  • 211. Data: 2016-12-03 18:01:01
    Temat: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Rekomendacje? Chyba rzeczywistość.

    Twierdzisz ze rekomentacje nie?

    > A i gospodarka stabilniejsza, to i stopy długotrwale niższe.
    > Nie ma jasnej i łatwej odpowiedzi.

    Zalezy na jakie pytanie.

    > Demagogia.

    Nie moja wina, ze fakty są dla ciebie demagogią.
    > [...]
    >
    > Które wtedy wszystkim zainteresowanym pasowało.

    Dokładnie.
    Bankom bo miały wieksze zyski.
    Klientom bo jeszcze nie wiedzieli z czym to jesć.

    > Dlaczego?

    > Powtarzasz niedopowiedzenie w nadziei, że przylgnie.
    >
    > Nie BANK zapewniał, a WSZYSCY zapewniali. Eksperci, analitycy, banki,
    > inni klienci, politycy i media. Te dwie ostatnie grupy nawet
    > utrudniały nadzór instytucji i Twierdzenie "bank zapewniał" to jest
    > demagogia.

    Kazdy musi odpowiadac za siebie.
    W TV akurat równie czesto było słychac informacje, ze powinno sie brac w
    walucie w ktorej sie zarabia.
    Natomiast w bankach tylko franki, franki, franki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 212. Data: 2016-12-03 18:01:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Nie. Ty chcesz by tylko i wyłacznie banki były winne. Całą dyskusję
    > w tą stronę sterujesz mówiąc jacy to analitycy niedobrzy, a klienci
    > to nieuświadomione owieczki. A to bzdura.

    Wojtku, jeżeli tak odczytujesz moje wypowiedzi to źle je odczytujesz.
    Wina klientów jest juz przypisana. Obecnie w 100%
    wiec nie bede jej podkreslał bo i po co.
    Ja tylko uwazam, ze uczciwie bedzie szale pochylic troche w druga strone,
    zeby złapała pion. Wiec teraz w strone banków.

    > Nikt nigdy nie twierdził, że banki nie ponoszą części winy.
    > Ale ponoszą winę niedoszacowania ryzyka (jak zresztą wszyscy),
    > a nie tego że klient nie rozumiał tego co kupuje (co teraz
    > się forsuje, by naciągnąć podatników).

    Banki ponosza wine ale nie ponosza skutków.
    Dla mnie to jest nieuczciwe.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 213. Data: 2016-12-03 18:11:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Dec 2016 11:01:32 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Bez znaczenia dla Ciebie czy spłacać będziesz rat 12 czy 144?

    Zapewne znaczace, bo na tych 12 rat mnie pewnie nie stac, skoro
    rozmawiamy o 144.

    No chyba ze ... chce kredyt na rok, doradzca mi mowi ze 14% RRSO, ja
    mowie ze drogo, a on ze bank ma promocyjna oferte - na 12 lat,
    rata znikoma, a RRSO tylko 7%.

    No, i tu trzeba pomyslec, wyjac kalkulator, odpalic Excela :-)

    Ale znow - do pierwszej oceny RRSO potrzebne.

    Bo przy 8 i 4% decyzja moglaby byc inna :-)

    J.

  • 214. Data: 2016-12-03 18:15:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Dec 2016 10:59:20 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Widzałeś RRSO bo jak w reklamie padnie jakikolwiek larametr cenowy to musi być
    podane RRSO.
    > Ale chodzi mi o to że w reklamach masz- "u nas pożyczka tylko 3%" itp a nie
    widziałem reklamy " u nas RRSO tylko 29%"
    > Zgadnij dlaczego?

    Nie ma co zgadywac - ale RRSO gdzies tam jednak jest, troche mniejszym
    drukiem.

    A po ch* w ogole doradcy sluchal ?
    Oferta/umowa, szukamy RRSO, i wtedy mozna rozmawiac czemu tak drogo
    :-)

    I dlatego wlasnie RRSO chwale - cala umowa w jednej liczbie :-)

    J.

