    From: "Kasia" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sposób na belkowe ?
    Date: Fri, 6 Sep 2002 11:36:11 +0200

    Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:02090611011674@polnews.pl...

    > Witam
    >
    > Dwa tygodnie temu ukazał się w Rzepie IMHO ciekawy artykuł
    > omawiający możliwości uniknięcia płacenia belkowego:
    > http://arch.rp.pl/a/rz/2002/08/20020822/200208220017
    .html?
    > k=on&t=2002070720020906
    >
    > Nie wiem dlaczego, ale jakoś nie odbił się dużym echem
    > na pbb :-) albo coś przegapiłem.

    Bo to zadne odkrycie ameryki - na giełdzie i tak na razie unikamy tego
    podatku - a obligacje możesz sobie kupić bezpośrednio na giełdzie ...

> [...]
    > iż podobna metoda będzie również skuteczna również w 2004r
    > i następnych:
    > "Po wygaśnięciu zwolnienia podatkowego (czyli od początku 2004 r.),
    > transakcje SBB w pewnych sytuacjach nadal mogą być atrakcyjne"
    >
    > Hmm... no to myślę sobie - super !
    > Niestety czytam dalej, a tam:
    > "Właściwie podatek od dochodu ze sprzedaży może wystąpić dopiero przy
    > definitywnej odsprzedaży lub wykupie papierów"
    >
    > No i zimny prysznic :-(
    > Czy ktoś mógłby mnie oświecić na czym w takim razie miałaby polegać
    > owa atrakcyjność, skoro podatek i tak trzeba w końcu zapłacić ?

    Zapalam kaganek oświaty :-)):
    Otóż autor ma zapewne na myśli to, że w przypadku SBB możesz sobie zrobić w
    międzyczasie transakcję BSB na moment wypłaty odsetek od obligacji i wtedy
    ( w przeciwieństwie do giełdy - gdybyś trzymał identyczne obligacje na swoim
    koncie inwestycyjnym) nie płacisz podatku od tych odsetek .. tylko od samego
    zysku na sprzedaży (oczywiście dopiero po wyzbyciu się tych obligacji ...)
    Chyba że ktos ma jeszcze inna koncepcje na ten temat ???