  • 31. Data: 2009-06-06 17:18:45
    Temat: Re: Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka
    Od: filip lach <f...@g...pl>

    witek pisze:

    > Ech naiwnosc.
    > Zostw dyche na koncie. Idz do knajpy zamow coś za dychę i dopisz na
    > wydruku napiwek np 50 zł.
    > I potem sprawdz ile masz na koncie.
    To się powoli zmienia - obecnie w knajpach przyjmujących napiwki kartą
    przy płaceniu kelner pre-autoryzuje kartę na kwotę należną za posiłek, a
    ostateczna autoryzacja następuje dopiero po dodaniu napiwku. Ponadto
    wiele terminali ma ustawioną opcję, że napiwek może stanowić
    maksymalnie 20% kwoty rachunku.

  • 32. Data: 2009-06-06 19:54:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > Wykona, wykona - będziesz miał po prostu niedozwolony debet.

    W praktyce nie wykona.
    Teoretycznie bank za to nie odpowiada, wiec w jakichs ekstremalnych
    warunkach moze byc inaczej. Normalnie jednak autoryzacja z PINem nie
    powiedzie sie przy braku srodkow na koncie, a PIN sluzy tylko do
    autoryzacji (czyli np. nie mozna dokonac transakcji bez autoryzacji
    i nastepnie powolywac sie na PIN).

    No chyba ze bank autoryzuje transakcje ponizej "zera" - ale zwykle nawet
    jesli to robi, to tylko troche ponizej zera.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 33. Data: 2009-06-08 08:15:33
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 06 Jun 2009 21:54:52 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
> [...]
    > warunkach moze byc inaczej. Normalnie jednak autoryzacja z PINem nie
    > powiedzie sie przy braku srodkow na koncie, a PIN sluzy tylko do

    No fakt, autoryzacja na jakaś tam kwotę minimalną przechodzi... Kilka
    dni temu w Realu pani przede mną chciała kupić samą reklamówkę za 40 groszy
    i nie przeszło, sprzedawca wspominał że chyba 1.20PLN jest minimalne :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 34. Data: 2009-06-08 08:29:14
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    q...@x...gazeta.pl wrote:

    > A co to takiego? Poważnie pytam.

    Np. co miesiac.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 35. Data: 2009-06-08 10:30:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RobertS wrote:

    > a jak na koncie 3,50 zł to niewiele tych transakcji wykona...
    > mowie oczywiscie o debetowce

    Co najmniej trzy razy zatankuje do pełna.

    > Już mi kilka razy doliczyli "za barek" i raz za "napiwek"...reklamacja i
    > kasa szybko do mnie wróciła. Niestety takie jest ryzyko korzystania z kk.

    A to inna strona medalu.
    Dlatego korzystanie z kart debetowych to dla samobojcow.
    Po co czekac na zwrot wlasnej kasy, skoro może sobie czekac bank na
    zwrot swojej wlasnej.

  • 36. Data: 2009-06-08 10:31:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    >
    > No chyba ze bank autoryzuje transakcje ponizej "zera" - ale zwykle nawet
    > jesli to robi, to tylko troche ponizej zera.

    to zalezy na jaka kwote bedzie autoryzajca, a na jaka faktyczne
    obciązenuie karty.

  • 37. Data: 2009-06-08 10:32:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Wczoraj w marmurku musiałem się niechcący nasłuchać biurewki ze stanowiska obok,
    jak tłumaczyła biednym ludziom, że PIN jest super bezpieczny i dla ich dobra, bo
    podpis rzekomo można podrobić na szkodę klientów.....
    > JaC

    dobrze tłumaczyła.
    Jest super bezpieczny. Dla banku.

  • 38. Data: 2009-06-08 12:05:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > to zalezy na jaka kwote bedzie autoryzajca, a na jaka faktyczne
    > obciązenuie karty.

    Obciazenie na kwote wyzsza niz autoryzacja mozna reklamowac, a duzej
    roznicy miedzy autoryzacja i obciazeniem nie moze byc ze wzgledu na
    bezpieczenstwo sprzedawcy.
    W Europie zreszta chyba nie ma czegos takiego, ze po autoryzacji na $1
    (sluzacej tylko do sprawdzenia czy karta jest w porzadku) mozesz
    zatankowac za $50. A w USA raczej nie podajesz w takiej sytuacji PINu,
    wiec na jedno wychodzi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 39. Data: 2009-06-08 13:19:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Obciazenie na kwote wyzsza niz autoryzacja mozna reklamowac, a duzej
    > roznicy miedzy autoryzacja i obciazeniem nie moze byc ze wzgledu na
    > bezpieczenstwo sprzedawcy.

    Wszystko mozna reklamowac.
    To jest tylko i wylacznie dbanie o wlasny tylek sprzedawcy.
    Zrob rezerwacje w hotelu na jeden dzien, a potem przedluz na tydzien.
    Pies z kulawa noga sie o karte drugi raz nie zapyta.
    Obciążą ci kartę na koniec.

    > W Europie zreszta chyba nie ma czegos takiego, ze po autoryzacji na $1
    > (sluzacej tylko do sprawdzenia czy karta jest w porzadku) mozesz
    > zatankowac za $50.

    Spotaklem w Szwecji i w Niemczech. Jakieś dobre 10 lat temu.

    > A w USA raczej nie podajesz w takiej sytuacji PINu,
    > wiec na jedno wychodzi.

    Przy debetowej podajesz, przy kredytowej nikogo nie interesuje co
    przeciagasz przez czytnik.

  • 40. Data: 2009-06-08 13:38:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    > Zrob rezerwacje w hotelu na jeden dzien, a potem przedluz na tydzien.
    > Pies z kulawa noga sie o karte drugi raz nie zapyta.

    No to co z tego. PINu przy tym nie podaje, wiec sie na niego nie
    powolaja.

    > Przy debetowej podajesz,

    Naprawde? Przy autoryzacji $1 na stacji benzynowej przed zakupem paliwa?
    Sprawdzales?
    Na Neste przy autoryzacji na pelna kwote, tak, ale wtedy nie ma
    srodkow -> nie ma autoryzacji.

    > przy kredytowej nikogo nie interesuje co
    > przeciagasz przez czytnik.

    Taka karta z polskiego banku to jest "kredytowa" :-)

    Tak czy owak, jasne jest ze mozna obciazyc karte znajac tylko jej numer
    i ew. date waznosci. To jest kwestia odpowiedzi na reklamacje klienta.
    --
    Krzysztof Halasa