  • 1. Data: 2007-11-14 22:41:12
    Temat: Re: Dziwne pytanie ale mnie nurtuje`!!!
    Od: d...@w...info

    On 5 Lis, 22:59, "Jan-w" <j...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Zwykle wysokość oprocentowania, jest odwrotnie proporcjonalna do wiarygodności
    > (także rozgłosu w danym kraju) banku. Ta reguła, dotyczy zresztą nie tylko
    > banków. Druga sprawa to okresowe promocje. Ten bank który ma teraz 5,5%
    > rocznie za 2 miesiące może je obniżyć do 3,5%.
    >
    > --

    Zwykle..
    nie masz racji.
    Jesli Bank chce sprzedawac duzo kredytow potrzebuje duzo depozytow
    to takie proste
    bilans najwazniejszy
    a nie bzdury i wiarygodnosci heh zapewne masz konto w pko bp albo bph
    i nigdy nie pomyslales o nowoczesnych bankach :)

  • 2. Data: 2007-11-14 22:51:26
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik <d...@w...info> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]

    Zwykle..
    nie masz racji.
    Jesli Bank chce sprzedawac duzo kredytow potrzebuje duzo depozytow
    hmmm, no nie bardzo.
    Depozyt wcale dzis nie jest potrzebny do tego by bank udzielil kredytu.
    Kredyt jak sama nazwa wskazuje oznacza, ze cos dostajesz adwansem, czyli
    pozniej musisz to splacic (towarem lub pieniadzem). Tak wiec depozytem jest
    twoja przyszla splata:))
    Kazdy kredyt to nowy pieniadz na rynku im wiecej kredytow tym wiecej
    pieniedzy w obiegu. I tym samym bank wiecej zarobi:)))
    Najlepiej jak klient splaca dlugo i z problemami, bo wowczas nowy pieniadz
    krazy dlugo a caly czas kiedy krazy to zarabia:)
    Jak splacisz kredyt, to splacone pieniadze raz na zawsze znikaja z rynku. O
    ta splacona czesc jesli mniej pieniedzy w obiegu. Dlatego banki stosuja
    kary za przedterminowe splacenie.
    Oczywiscie, kredyt kowalskiego to jedynie jakis tam procent calosci,
    najwiecej bank zarabia na kredycie ktory zaciaga panstwo:) Jesli teraz
    zalozyc hipoteczna sytuacjie, ze prezesem NBP bedzie ktos bliski prezesom
    bankow w Polsce... to juz wiecie, ze bedzie duzo kredytow branych (splacaja
    obywatele w podatkach) tak jak pare lat temu, zwlaszcza, za rzadow AWS-UW
    kiedy to wzieto chyba 5 razy wiecej niz wartosc Gierkowskiej pozyczki z
    odsetkami w 1989 roku...
    Oczywiscie, wowczas ministrem finansow byl Balcerowicz a prezesem NBP
    Gromkiewiczowa-bufetowa, pozniej Balcerowicz byl prezesem NBP ale to pewnie
    przypadek....

    bilans najwazniejszy
    a nie bzdury i wiarygodnosci heh zapewne masz konto w pko bp albo bph
    i nigdy nie pomyslales o nowoczesnych bankach :)

    Moze i nie pomyslal, ale ty tez nie pomyslales jak nowoczesna bankowosc
    dziala... zreszta nie tylko nowoczesna:))

  • 3. Data: 2007-11-14 22:58:43
    Od: "Jan-W" <j...@N...gazeta.pl>

    d...@w...info napisał(a):

    > nie masz racji.
    > Jesli Bank chce sprzedawac duzo kredytow potrzebuje duzo depozytow
    > to takie proste
    > bilans najwazniejszy
    > a nie bzdury i wiarygodnosci

    Pieniędzy na kredyty, potrzebują wszystkie banki. Nie tylko dające najwyższe
    oprocentowanie. Zamiast pisać takie bzdury, porównaj może oprocentowanie lokat
    z wiarygodnością i pozycją na rynku, poszczególnych banków, a dopiero potem
    się wypowiadaj. Jeśli twoim zdaniem wiarygodność jest bez znaczenia, to
    gratuluję głębokiej wiedzy.

