  • 21. Data: 2007-03-07 07:47:57
    Temat: Re: Splacac, nie splacac...
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > To ze jestes bucem nie znaczy ze masz obrazac innych.
    >
    > Przeciez tak wlasnie banki robia, pozyczaja zlotowki oprocentowane jak
    > franki. A ty zwracasz zlotowki o wartosci pozyczonych frankow.

    Czyli nie rozumiesz o co mi chodzi. Albo nie chcesz zrozumieć.

    KJ

  • 22. Data: 2007-03-07 11:28:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > A jak przestaną być stabilne, to będzie za późno na przewalutowanie.

    Jesli kursy przestalyby byc stabilne, to owszem, za pozno, ale
    na przewalutowanie _ze_ zlotowek.

    > Jeśli faktycznie jest to takie bezpieczne i nie ma się czego obawiać,
    > to *dlaczego* nie ma instytucji w Polsce która pożyczałaby franki,
    > wymieniała je na złotówki w Polsce i udzielała pożyczek w złotówkach
    > oprocentowanych jak franki + epsilon ? No, dlaczego ?

    Nie ma moze takiej pojedynczej instytucji, bo banki nie lubia
    spekulacji, wola miec zysk na tacy. Ale w ogole bez problemu
    mozesz cos takiego zalatwic, tyle ze w dwoch krokach.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2007-03-07 11:37:46
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Nie ma moze takiej pojedynczej instytucji, bo banki nie lubia
    > spekulacji, wola miec zysk na tacy. Ale w ogole bez problemu
    > mozesz cos takiego zalatwic, tyle ze w dwoch krokach.

    Zaciekawiłeś mnie. Jak ?
    Mogę wziąć kredyt w złotówkach (bez ryzyka kursowego) oprocentowany
    ~tak, jak franki ?

    KJ

  • 24. Data: 2007-03-07 12:58:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > Zaciekawiłeś mnie. Jak ?
    > Mogę wziąć kredyt w złotówkach (bez ryzyka kursowego) oprocentowany
    > ~tak, jak franki ?

    No normalnie, mozesz wziac kredyt walutowy a ryzyko wyeliminowac
    przez futures czy cos podobnego, tak jak robia firmy ktore koniecznie
    musza wyjsc z tym na zero.

    Na 45 lat to sie raczej nie uda, ale krotkoterminowo bardzo latwo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 25. Data: 2007-03-07 13:33:06
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > musza wyjsc z tym na zero.
    >
    > Na 45 lat to sie raczej nie uda, ale krotkoterminowo bardzo latwo.

    Ehem, i to nie spowoduje, że koszt będzie porownywalny z kredytem
    złotówkowym ? Dasz sobie za to głowę uciąć ?

    KJ

  • 26. Data: 2007-03-07 14:41:15
    Od: d...@g...com

    Oplata za wcześniejszą splatę - no to juz jest moja tajemnica
    handlowa.
    Moi Klienci w ramach potrzeby są informowani.
    Co do wyboru waluty kredytu to oczywiście ja tylko sugeruję, kazdy
    wybiera to co chce
    i na co go stać. Uważam, że jeśli kogoś stać na ratę w złotówkach to
    jest bezpieczniej i stabilniej.

    Tu się nie zgodzę, marże do złotówek są niższe, bo można już otrzymać
    0,5 i to na cały okres kredytowania.

    Sama mam kredyt w PLN z marżą 0,45% i uważam, że to była dobra
    decyzja.

    Co do funduszy to oczywiście, że nie trzeba być specem, chyba, że wie
    się
    tyle na ten temat co my, drogi kolego...

    Pozdr
    DD

  • 27. Data: 2007-03-07 14:48:25
    Od: d...@g...com

    On 6 Mar, 18:43, Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia 6 Mar 2007 07:27:55 -0800, d...@g...com wklepał(-a):

    > Dasz gwarancję, że oprocentowanie w PLN nie wzrośnie? Nazywasz siebie doradcą
    > finansowym, a horyzont czasowy jakiś taki krótki rozpatrujesz. *Teraz*
    > oprocentowanie w CHF rośnie, ale za pół roku, rok czy dwa pewnie i dla PLN
    > pójdzie w górę. A może wtedy LIBOR spadnie i co wtedy powiesz klientowi, który
    > przewalutuje teraz na PLN? :)
    >
    > Wg mnie kryterium przewalutowywania kredytu nie może być jedynie zmiana stóp
    > procentowych, bo przecież dla tej drugiej waluty też ryzyko zmian istnieje.

> [...]
    v.pl/

    Nikt gwarancji Ci nie da.
    A nie muszę być Twoim doradcą.

    Pozdr
    DD

  • 28. Data: 2007-03-07 17:26:11
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 7 Mar 2007 06:48:25 -0800, d...@g...com wklepał(-a):

    >Nikt gwarancji Ci nie da.
    >A nie muszę być Twoim doradcą.

    Skoro nie możesz wziąć za coś odpowiedzialności, to nie dawaj rad obcym ludziom
    podpierając się swoim zawodem i reklamując swoją działalność.

  • 29. Data: 2007-03-07 17:47:53
    Od: d...@g...com

    Wszyscy wyrażają tu swoje opinie, ale Twoje uszczypliwe uwagi
    są po prostu niesmaczne. Jesli nie potafisz przyjąć odmiennego zdania
    w dyskusji to znaczy, że powinieneś stworzyć swoje forum na swoich
    zasadach,
    wtedy nikt nie pozwoli Ci się sprzeciwić.
    Dziękuje za uwagę.

  • 30. Data: 2007-03-07 21:07:36
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 7 Mar 2007 09:47:53 -0800, d...@g...com wklepał(-a):

> [...]
    >w dyskusji to znaczy, że powinieneś stworzyć swoje forum na swoich
    >zasadach,
    >wtedy nikt nie pozwoli Ci się sprzeciwić.

    Widzisz, jeśli nie znając dokładnie sytuacji kredytobiorcy "lekką ręką"
    proponujesz mu zmianę waluty kredytu, moim zdaniem nie zasługujesz na miano
    profesjonalnego doradcy finansowego. Od takiej osoby należy wymagać więcej niż
    od zwykłego uczestnika tej grupy i to chciałem Ci przekazać.