  • 21. Data: 2009-06-05 15:01:31
    Temat: Re: Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    xbartx wrote:
    > http://www.arcabit.pl/content/view/432/123/lang,poli
    sh/

    > Także na nic się teraz zdadzą nasze oględziny bankomatu i podejrzliwość
    > lepsza niż Borewicza, bo chłopaki dobrali się do wnętrza i jak rozwiną
    > swój kod to będą mogli praktycznie wszystko.

    malo konkretow, niby w jaki sposob ten bankomat zostal zainfekowany,
    przez karte magnetyczna czy moze atakujacy wklepal ten program przez
    klawiature bankomatu ?:))))

    > PS Dziwi mnie trochę, że system działający na bankomatach to właśnie
    > windows a nie jakiś specjalnie napisany, dedykowany i wbudowany soft. Na
    > pewno przeważyły względy ekonomiczne, no ale teraz właśnie mam tego
    > wyniki :/

    zdziwilbys sie jakie systemy stoja na windowsie, i to wcale nie powoduje
    ze sa niebezpieczne

  • 22. Data: 2009-06-05 15:09:24
    Od: "Hektor" <h...@w...pl>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał

    > Dawno takich pierdow nie czytalem , autor albo byl najebany albo pojebany
    > a juz na 100% o bankomatach gowno wie.

    Czepiasz się. Jest sensacja i można na nią odpowiedzieć: jeden bawi się w
    przelewy jak chce wziąć trochę gotówki z bankomatu, drugi wszystkie
    pieniądze trzyma w domu a kolejny ktoś nie śpi po nocach i sprawdza czy mu
    pieniądze nie zniknęły z konta. Za jakiś czas ktoś znowu im podsunie jakiś
    trop, ktoś inny sprzeda antidotum a Ty będziesz miał rozrywkę w postaci
    przeczytania o tym wszystkim na grupie. Trochę zrozumienia dla ludzkich
    ułomności.

    ZK

  • 23. Data: 2009-06-05 15:27:43
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    xbartx wrote:
    > Przeczytaj jeszcze raz albo najlepiej z pięć razy ten artykuł, pomyśl -
    > to nie boli, a potem wróć. A może lepiej nie?

    z drugiej strony Ty tez moglbys oprzec sie na bardziej wiarygodnym
    dokumencie zanim zaczniesz robic sensacje na grupie dyskusyjnej,
    przedruki z innych przedrukow na dodatek tlumaczonych nie zawsze
    oddaja prawdziwy sens

    jak kogos interesuje oryginalny news z przed tygodnia to link ponizej:

    https://www.trustwave.com/downloads/alerts/Trustwave
    -Security-Alert-ATM-Malware-Analysis-Briefing.pdf

  • 24. Data: 2009-06-05 20:26:19
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    MarcinF napisał(a) w wiadomości: ...
    sh/

    >malo konkretow, niby w jaki sposob ten bankomat zostal zainfekowany,
    >przez karte magnetyczna czy moze atakujacy wklepal ten program przez
    >klawiature bankomatu ?:))))

    A w ogóle dlaczego bankomat ma jakoby możliwość ZAPISANIA czegoś na
    kartach? Nie wystarczy wyłącznie możliwość odczytu?

    >zdziwilbys sie jakie systemy stoja na windowsie, i to wcale nie powoduje
    >ze sa niebezpieczne

    Jednak wojsko (znaczy się, myśląca jego część...), mimo, że np. już NT miało
    jakoweś NATO-wskie certyfikaty "bezpieczeństwa", stara się unikać
    windowsów w bardziej "czułych" miejscach. Jako terminale pomocnicze
    czy do prezentacji danych już takich oporów nie ma.