    > heh zapewne masz konto w pko bp albo bph
    > i nigdy nie pomyslales o nowoczesnych bankach :)

    Czy dowartościowujesz się wyśmiewając się z tego w jakich bankach (według
    twoich dziwacznych domysłów) ktoś ma konta? Współczuję.

  • 4. Data: 2007-11-15 02:13:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    swen wrote:

    > hmmm, no nie bardzo.
    > Depozyt wcale dzis nie jest potrzebny do tego by bank udzielil kredytu.

    Serio?
    Żeby mi pożyczyć 10000 zł, to najpierw je musisz mieć.
    No ich zwrot poczekasz czasami ładnych parę lat.

    > Kazdy kredyt to nowy pieniadz na rynku im wiecej kredytow tym wiecej
    > pieniedzy w obiegu. I tym samym bank wiecej zarobi:)))

    Pieniądze z niczego nie powstają.
    Żeby komuś dać, to najpierw od kogoś trzeba ściągnąć.

    > Najlepiej jak klient splaca dlugo i z problemami, bo wowczas nowy pieniadz
    > krazy dlugo a caly czas kiedy krazy to zarabia:)

    jezu, co za bzdura.

    > Jak splacisz kredyt, to splacone pieniadze raz na zawsze znikaja z rynku.

    bzdura, pojawiają się na rynku w postaci innego kredytu, bank ich
    przecież nie zjada.

    > Dlatego banki stosuja
    > kary za przedterminowe splacenie.

    bzdura.

    > Oczywiscie, kredyt kowalskiego to jedynie jakis tam procent calosci,
    > najwiecej bank zarabia na kredycie ktory zaciaga panstwo:)

    bo?

    Podsumowując. Generalnie bredziesz.

  • 5. Data: 2007-11-15 18:33:41
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Serio?
    > Żeby mi pożyczyć 10000 zł, to najpierw je musisz mieć.
    > No ich zwrot poczekasz czasami ładnych parę lat.

    Bank nie potrzebuje depozytu by dac kredyt! Co jest wg. ciebie depozytem?
    Pieniadze np. twojie??? Zarujesz prawda, albo malo wiesz o bankowosci poza
    tym, gdzie ile kosztuje konto i jakie sa oprocentowania kredytow.
    Kredyt jak sam nazwa wsklazuje to cos co ma sie oddac kiedys tam. Mozesz to
    oddac w towarze lub pieniadzu, ktory bank udzielil komus innemu jako
    kredytu.
    Kazdy nowy kredyt powoduje koniecznosc zaciagniecia nastepnego, wiekszego,
    bo ty masz jeszcze do splacenia odsetki, a wiec wiecej potrzebujesz
    pieniedzy niz zaciagneles rozumiesz?

    > Pieniądze z niczego nie powstają.
    > Żeby komuś dać, to najpierw od kogoś trzeba ściągnąć.

    OK.
    (1) wiec skad sie biora pieniadze? Kto zleca ich drukowanie i na czyje
    polecenie?
    (2) dlaczego banknot 50zl kosztuje 50zl skoro papier i farba plus marza na
    pewno nie przekracza 2 zl?

    > jezu, co za bzdura.

    Wyjasnij dlaczego? Czy po prostu tak cie nbauczono myslec i koniec.
    Zastanowisles sie kiedykolwiek nad obiegiem pieniedzy? Miales kiedys
    doczynienia z finansami troche wiekszymi niz wlasne? Pracowales kiedys w
    banku lub innej organizacji finansowej?
    Skad wiec ta teza, ze to bzdura - potrafisz to racjonalnie wyjasnic czy z
    barku wiedzy napiszesz: "bo tak i koniec"?

    > bzdura, pojawiają się na rynku w postaci innego kredytu, bank ich przecież
    > nie zjada.

