  • 1. Data: 2009-06-04 19:37:15
    Temat: Zdolność kredytowa a wydatki
    Od: " Sebastian" <s...@g...pl>

    Witam,
    pytanie kieruję z myślą o kredycie mieszkaniowym:

    Jak określa się średnie miesięczne wydatki przy wyliczaniu zdolności kredytowych?

    Obecnie wynajmuję mieszkanie - czy koszt wynajmu mam uwzględniać w
    miesięcznych wydatkach, skoro nie będzie on miał już znaczenia, gdy zakupię
    mieszkanie?
    Samochód, media, telefon, internet, ...żywność - takie wydatki mam brać pod
    uwagę?!

    Dziękuję za pomoc.

    --
    Sebastian

  • 2. Data: 2009-06-04 19:40:40
    Temat: Re: Zdolność kredytowa a wydatki
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Sebastian pisze:
    > Obecnie wynajmuję mieszkanie - czy koszt wynajmu mam uwzględniać w
    > miesięcznych wydatkach, skoro nie będzie on miał już znaczenia, gdy zakupię
    > mieszkanie?

    A skąd bank ma wiedzieć, że wynajmujesz cokolwiek ?

    > Samochód, media, telefon, internet, ...żywność - takie wydatki mam brać pod
    > uwagę?!

    Podaj 500 PLN i nikt trudności robił nie będzie :)

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2009-06-04 19:59:07
    Od: "Sebastian" <s...@g...pl>

    Mithos <f...@a...pl> napisał(a):
    > A skąd bank ma wiedzieć, że wynajmujesz cokolwiek ?
    > Podaj 500 PLN i nikt trudności robił nie będzie :)

    Nie ma jakiś ścisłych wytycznych wyliczania miesięcznych wydatków?

    Nie znam zasad "sprawdzania" klientów przez bank. Gdybym o kredyt zapytał swój
    bank, to przecież jasne jest, że z konta znika miesięcznie dużo większa suma
    niż 500zł (bo samo wynajęcie mieszkania z opłatami zabiera mi 1500zł/mies.).

    Dziękuję.

    --
    Sebastian

  • 4. Data: 2009-06-04 20:10:11
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Sebastian pisze:

> [...]
    > niż 500zł (bo samo wynajęcie mieszkania z opłatami zabiera mi 1500zł/mies.).

    Kiedys czytalem, ze posiadanie samochodu obniza zdolnosc kredytowa - bo
    bank zaklada okreslona pule wydatkow na ten cel. Nie wiem czy tak jest
    wszedzie.

  • 5. Data: 2009-06-04 20:36:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Kiedys czytalem, ze posiadanie samochodu obniza zdolnosc kredytowa - bo
    > bank zaklada okreslona pule wydatkow na ten cel. Nie wiem czy tak jest
    > wszedzie.

    Nie ma reguły. Niektóre banki "cieszą się" że klient posiada jakiś
    majątek...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2009-06-05 08:13:53
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Sebastian wrote:
> [...]
    >
    > Obecnie wynajmuję mieszkanie - czy koszt wynajmu mam uwzględniać w
    > miesięcznych wydatkach, skoro nie będzie on miał już znaczenia, gdy zakupię

    Z moich doswiadczen wynika ze tak - dlateog lepiej wypelniac ze
    mieszkasz u rodziny. Np w PKO SA wynajem mieszkania to bylo ok 1k mniej
    od dochodow (Warszawa)

    > Samochód, media, telefon, internet, ...żywność - takie wydatki mam brać pod
    > uwagę?!

    Banki stosuja stala wartosc, obecnie troche wyzsza - zalezy od banku -
    ale pomiedzy 500 a 1000 / osobe przy 2 osobach - nie wiem jak licza dzieci.

  • 7. Data: 2009-06-05 12:45:04
    Od: "Norbert Edward Krolog" <b...@g...pl>

    Sebastian <s...@g...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > pytanie kieruję z myślą o kredycie mieszkaniowym:
    >
    > Jak określa się średnie miesięczne wydatki przy wyliczaniu zdolności kredytowyc
    > h?

    Generalnie im mniej posiadasz tym jestes bardziej wiarygodny - komorka,
    mieszkanie, samochod to wszystko kosztuje, wiec jak masz jakies skladniki
    nierejestrowalne (np. nieobciazonego kredytem mieszkania spoldzielczego bez
    ksiegi wieczystej bank raczej nie namierzy), to lepiej o nich zapomniec. Fajna
    sprawa jest z karta kredytowa. Mialem karte z limitem przekraczajacym moje
    miesieczne dochody i w wiekszosci bankow nie mialem w ogole zadnej zdolniosci
    zdolnosci (liczyli caly limit jak natychmiast wymagalne zobowiazanie). Tym
    samym wszystkie KK musialy isc do likwidacji... :-(

    Pozdrawiam, Beniowa

  • 8. Data: 2009-06-05 13:01:19
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Norbert Edward Krolog" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h0b40g$mgg$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

    > bez
    > ksiegi wieczystej bank raczej nie namierzy), to lepiej o nich zapomniec.

    Z księgą wieczystą(nawet obciążona hipoteka) też inny bank nie namierzy.

    Krzysiek.

  • 9. Data: 2009-06-05 14:38:32
    Od: spider <"spajder78[WYTNIJ]"@wp.pl>

    Mithos pisze:

    > Podaj 500 PLN i nikt trudności robił nie będzie :)

    ktoś mi wytłumaczy jaki jest sens zawyżania zdolności kredytowej? Że
    kupię większe mieszkanie za większy kredyt? a potem będę bidował żeby z
    pensji na wszystko starczyło? Zrozumiałbym jeszcze gdybym miał jakieś
    nieudokumentowane dochody, które poprawiają moją zdolność finansową.
    500 zł miesięcznie na osobę? na waciki?
    --
    spider

  • 10. Data: 2009-06-05 14:41:38
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Norbert Edward Krolog wrote:

> [...]
    > ksiegi wieczystej bank raczej nie namierzy), to lepiej o nich zapomniec.

    A KK & wyludzenie kredytu znasz?

> [...]
    > zdolnosci (liczyli caly limit jak natychmiast wymagalne zobowiazanie). Tym
    > samym wszystkie KK musialy isc do likwidacji... :-(

    Dziwne - zazwyczaj banki odejmuja 5% limitow - czyli splate minimalna.