  • 11. Data: 2007-11-15 11:17:14
    Temat: Re: Sklep prosi o kopię karty.
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Slavekk pisze:

    > też się wyedukowali? albo ich wyedukowali klienci odmawiajacy przesyłania
    > obrazków.
    > ;-)
    >
    > Sławek

    Teraz przekleństwem bywa stosowanie automagicznych tłumaczy na angielski
    co daje fascynujące efekty.
    Ale tak, wyedukowali się. Nie chcą też już zaliczki przelewem, co bywało
    upierdliwe.
    Ostatnio się zastanawiałem po co ja mam konto w multibanku. Żona mi
    przypomniała, że to przez te przelewy do hoteli.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 12. Data: 2007-11-15 14:34:06
    Od: "AgT" <a...@n...onet.pl>

    "Slavekk" <S...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "AgT" <a...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Stwierdzenie mocno dyskusyjne ;-)

    Jezeli nie jest mozliwe zweryfikowanie twojego shipping address z billing
    address to tak wlasnie sie to odbywa. Przesyla sie kopie karty bez CCV oraz
    kopie ID. I to jest normalna procedura ale tylko wtedy jak klient jest z
    innego kraju. Jezeli to klientowi nie odpowiada to nie kupuje. Jak widac po
    sklepie B&H, ktory stosuje wlasnie takie praktyki dla kupujacych spoza USA
    (przewaznie pierwszy raz) sklep ma sie wiecej niz swietnie....A ludzie spoza
    USA nadal w nim kupuja przesylajac wlasnie w/w kopie....

  • 13. Data: 2007-11-15 14:43:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Slavekk wrote:
    > 2. Dowód tak, ale KARTA? A po co te całe zabawy z certyfikatami,
    > szyfrowaniem itp.
    A w jaki sposób certyfikaty i szyfrowanie zabezpiecza przed podaniem
    numeru nieswojej karty?

    Po co im sam dowód? Nie chce im się ciebie ścigać po polskich sądach
    nawet jak wiedzą kogo mają ścigać. Wolą zobaczyć, że karta jest twoja.
    Wysyłając im przód karty niczego nowego im nie wysyłasz. Numer karty i
    datę ważności i tak już mają.

  • 14. Data: 2007-11-15 14:47:48
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 15.11.2007 witek <w...@g...pl.invalid> napisał/a:
> [...]
    > nawet jak wiedzą kogo mają ścigać. Wolą zobaczyć, że karta jest twoja.
    > Wysyłając im przód karty niczego nowego im nie wysyłasz. Numer karty i

    No, tylko widzisz - tutaj jest Polska. Tutaj karciane umowy zawierają
    zapisy o tym, że nie wolno się przyczyniać, że trzeba szczególnie chronić,
    że nie wolno udostępniać i tak dalej i tak dalej. Bo jak nie, to reklamacji
    nie uznają.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 15. Data: 2007-11-15 14:51:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > zapisy o tym, że nie wolno się przyczyniać, że trzeba szczególnie chronić,
    > że nie wolno udostępniać i tak dalej i tak dalej. Bo jak nie, to

    Można zamazać środkowe 8 cyfr ... i wtedy nie ma udostępniania numeru karty,
    a sklep widzi że to ta sama karta (nie wiem czy ten akurat przyjmie, ale
    dotąd jak ktoś chciał skan mojej karty, to zawsze wysyłałem z częściowo
    numerem i było ok).

    p. m.

  • 16. Data: 2007-11-15 16:28:21
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    Użytkownik "kakmar" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    > For verification we need a copy of your creditcard and your identity
    > card.

    Kiedyś tez takie dane podałem.
    Musiałem kartę zablokowac.
    Jakiś nieucziwiec wykorzystał te dane do drobnych zakupów - jakieś porno
    strony - bank nie zwraca.
    Po co mi to było ? Chciwy dwa razy traci ?

  • 17. Data: 2007-11-15 16:28:27
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 15.11.2007 mvoicem <m...@g...com> napisał/a:

> [...]
    > a sklep widzi że to ta sama karta (nie wiem czy ten akurat przyjmie, ale
    > dotąd jak ktoś chciał skan mojej karty, to zawsze wysyłałem z częściowo

    Podobnie zrobiłem wysłałem kartę z zaklejonym numerem poza pierwszymi 4
    cyframi, zdaje się że wystarczyło, bo widzę blokadę.

    Bardzo wszystkim dziękuję za pomysły i uwagi. Rzeczywiście z jednej
    strony oni mogą obawiać się że numer karty jest kradziony i nie dostaną
    kasy za towar po reklamacji transakcji, ale z drugiej podając dane karty
    mailem udostępniam właśnie komplet danych do takich nadużyć.

    Myślę że jest to może nie najlepsze możliwe rozwiązanie ale
    wystarczające dla obu stron. Oni mają znacznie większe że to nie
    oszustwo, a ja im nie udostępniłem numeru karty poza właściwym systemem
    obsługi transakcji.

    Co do innych pytań, to jak pisałem od strony systemu obsługi płatności
    jest wszystko OK, certyfikaty, szyfrowanie, itd.

    Regulamin pewnie gdzieś jest ale po niemiecku z prowadzącym do niego
    niemieckim linkiem, sklep jest tylko po niemiecku i tu jest dla mnie
    największy problem niestety. Bardziej też wierzę w znalezione opinie
    klientów niż w regulaminy a te były całkiem pozytywne. Tylko nie
    trafiłem na opis podobnej sytuacji. Z regulaminów przegryzłem się przez
    warunki gwarancji i ewentualnego zwrotu towaru. Opisu procedury
    płatności nie znalazłem ale mam nadzieję że się udało.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 18. Data: 2007-11-15 16:50:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Slavekk wrote:
    > Co innego zidentyfikowanie klienta (choćby i przez faksowanie dowodu
    > osobistego czy innego paszportu) a co innego zbieranie danych o jego karcie.

    a co takiego jest na ksero karty, czego nie ma na formularzu internetowym?

  • 19. Data: 2007-11-15 16:53:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kakmar wrote:

> [...]
    > kasy za towar po reklamacji transakcji, ale z drugiej podając dane karty
    > mailem udostępniam właśnie komplet danych do takich nadużyć.

    a co takiego udostępniłeś w mailu, czego nie udostepniles wczesniej
    poprzez strone internetowa.?

  • 20. Data: 2007-11-15 16:53:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lwh wrote:

> [...]
    > strony - bank nie zwraca.
    > Po co mi to było ? Chciwy dwa razy traci ?

    Skąd wiesz, że to akurat przez tego maila.