    Bank ich nie zjada, ale skonczyl sie ich obieg.
    Pieniadz powstaje w banku kiedy idziesz po kredyt, bank udzieli ci 1000zl
    kredytu tym samym powstaje nowe 1000zl na rynku za ktore ty mozesz kupic
    dobra warte 1000zl. teraz producent (omijamy posrednikow i sklepy)
    wyprodukowal ten towar w cenie 800 zl z czego 600 to byly pieniadze z
    kredytu 200 poszlo na splate odsetek a nastepne 200 to jego zarobek, czy on
    dostal (producent) od ciebie 200zl kredytu. Za ktory moze sobie cos kupic.
    Ty musisz oddac wiecej niz 1000zl wiec musisz sprzedac ten towar za 1200zl
    by oddac pieniadze wowczas twoje 1000 przestaje obiegac po rynku i zostaje
    "skasowane" a 200 to zysk banku.
    jak ty bedziesz miec problem ze splata to splacisz nie 200 a 2000zl teraz
    widzisz roznice i zaleznosc od czasu obiegu pieniadza na rynku do jego
    zyskownosci?
    Czy znalesc prostrze przyklady?

    > bzdura.

    j.w.

    > bo?

    Bo panstwo zaciaga kredyty dlugo terminowe ktore splacisz miedzy innymi ty,
    poza tym panstwo to kto?
    Jaka odpowiedzialnosc ponosza osoby zaciagajace pozyczki w kraju na panstwo?
    Zadnej prawda....
    Czy dalkej nie kumasz i uzyc prostrzych przykladow.

    > Podsumowując. Generalnie bredziesz.

    Bo nie rozumiesz na czym polega obieg pieniedzy i buzy to twoje wyobrazenie
    o bankowosci?
    A jesli jednak rozumiesz to wskaz bledy w procedurach?
    Latwo jest powiedziec, "bzdury" - jesli sie nie ma pojecia o temacie.

  • 6. Data: 2007-11-15 20:08:25
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Thu, 15 Nov 2007 18:33:41 GMT, swen wrote:

    > Bank nie potrzebuje depozytu by dac kredyt!

    Nie kłam.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 7. Data: 2007-11-17 06:42:14
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Marcin Mokrzycki wrote:

    > Nie kłam.

    Tak w _bardzo_ _dużym_ skrócie, to aby udzielić kredytu, bank potrzebuje
    depozytu ok. 9 razy mniejszego niż kredyt.

    Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak działają banki, skąd biorą pieniądze
    na kredyty, to przeczytaj sobie książkę David Begg, Stanley Fisher,
    Rudiger Dornbush "Ekonomia". Za moich czasów to była taki elementarz
    ekonomii dla studentów kierunków nieekonomicznych.
    No, ale jak się uczyć nie chce, to się potem pokrzykuje na usenecie
    emocjonalnie.

  • 8. Data: 2007-11-17 07:20:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Poldekk wrote:

> [...]
    > ekonomii dla studentów kierunków nieekonomicznych.
    > No, ale jak się uczyć nie chce, to się potem pokrzykuje na usenecie

    Chłopie coś ci się teoria masła i armat poplątała.

  • 9. Data: 2007-11-17 11:09:38
    Od: d...@o...pl (D)

    rto wszytsko prawda;
    > bzdura, pojawiają się na rynku w postaci innego kredytu, bank ich przecież
    > nie zjada.
    własnie, tak, jakby je zjadał.

    zgadza sie- najwięcej banki, zarabiają na bonach skarb. i obligacjach
    państwowych. W ten sposob państwo pozyskouj srodki na bieżące wydatki, ale
    wpada w spiralę zadłużenia.

  • 10. Data: 2007-11-17 11:12:41
    Od: d...@o...pl (D)

> [...]
    > a nie bzdury i wiarygodnosci heh zapewne masz konto w pko bp albo bph
    > i nigdy nie pomyslales o nowoczesnych bankach :)

    Bilans wcale nie jest najważniejszy, tylko płynnośc fonansowa.
    Udzielając np. kred na bud domu, , nie musi bank od razu mieć pokrycie na to
    w depozytach, bo nie od razu te piniądze bedą w obiegu, ale sopniowo,
    transzami. i w zalezności od postepó w budowie, wysokości wkaldu własnego
    klienta itp.