    Arek

  • 25. Data: 2009-06-05 23:24:04
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Fri, 05 Jun 2009 17:27:43 +0200
    MarcinF <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >
    > https://www.trustwave.com/downloads/alerts/Trustwave
    -Security-Alert-ATM-Malware-Analysis-Briefing.pdf

    Nie robię sensacji jeno informuję.
    Niestety nie mam czasu za bardzo siedzieć i przeglądać sobie www w
    poszukiwaniu ciekawostek. Rzucę szybko okiem w rss i coś tam się zawsze
    znajdzie.
    Wiadomo, że to jest "proof of concept", ale skoro ktoś już doszedł do
    takiej wiedzy, na temat tego, co nowego knują chłopaki, to znaczy, że
    pracę są na ukończeniu pewnie ;)

    Xenocide

  • 26. Data: 2009-06-05 23:29:07
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Fri, 05 Jun 2009 17:01:31 +0200
    MarcinF <m...@i...pl> wrote:

    > malo konkretow, niby w jaki sposob ten bankomat zostal zainfekowany,
    > przez karte magnetyczna czy moze atakujacy wklepal ten program przez
    > klawiature bankomatu ?:))))

    Mało konkretów? A czego oczekiwałeś, że trustwave.com poda wszystko
    łącznie ze schematami?

    > zdziwilbys sie jakie systemy stoja na windowsie, i to wcale nie
    > powoduje ze sa niebezpieczne

    Na 98/NT? Takie systemy widziałem w zawieszonych bankomatach (pewnie
    są też inne) i z nich to cudów raczej nie ma co oczekiwać, no może NT
    kiedyś coś tam i znaczył, ale to już zabytek. Pisząc o widows miałem na
    myśli fakt, że do obsługi bankomatów używa się systemów przeznaczonych
    na biurko co jest trochę kuriozalne.

    Xenocide

  • 27. Data: 2009-06-06 12:15:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 6 Jun 2009 01:29:07 +0200, xbartx napisał(a):

> [...]
    > kiedyś coś tam i znaczył, ale to już zabytek. Pisząc o widows miałem na
    > myśli fakt, że do obsługi bankomatów używa się systemów przeznaczonych

    Tanie i działa, po co więcej? ;)

    Kiedyś jeszcze był OS/2 (stare bankomaty IBM jeszcze gdzieniegdzie go
    mają). Dziwi mnie nieobecność linuxa, bo odpowiednio przycięty linux byłby
    zdecydowanie prostszy do zabezpieczenia.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 28. Data: 2009-06-06 14:55:57
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 05 Jun 2009 12:43:48 +0200, RobertS napisał(a):
    > a jak na koncie 3,50 zł to niewiele tych transakcji wykona...
    > mowie oczywiscie o debetowce

    Wykona, wykona - będziesz miał po prostu niedozwolony debet.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 29. Data: 2009-06-06 16:30:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

    > malo konkretow, niby w jaki sposob ten bankomat zostal zainfekowany,
    > przez karte magnetyczna czy moze atakujacy wklepal ten program przez
    > klawiature bankomatu ?:))))

    To bez znaczenia. Nie od dzisiaj wiadomo ze karty magnetyczne sa podatne
    na takie ataki, i niczym specjalnym sie to nie rozni od sytuacja
    w sklepach.

    Nie mozna takze zalozyc, ze wlasciciel bankomatu czegos takiego nie
    zrobi. Wlasciwie nalezy zalozyc ze na pewno to zrobi, jesli tylko bedzie
    mozliwosc skorzystania z takiego czegos bez ponoszenia konsekwencji (np.
    bez wykrycia zrodla danych).

    > zdziwilbys sie jakie systemy stoja na windowsie, i to wcale nie powoduje
    > ze sa niebezpieczne

    MS Windows nie moga byc uzywane w tam, gdzie wadliwe dzialanie groziloby
    niebezpieczenstwem dla zdrowia lub zycia ludzi. Sa wyjatki, np. wojsko.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2009-06-06 16:30:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> writes:

    > A w ogóle dlaczego bankomat ma jakoby możliwość ZAPISANIA czegoś na
    > kartach? Nie wystarczy wyłącznie możliwość odczytu?

    W przypadku kart procesorowych nie ma takiego rozroznienia.
    --
    Krzysztof Halasa