrot PKO SA, nie mylic z PKO BP SA) to
    jest to "podmiot trzeci".

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2005-12-02 11:10:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "K.K." <e...@d...wytnij.pl> writes:

    > 30 dni, bo IMHO dla Inteligo inny oddział PKO BP nie jest podmiotem
    > trzecim. Gdybym się mylił to dopiero przeciąganie powyżej 90 dni można
    > nazwać grą na zwłokę.

    Przepisca mial na mysli Pekao SA.

    MJ

  • 5. Data: 2005-12-05 08:10:28
    Od: m...@p...pl (McMac)

    To czemu tego nie napisał? :-)

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 6. Data: 2005-12-05 17:32:08
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "McMac" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > To czemu tego nie napisał? :-)

    Uzyl PRAWIDLOWEGO skrotu nazwy tego banku, wiec ehemmm... napisal.
    To czytajacy nieprawidlowo zinterpretowal.

    --
    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2005-12-06 14:25:39
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    > Uzyl PRAWIDLOWEGO skrotu nazwy tego banku, wiec ehemmm... napisal.
    > To czytajacy nieprawidlowo zinterpretowal.

    Prawidłowym skrótem Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna jest Bank Pekao
    S.A.
    http://www.pekao.com.pl/bank2.xml?/sid=12/lang=PL/00
    0161-327151-59028
    I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
    § 2
    1. Firma Banku brzmi: "Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna".
    2. Bank posługuje się skrótem firmy: "Bank Pekao S.A."

    PKO BP SA i PEKAO SA są spółkami akcyjnymi, czyli SA, więc nie wiem w jaki
    sposób skrót PKO SA można utożsamiać z bankiem PEKAO SA.

  • 8. Data: 2005-12-06 14:55:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "K.K." <e...@d...wytnij.pl> writes:

    > PKO BP SA i PEKAO SA są spółkami akcyjnymi, czyli SA, więc nie wiem w
    > jaki sposób skrót PKO SA można utożsamiać z bankiem PEKAO SA.

    Wiesz, sam wiele razy poprawialem roznych ludzi, ale wez pod uwage, ze
    niektorzy jeszcze pamietaja czasy bankow PKO BP i PKO SA.

    A ten bank z Zubrem to chyba do dzis ma kod swift zaczynajacy sie od
    liter PKO....

    MJ

  • 9. Data: 2005-12-06 17:01:00
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

> [...]
    > 1. Firma Banku brzmi: "Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna".
    > 2. Bank posługuje się skrótem firmy: "Bank Pekao S.A."

    No wlasnie: "bank posluguje sie..."
    Nie ma tam jednak "bank uniewaznia zasady jezyka polskiego w zakresie
    tworzenia skrotow"
    ... ani "bank zakazuje ludnosci pod grozba (..) tworzenia skrotow innych niz
    w par 2 pkt.2"
    W zwiazku z powyzszym "Bank PKO SA" jest PRAWIDLOWYM skrotem zastosowanym
    dla par.2. pkt 1.
    Jestem za tym, zeby uzywac niemylacego oznaczenia "Pekao" i sam tak staram
    sie uzywac, ale to nie znaczy ze wszyscy MUSZA. I tyle.

    > PKO BP SA i PEKAO SA są spółkami akcyjnymi, czyli SA, więc nie wiem w jaki
    > sposób skrót PKO SA można utożsamiać z bankiem PEKAO SA.

    Widze, ze nie wiesz, ale niewiedza to nie argument.

    --
    Pozdrowienia

  • 10. Data: 2005-12-06 21:42:23
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Tue, 6 Dec 2005 18:01:00 +0100, "Slawek Kos" <s...@p...com> wrote:

    >No wlasnie: "bank posluguje sie..."
    >Nie ma tam jednak "bank uniewaznia zasady jezyka polskiego w zakresie
    >tworzenia skrotow"

    dzięki, Sławek, za wyręczenie. już się zabierałem do napisania tego
    samego :)

    PG