  • 215. Data: 2016-12-03 18:19:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Dec 2016 10:46:10 -0800 (PST), Kris napisał(a):
    > Podałem przykład z podobnymi RRSO

    > Frankowicze nie doczytali. Dlaczego?

    Bo i tak by nie mieli jak splacic.

    Ale jak nie masz, to cie nie interesuje jaka prowizja i jakie odsetki
    :-)

    > A bzdurą jest pisanie że klienta ostrzegali. Bo nie ostrzegali.

    Przed dwukrotnym wzrostem, czy w ogole przed wzrostem kursu nie
    ostrzegali.

    Ale klient jak bral jakis dziwny kredyt "we franku", to sie powinien
    zainteresowac co to znaczy. I zapewne doradca nie ukrywal, ze rata
    jest we franku ustalona, wplaca sie po kursie, a ze kursy sie
    zmieniaja, to kazde dziecko wie.

    J.

  • 216. Data: 2016-12-03 18:45:02
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-12-03 o 17:44, J.F. pisze:
    > Ale jak wiecej, skoro odsetki mniejsze, marze mniejsze, i tylko
    > spready wieksze.

    Nie czytasz.
    Skoro nie można udzielić kredytu w PLN bo nie ma zdolności to się nie
    zarabia.
    Zarabia się jak się tą zdolność "nagina" i wciska kredyt w CHF.

    Co to ma być? Trzeba tłumaczyć na poziomie przedszkola? :-)

    Specjalnie tak masz czy z natury? ;-)

  • 217. Data: 2016-12-03 18:47:37
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-03 o 18:19, J.F. pisze:

> [...]
    > zainteresowac co to znaczy. I zapewne doradca nie ukrywal, ze rata
    > jest we franku ustalona, wplaca sie po kursie, a ze kursy sie

    to Ci powiem z pierwszej ręki jak było. Pan Grzegorz T., sądząc po
    treści wizytówki dość wysoko umiejscowiony w strukturze bankowości
    detalicznej BRE Banku, pokazał ładny wykres pokazujący jak od X lat
    wartość CHF spada do PLN i tonem "oczywistej oczywistości" stwierdził,
    że niby dlaczego miałoby się to zmienić. Po czym podsunął do podpisania
    papierek stwierdzający, że klientowi wyjaśnił co to jest ryzyko kursowe
    i co się z nim wiąże.

    a.

  • 218. Data: 2016-12-03 19:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale jak wiecej, skoro odsetki mniejsze, marze mniejsze, i tylko
    > spready wieksze.

    Kwoty wieksze kredytów, frank niedoszacowany...

    > I jeszcze ten cholerny frank spada i spada ...

    Juz do 4zł spadł...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 219. Data: 2016-12-03 19:07:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Dec 2016 18:00:44 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Kwoty wieksze kredytów, frank niedoszacowany...

    > Juz do 4zł spadł...

    Ale czytales protesty z 2005r.

    To trzy nastepne lata spadal, i myslisz, ze banki spokojnie czekaly,
    wyplacajac kolejne kredyty ?

    Spokojnie czekaly, bo sie jakos tam zbilansowaly, nawet, jesli w
    bilansach nie widac. I wcale im podwyzka do szczescia potrzebna nie
    byla.

    J.

  • 220. Data: 2016-12-03 19:10:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Dec 2016 18:47:37 +0100, Artur Miller napisał(a):

> [...]
    > że niby dlaczego miałoby się to zmienić. Po czym podsunął do podpisania
    > papierek stwierdzający, że klientowi wyjaśnił co to jest ryzyko kursowe

    A piszesz o roku 2008 czy 2005 ?

    Bo w 2005 to tych X lat bylo troche malo.
    W 2008 juz sie bylo czym pochwalic ... no i wtedy klienci najwiecej
    stracili.

    Ale na tym wykresie jakies wahania bylo pewnie widac ?

    J.