  • 1. Data: 2009-06-05 06:29:43
    Temat: Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka
    Od: xbartx <b...@h...net>

    http://www.arcabit.pl/content/view/432/123/lang,poli
    sh/

    Także na nic się teraz zdadzą nasze oględziny bankomatu i podejrzliwość
    lepsza niż Borewicza, bo chłopaki dobrali się do wnętrza i jak rozwiną
    swój kod to będą mogli praktycznie wszystko. Jedyny sposób na teraz to
    trzymanie na koncie do wypłat tylko ile potrzeba bez możliwości
    minusowania go. Czyżby czekała nas taka sytuacja, że stoją pod bankomatem
    łączymy się przez komórke/pamtop/netbook do internetu i w chwili
    wpisywania PINu robimy przelew między rachunkami i szybko wypłacamy
    kasę ;)

    PS Dziwi mnie trochę, że system działający na bankomatach to właśnie
    windows a nie jakiś specjalnie napisany, dedykowany i wbudowany soft. Na
    pewno przeważyły względy ekonomiczne, no ale teraz właśnie mam tego
    wyniki :/

    Xenocide

  • 2. Data: 2009-06-05 06:39:59
    Temat: Re: Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 5 Cze, 08:29, xbartx <b...@h...net> wrote:
> [...]
    > windows a nie jakiś specjalnie napisany, dedykowany i wbudowany soft. Na
    > pewno przeważyły względy ekonomiczne, no ale teraz właśnie mam tego

    I tak winny bedzie klient, bo nie zabezpieczyl kodu PIN.

  • 3. Data: 2009-06-05 06:58:37
    Od: top <t...@n...com>

    k...@w...pl wrote:

    > I tak winny bedzie klient, bo nie zabezpieczyl kodu PIN.

    Jakoś nie słyszałem żeby banki robiły problemy w przypadku reklamacji
    skimmingu. Mi też nie robili (mBank).

    t0p

  • 4. Data: 2009-06-05 07:00:14
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Jedyny sposób na teraz to
    > trzymanie na koncie do wypłat tylko ile potrzeba bez możliwości
    > minusowania go.

    I ja tak właśnie mam. Na koncie do którego mam kartę trzymam jakieś
    grosze. A jak chcę wypłacić to robię przelew...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-06-05 07:16:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    xbartx wrote:

> [...]
    > windows a nie jakiś specjalnie napisany, dedykowany i wbudowany soft. Na
    > pewno przeważyły względy ekonomiczne, no ale teraz właśnie mam tego

    to pryszcz,
    mi ostnio mignął znczek windowsa na OIOMie w szpitalu.

  • 6. Data: 2009-06-05 07:18:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RobertS wrote:

    > I ja tak właśnie mam. Na koncie do którego mam kartę trzymam jakieś
    > grosze. A jak chcę wypłacić to robię przelew...

    Ech naiwnosc.
    Zostw dyche na koncie. Idz do knajpy zamow coś za dychę i dopisz na
    wydruku napiwek np 50 zł.
    I potem sprawdz ile masz na koncie.

  • 7. Data: 2009-06-05 07:26:47
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 5 Cze, 09:18, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Ech naiwnosc.
    > Zostw dyche na koncie. Idz do knajpy zamow coś za dychę i dopisz na
    > wydruku napiwek np 50 zł.
    > I potem sprawdz ile masz na koncie.

    Transakcja nie wymagajaca autoryzacji?

  • 8. Data: 2009-06-05 08:41:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ech naiwnosc.
    > Zostw dyche na koncie. Idz do knajpy zamow coś za dychę i dopisz na
    > wydruku napiwek np 50 zł.
    > I potem sprawdz ile masz na koncie.

    1. nie dokonuje platnosci debetowkami
    2. na az tak wysokie napiwki to mnie nie stac

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2009-06-05 08:59:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RobertS wrote:

    > 1. nie dokonuje platnosci debetowkami

    Nie musisz. Jak ktoś bedzie już mial pin to zrobi to za ciebie.

    > 2. na az tak wysokie napiwki to mnie nie stac

    tez mi argument.

    Ten mechanizm dziala wszedzie gdzie kwota transakcji nie jest znana w
    momencie autoryzacji. Nie tylko przy napiwku.
    Dziala rowniez na stacjach benzynowych gdzie autoryzacja idzie przed
    rozpoczaciem tankowania i zwykle na kwote 1 euro (1 zl), a rozliczenie
    transakcji znacznie pozniej, po zakonczeniu tankowania.
    2. W hotelach, gdy np. dopisza ci do kary 'za barek" w pokoju.
    3. Rekurencyjne obciążenie karty.

  • 10. Data: 2009-06-05 09:01:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    k...@w...pl wrote:

    > Transakcja nie wymagajaca autoryzacji?

    transakcja tak, napiwek nie i jak najbardzie pojdzie w koncie na minus.

    To uzytkownik jest odpowiedzialny za bilnowanie swoich debetow/limitow a
    nie bank.
    Mechnizm odmowy autoryzacji z braku srodkow to mechanizm dla
    banku,chroniace bank przed fraudem, a nie dla uzytkownika jako
    sprawdzanie czy jeszcze sa pieniadze na koncie.